Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) goeie reminder dit topic! 
meganvr schreef:Wij hebben een blusdeken,brandblusser en rookmelders. Vorig zomer een flinke keukenbrand gehad en god o god wat ben ik blij dat we dat in huis hadden. We hebben zelf t zichtbare geblust en de brandweer heeft toen nog achter de platen en op zolder geblust![]()
Klinkt heel naar maar voor de brandweer zijn de dieren “bijzaak”. Redden is mooi maar de brand zelf is belangrijker (wat logisch is natuurlijk). Ik raad iedereen dan ook aan om iets van een bench/reismand whatever voor nood ergens op een makkelijke plek te zetten. Zelf heb ik die nacht van de brand zo enorm veel rook ingeademd dat ik longschade heb omdat ik en in de woonkamer sliep (puppy) wat direct naast de keuken is en ook nog is alle dieren wou redden.. Uiteindelijk heb ik alles op 2 katten na eruit kunnen halen en toen werd ik vastgehouden door de politie.. Ik denk dat ik zo’n beetje iedereen heb uitgemaakt voor van alles en nog wat zo boos was k dat ik niet naar binnen meer kon haha. Vooral omdat het 2 kittens van een paar weken oud waren. Gelukkig zijn ze helemaal achter de bank in een hoekje gaan zitten en hebben ze er niks aan over gehouden.
Oh en die sticker hebben wij ook bij de voordeur
cursebreaker schreef:meganvr schreef:Wij hebben een blusdeken,brandblusser en rookmelders. Vorig zomer een flinke keukenbrand gehad en god o god wat ben ik blij dat we dat in huis hadden. We hebben zelf t zichtbare geblust en de brandweer heeft toen nog achter de platen en op zolder geblust![]()
Klinkt heel naar maar voor de brandweer zijn de dieren “bijzaak”. Redden is mooi maar de brand zelf is belangrijker (wat logisch is natuurlijk). Ik raad iedereen dan ook aan om iets van een bench/reismand whatever voor nood ergens op een makkelijke plek te zetten. Zelf heb ik die nacht van de brand zo enorm veel rook ingeademd dat ik longschade heb omdat ik en in de woonkamer sliep (puppy) wat direct naast de keuken is en ook nog is alle dieren wou redden.. Uiteindelijk heb ik alles op 2 katten na eruit kunnen halen en toen werd ik vastgehouden door de politie.. Ik denk dat ik zo’n beetje iedereen heb uitgemaakt voor van alles en nog wat zo boos was k dat ik niet naar binnen meer kon haha. Vooral omdat het 2 kittens van een paar weken oud waren. Gelukkig zijn ze helemaal achter de bank in een hoekje gaan zitten en hebben ze er niks aan over gehouden.
Oh en die sticker hebben wij ook bij de voordeur
Jeetje wat een enge ervaring zeg! Lijkt me echt een nachtmerrie. Wat een geluk dat de twee kleintjes het er goed vanaf hebben gebracht. Hier staat de reis bench van de kat ook binnen bereik en de hond kan in principe gewoon los mee in zo’n noodgeval.

xTammyy schreef:Puur uit interesse. Waarom zou je deze willen aanschaffen?
Als je de garantie wilt hebben dat een dergelijke blusser het goed doet, moet je die elk jaar vervangen/laten keuren.
Dan kan je, in mijn ogen, beter een blusdeken aanschaffen. De kans dat die slecht wordt in de verpakking is vrij klein.
Overigens spreek ik hier vanuit mijn kennis van mijn werkgebied dus wellicht kijk ik er daarom ‘strenger’ naar. Zelf zou ik niet willen vertrouwen op een brandblusser die al jaren niet gecontroleerd is.
waarschijnlijk zou ik bij een vuur erbij gaan staan kijken en bevriezen, misschien ook gillen... Ik heb echt geen idee of ik er puntje bij paaltje echt iets mee zou kunnen. Ik hoop het... xTammyy schreef:Puur uit interesse. Waarom zou je deze willen aanschaffen?
Als je de garantie wilt hebben dat een dergelijke blusser het goed doet, moet je die elk jaar vervangen/laten keuren.
Dan kan je, in mijn ogen, beter een blusdeken aanschaffen. De kans dat die slecht wordt in de verpakking is vrij klein.
Overigens spreek ik hier vanuit mijn kennis van mijn werkgebied dus wellicht kijk ik er daarom ‘strenger’ naar. Zelf zou ik niet willen vertrouwen op een brandblusser die al jaren niet gecontroleerd is.