Welke wasmachine hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:57

lique68 schreef:
ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar.. pas een wasmachine en warmtepompdroger van Samsung gekocht, helaas los van elkaar gekocht met een tijdje ertussen :( , ze hebben cash back acties, nu van Samsung, moet je wel de wasmachine en droger tegelijk en bij dezelfde (deelnemende winkel) bestellen, scheelt je, verschilt per model, zo 300 euro op de set. helaas had ik het zelf niet eerder gezien. Misschien van andere merken ook wel dit soort acties

Dat is idd wel zuur. Maar zo'n cashback is over het algemeen bij de duurdere merken. Die heb ik toch al zelden. Ik gebruik wel cashbacksites, dat wil nog wel eens schelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:01

MarliesV schreef:
Wij hebben een Samsung Eco Bubble.

Ik vind hem top, wast goed schoon, zitten eco programma's op waardoor je minder stroom en water verbruikt. Timer in te stellen.

Heeft alleen een zeer irritant muziekje als hij klaar is :+

Deze heb ik ook. Via de al reeds genoemde Coolblue. Ik prop er alles in, van poezenmandje tot regendeken en van sokken tot dekbed. Heb de was nog nooit zo schoon gehad.

Ik vind dat muziekje juist grappig. "Sammie zingt" zeg ik dan :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:02

MarliesV schreef:

Ik vind hem top, wast goed schoon, zitten eco programma's op waardoor je minder stroom en water verbruikt. Timer in te stellen.

Die kun je uit zetten. Moet je even in de handleiding kijken hoe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:15

Een Bosch. Heerlijk apparaat. Wat ik fijn vind is dat er wel een kort programma mogelijk is als ik dat zou willen.

Je kunt de was tot 12 uur in de toekomst instellen zodat je was er niet lang nat in blijft zitten als je van huis bent.

Er zit een standje allergie op. Die haalt ook perfect haren uit mijn kleedjes.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:39

Rosalie_91 schreef:
Je eerste linkje is de was-only versie van mijne (heb een was-droog combi, klein behuisd ;)), ik ben er zeer tevreden mee! Voor deze WD had ik de voorloper van jouwe, ook altijd erg tevreden mee geweest (is bij mijn ex achter gebleven, anders had ik hem niet weg gedaan). Er zitten diverse programma's op die goed aansluiten op mijn wensen en ik vind het add-wash deurtje ook praktisch. Tijdens het uitzoeken van mijn WD heb ik trouwens altijd de handleidingen doorgenomen op t soort programma's, misschien een handige tip voor jou nog (behalve als je daar niet zo kieskeurig in bent). Ik gebruik nu vaak de sport-was (30min!), superspeed (1u), donkere was (1,5u) en handdoeken, katoen en eco. Vooral de langere programma's kort hij meestal aanzienlijk in (ik ben blijkbaar schoon :+ ). Als deze het ooit begeeft koop ik zeker weer samsung! Ben echt fan van de programmering.
De quick drive ken ik verder niet (klinkt wel goed :) ) maar geen idee of dat de meerprijs waard is.

edit; ik vind het trouwens ook belangrijk dat je de programma's aan kan passen (temperatuur, toerental, aantal x spoelen), dat is ook niet bij elke wasmachine vanzelfsprekend. Bij de samsung's wel. Enige tekortkoming is dat hij geen 'kort' knop heeft, maar die mis ik zelf niet. Mijn broer vond dat super belangrijk maar die heeft nu een Bosch die er met de inkort functie alsnog langer over doet dan die van mij. Doe mij maar zonder die functie dan :+

Mijn 60 graden katoen was duurt maar 1 uur en 20 minuten. Ik ben ook nogal een volpropper en toch wordt alles goed schoon. Echt veel beter nog dan mn vorige.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:43

https://www.bcc.nl/huishouden/wasmachin ... gLsrPD_BwE
Heb nu sinds een paar weken deze, super fijne machine, veel keuze in programma's om te gebruiken. Is stil zelfs met centrifugeren hoor je m amper. Wat ik veel gebruik is de uitsteltijd wanneer de machine begint, zet m de avond van te voren klaar en 's morgens als ik uit bed kom is de was klaar.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:00

Citaat:
996981 schreef:
PSvanLot schreef:
Gouden tip: Kijk op de site van coolbleu. Zij hebben goed adviezen wat betreft wasmachine, droger etc.
Ook betreffende andere elektronische apparaten.

En ze komen hem netjes op de plek zetten, verstellen eventueel het deurtje en nemen de rotzooi mee. Vanuit mij ook een aanrader! Ik heb overigens een Samsung. Geen idee welk type

Dat doet coolblue toch niet meer standaard? In 2015 werd hij idd netjes neergezet en aangesloten zonder meerprijs maar dit jaar in principe alleen over de eerste drempel, omdat ik de weg vrij had gemaakt wilden ze hem ook wel doorrijden naar de bijkeuken toen ik dat lief vroeg.

Ik heb destijds 17,50 euro betaald om de wasmachine naar zolder te laten brengen, te installeren (bouten en ander vastzetspul verwijderd) en de oude machine mee te nemen. Was het me helemaal waard.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:10

Roodvos schreef:
MarliesV schreef:

Deze heb ik ook. Via de al reeds genoemde Coolblue. Ik prop er alles in, van poezenmandje tot regendeken en van sokken tot dekbed. Heb de was nog nooit zo schoon gehad.

Ik vind dat muziekje juist grappig. "Sammie zingt" zeg ik dan :')

Whaha, ik ook _O-. Heb ook een eco bubble, heel blij mee.

Een eventuele volgende wordt wel een Miele :).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:18

Bij mij nooit geen Miele meer, ging 2 weken na de garantie van 1 jaar kapot, ach mevrouw wat jammer ja dat zijn de regeltjes hé, tuurlijk prima, voor mij geen Miele meer, als je dat service wilt noemen, met andere merken nooit last, krijgen pas de eerste mankementen na 6 jaar zeer intensief wassen.
Heb nu de 2e samsung op rij, ook met de leuke muziekjes, mijn man zegt altijd dat de wasmachine herrie maakt als hij het deuntje afspeelt.

Moonlight17

Re: Welke wasmachine hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:25

Een ouder type miele. Zijn bijna niet stuk te krijgen en anders zijn er nog wel onderdelen van te krijgen om het te laten repareren. Hoe meer toeters en bellen er op zitten, hoe meer er stuk kan gaan. Plus nu kan mijn vriend de wasmachine ook nog bedienen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:38

Wij hebben ook de Samsung Eco Bubble, maar is al 2x kapot geweest en doe er eigenlijk weinig of geen grote, zware dingen in. Staat altijd goed waterpas etc.

Eerste keer was het een motortje net na de garantie en heeft mn man zelf vervangen. Centrifugeren doet hij tijdens het programma ook al even een tijd wat minder goed helaas.

Ik merk niks van minder wasmiddel verbruik, extra schoon etc. Gebruikte eerst vloeibaar en nu al even poeder. Met reparatie is hij ook verder nagekeken en schoon gemaakt.

We hebben een AEG warmtepomp droger die we alleen 's winters gebruiken. Prima apparaat, maar die aan/uit knop is wel echt waardeloos. Wil die nog vervangen eigenlijk, maar is geen prioriteit momenteel.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:20

De ecobubble addwash die ik heb staan er om bekend na precies 2,5 jaar een kapotte printplaat te krijgen. Is bij mij dus ook gebeurd.

En dan probeert Samsung je ook gelijk een nieuwe waterpomp terwaarde van 65 er in te laten zetten. Daar moet je dus niet in trappen.

Laat het repareren door een particulier. Want ik het bedrijf via Samsung kreeg ik dus niet meer te pakken na de reparatie dus ik kon wel betalen voor de pomp terwijl hij er niet in zit.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 15:21

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:33

Miele blijft de beste op het gebied van wasmachines, alleen zitten die wel buiten je prijsklasse.
Bosch en Siemens zijn goede machines, wanneer deze van west europese makelij zijn, zijn ook niet de goedkoopste segment machines. Zelfde geldt voor AEG
Samsung is erg populair maar heeft erg veel technische snufjes die snel kapot gaan en dan laten repareren is een drama. Zelf komt er hier geen Samsung in.
Op dit moment hebben we een 5 jaar oude Miele staan een een 3 maanden oude Siemens (WM14N205NL IQ300).

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:34

Een vriend van m’n ouders is al jarenlange verkoper bij een bekende winkel. Hij zegt altijd: “geen apparaat van LG of Samsung, behalve als het om een telefoon gaat (en daar kunnen we ook nog een goede discussie over voeren”. Deze merken komen veelvoudig terug met klachten en problemen.

Om deze reden hebben wij dus voor een Bosch (maar ook whirlpool, Mieke en Zanussi schijnen goede merken te zijn) gekozen. Serie 6 geloof ik. En we kopen altijd wat garantie bij!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:55

Absolem schreef:
De ecobubble addwash die ik heb staan er om bekend na precies 2,5 jaar een kapotte printplaat te krijgen. Is bij mij dus ook gebeurd.

En dan probeert Samsung je ook gelijk een nieuwe waterpomp terwaarde van 65 er in te laten zetten. Daar moet je dus niet in trappen.

Laat het repareren door een particulier. Want ik het bedrijf via Samsung kreeg ik dus niet meer te pakken na de reparatie dus ik kon wel betalen voor de pomp terwijl hij er niet in zit.

Wij repareren altijd zelf. Alle onderdelen zijn gewoon te koop en het valt vaak enorm mee. Maar ik zeg eerlijk dat de Samsung vaak een foutcode aangeeft en je wel al gericht kan zoeken naar het probleem. Het motortje dat wij nodig hadden was rond de 60 euro, dus daar mag je dan niks over zeggen. Behalve dat een machine niet na 2,5 jr kapot mag gaan natuurlijk.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:58

superpony schreef:
Absolem schreef:

Wij repareren altijd zelf. Alle onderdelen zijn gewoon te koop en het valt vaak enorm mee. Maar ik zeg eerlijk dat de Samsung vaak een foutcode aangeeft en je wel al gericht kan zoeken naar het probleem. Het motortje dat wij nodig hadden was rond de 60 euro, dus daar mag je dan niks over zeggen. Behalve dat een machine niet na 2,5 jr kapot mag gaan natuurlijk.

Printplaat was bij mij dusdanig stuk dat hij echt helemaal niets meer deed. :'). Kon niks zien aan codes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:59

Neonlight schreef:
Miele blijft de beste op het gebied van wasmachines, alleen zitten die wel buiten je prijsklasse.
Bosch en Siemens zijn goede machines, wanneer deze van west europese makelij zijn, zijn ook niet de goedkoopste segment machines. Zelfde geldt voor AEG
Samsung is erg populair maar heeft erg veel technische snufjes die snel kapot gaan en dan laten repareren is een drama. Zelf komt er hier geen Samsung in.
Op dit moment hebben we een 5 jaar oude Miele staan een een 3 maanden oude Siemens (WM14N205NL IQ300).

Mijn moeder had een Miele wasmachine en droger en die laatste ging toch stuk net na garantie. Viel haar enorm tegen in verhouding tot aanschaf en je verwacht dat ze lang mee gaan.

Bosch hebben wij jaren gehad en was prima. Repareerde we ook zelf.

AEG vind ik een fijne droger, maar de bediening echt goedkoop, terwijl het toch geen goedkoop apparaat was.

Wij zoeken nu keuken apparatuur en hier in winkels wordt Bosch ook als de betere verkocht. Hebben daar vroeger eens problemen mee gehad en toen was een tijd whirlpool populair en die vindt niemand goed momenteel geloof ik. Het wisselt echt enorm, ook per periode.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:00

Absolem schreef:
Printplaat was bij mij dusdanig stuk dat hij echt helemaal niets meer deed. :'). Kon niks zien aan codes.

Maar dan weet je dus wel wat kapot is :+