Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:56

Wij zijn ons ook aan het verdiepen in een zwembad met buizen. Alleen heb ik echt geen zin in een koud dompel bad. Dus zou het water wel op een fijne temp willen hebben. Hoe doen jullie dit ?

Voor ons echt een hele nieuwe wereld. Dus hebben er 0,0 verstand van.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:41

Wij doen niets op het water op temperatuur te krijgen. Ja, afwachten :)
Wij hebben ook niet zo'n groot bad: 2 bij 3 meter en ongeveer 66 cm diep.

Met die hittegolven van tegenwoordig vind ik dat ook niet nodig. Ben dan juist op zoek naar verkoeling.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:46

Storm schreef:
Ik heb een gaatje in de bodem en het bad zit vol. Iemand tips? Ik baal als een stekker.

Bij de welkoop plakkertjes gehaald die je terwijl het bad vol zit gewoon kunt plakken.
Werkt perfect.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:56

Mandyy schreef:
Welk bad heb je Roos?

Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.

Ga je dat echt elke 3 dagen doen? Het duurt al 2 dagen voor het gevuld is met water. Gras heb je zo weer goed. Ik vind dat ook echt zonde van al het water.

malih schreef:
Wij zijn ons ook aan het verdiepen in een zwembad met buizen. Alleen heb ik echt geen zin in een koud dompel bad. Dus zou het water wel op een fijne temp willen hebben. Hoe doen jullie dit ?

Voor ons echt een hele nieuwe wereld. Dus hebben er 0,0 verstand van.

Wij hebben zo een buizenbad, maar ik vond hem ook te koud. Dit jaar komt ie op een plek met meer zonuren. We hadden vorig jaar wel een verwarming op hout, maar dat werd niet warm genoeg voor mij.

Het is lekker om af te koelen, maar te koud vind ik echt niet fijn. Er zijn wel veel verschillende manieren van bij verwarmen. We willen eigenlijk een vast bad en dan moet het op de cv of een zonnepaneel. Maar er zijn ook van die dingen die je op het dak legt en water doorheen stroomt. Dat verwarmt tijdens de zon ook goed.
Daarna een isolerende deksel en je houdt het wel een tijdje warm.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 05:08

Er bestaan wel verwarmingselementen op zonne-energie.

Mijn ouders hebben hun bad ingegraven en mijn pa heeft zelf een systeem gemaakt waarbij het water over het dak van de schuur gepompt wordt onder de dakplaten door. Daar wordt het water verwarmd door de zon.

Deze werkt op hetzelfde principe en heeft goeie reviews https://www.top-zwembadshop.nl/zwembadv ... -solar-bol

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 07:48

Mijn zwembad is maar 3 meter doorsnede maar ik heb er blauw noppenfolie op. Het was gister al 28 graden. Werkt prima.

Ik ga zo even naar de welkoop voor zo'n reperatiesetje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:56

Froukje_J schreef:
Vriendlief wil het grote bad 3.66 en 85cm hoog.. dit jaar niet opzetten omdat ik zwanger ben :+
Heb dus vandaag maar een kleintje gehaald _O-

[ [url=m/y8SnUF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook. :j :D

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:01

Hier staat het zwembad ook. Dit jaar voor het eerst met zwembadtent. Ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen in temp

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:06

Bij ons staat ie sinds vrijdag *\o/* kids zwemmen elke dag nu.

Wij hebben een 2 bij 3 intex met buizen. Staat op getegeld deel in de tuin op matten. We hebben 2 solar matten erbij, werkt prima en houd het goed op temperatuur.

Edit wij hebben 2 van deze tussen bad en pomp
https://www.top-zwembadshop.nl/intex-zw ... -solar-mat

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:26

Splinter schreef:
Wij hebben een 2 bij 3 intex met buizen. Staat op getegeld deel in de tuin op matten. We hebben 2 solar matten erbij, werkt prima en houd het goed op temperatuur.

Dat kende ik nog niet.

Maar dat kan hier ook niet. Als ik ruimte over had, dan had ik toch liever een groter zwembad genomen.

Ons tuintje staat in de zomer al heel vol met het tuinset, de trampoline en het zwembad :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:41

Bij ons gaat ie aankomend weekend op! Omdat het nu wat warmer lijkt te blijven, durven we het wel aan. Vorig jaar hebben we 'm gekocht en toen is ie met Hemelvaart al opgezet, daar was het toen warm genoeg voor.

Wij hebben er een ondermat onder liggen, om gaatjes van onregelmatige tuintegels te voorkomen en voor het comfort.

Die zonnepanelen kende ik nog niet. Als ik het goed begrijp liggen die buiten het zwembad en pompen die via de pomp warm water het zwembad in? Hoe lang ben je daar dan mee bezig, voordat de boel enigszins op temperatuur is? Ons zwembad is best groot...

Wat hebben jullie trouwens op je zwembad liggen als je 'm niet gebruikt, tegen blaadjes en vliegjes enzo? Wij hebben vorig jaar het zeil er een poosje overheen gehad, maar bij een flinke regenbui verzwaart het regenwater het zeil dermate dat de ventilatiegaatjes in het zeil niet meer werken. Met groen water tot gevolg, we hebben het bad toen helemaal moeten laten leeglopen, schoonmaken en opnieuw moeten vullen. Doodzonde... Iemand ideeën?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:46

Die matten liggen er gewoon altijd, de zon warmt de mat op en het water loopt erdoorheen en warmt op. Bij ons is meestal na 12u het water aangenaam, ook met minder zon:j

Wij hebben ook een zeil erover met gaatjes, alleen doe ik er een grote joga bal onder dan heb je geen last van het regenwater. En natuurlijk genoeg chloor enzo toevoegen en waterkwaliteit checken

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:04

Splinter schreef:
Bij ons staat ie sinds vrijdag *\o/* kids zwemmen elke dag nu.

Dat klinkt wel echt ideaal alleen geen ruimte voor. En wat ik begrijp mag hij niet hoger dan water niveau liggen dus bijv niet op het dak van de schuur. Anders was dat een goede optie geweest.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:06

Als je zelf handig bent en je pomp is sterk genoeg kun je ook wel zelf een systeem maken op je schuurtje

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:07

Wij zorgen er ook met een groot opblaasding (een scooter in ons geval :) ) voor dat er geen water op het afdekzeil blijft staan.

Voor de rest blijven we het water het hele seizoen goed monitoren, filteren en verzorgen, ook al wordt er langere tijd niet in gezwommen. We gaan het zwembad niet vaker dan 1x per jaar te vullen.

Ik ben blij met ons badje, maar blijf toch met weemoed terugdenken aan die grote buiitenzwembaden die gemeentes vroeger exploiteerden. Als kind was het toch veel leuker om daar met veel kinderen samen te komen. Het was voor ons, met iedere zomer een abonnement op zak, een bijna dagelijks uitje en op vakantie hoefden we niet zo nodig :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:19

Dat is een goede tip. Ik had vorig jaar zo een eenhoorn meegenomen. Maar bedenk me; als ik die onder het zeil doe, past het zeil niet meer??

Sowieso moet ik even de spullen checken en bij kopen. Vorig jaar tijdens de warmte was echt alles overal uitverkocht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:36

Dan een platter ding eronder zou ik zeggen. Er hoeft geen toren te worden gebouwd om resultaat te hebben :)

Het moet een beetje strak zitten, anders blijft het ding niet op zijn plaats liggen onder het zeil.

Maar het moet wel passen inderdaad.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:54

We hebben het zeil dat bij het bad zat. Ovaal, maar drama om het er omheen te doen. Nadeel is dat je er wat makkelijk van wordt.

Hij stond eerder wel dichtbij de bomen en komt eigenlijk nu wat meer open te staan, dus zal wel schelen.

Heb hem verder ook dicht voor vogels etc.

Nadeel is dat ik ook de maat had genomen van het bad, maar vorig jaar niet heb gemeten wat de totale maten zijn incl de poten. Heb toch iets meer ruimte nodig.

Ik dacht dat die solar matten juist op een dakje moesten?

Maar het principe is toch vrij simpel? Je legt je slangen onder zwart zeil en de pomp aan en het wordt warmer? Lijkt me dan.......

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:37

Oh dat is wel een goed idee om er iets opblaasbaars onder te doen!

Als iemand iets leuks en simpels vindt, let me know!

Ik werk vanuit thuis en kan dus in m'n lunchpauze even lekker plonzen! 8-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:51

Roosch schreef:
Oh dat is wel een goed idee om er iets opblaasbaars onder te doen!

Als iemand iets leuks en simpels vindt, let me know!

Ik werk vanuit thuis en kan dus in m'n lunchpauze even lekker plonzen! 8-)

Mijn eenhoorn komt van de action. Maar denk dat een dikke donut net voldoende helpt en makkelijker onder je zeil past.

Maar we kunnen er ook gewoon vanuit gaan dat het niet gaat regenen en we een hele mooie zomer krijgen :)

Heb hem trouwens met regen ook wel open gehad en als je goed test, filtert etc, heb je er geen last van. Ons bad heeft maanden gestaan en is nooit groen geweest of slecht in testen gezeten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:56

Wij zetten hem komend weekend neer, hij staat op de stenen inderdaad. 4x2mtr en 1 mtr diep. Dan blijft ie hopelijk tot eind sept staan.
Vorig jaar stond ie allang.. maar opwarmen duurt helaas wel lang hoor. Die solarmatten deden echt zo weinig en waren in notime lek. Bij vriendin van ons hetzelfde dus die doen we niet weer.

@mandy, past ie niet op je terras?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:02

IMJ schreef:
Wij zetten hem komend weekend neer, hij staat op de stenen inderdaad. 4x2mtr en 1 mtr diep. Dan blijft ie hopelijk tot eind sept staan.
Vorig jaar stond ie allang.. maar opwarmen duurt helaas wel lang hoor. Die solarmatten deden echt zo weinig en waren in notime lek. Bij vriendin van ons hetzelfde dus die doen we niet weer.

@mandy, past ie niet op je terras?

Misschien tijdens vullen zwart zeil er al op en ook iets van zwart zeil op je slangen, slangen in de zon leggen etc?

Wij hebben de verwarming op hout, maar vond het ook weinig doen en je zit in de stankHad de pijp al hoger gemaakt, maar is nog niet optimaal.

Misschien haal ik wel stuk kunstgras.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:32

Oh ik heb hem gisteren opgezet en ben er vandaag al ingesprongen. :')

Ah die eenhoorn van de Action heb ik wel eens gezien inderdaad. :D die is leuk!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 15:13

Bedankt voor de tip om het gaatje te plakken met zo'n plakker voor onder water bij de welkoop. Vanmorgen gekocht en geplakt en het werkt! Gaatje lekt geen water meer. Omdat het in het hoekje zat, kon ik het van 2 kanten plakken, binnen en buiten. En het werkt goed, ook in het water blijft het goed plakken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:58

Hier gisteren een zwembad gekocht en vandaag aan het vullen.
Een bestway met doorsnede van 3 meter.
Ben 16 weken zwanger en vind het wel heerlijk om af te kunnen koelen in het water.
En daar we een paar weken geleden verhuisd zijn, hebben we nu ook plek voor een zwembad. :D

Zwembadje van de honden staat al een week. :))