Verhuizen naar duurdere huurwoning?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Re: Verhuizen naar duurdere huurwoning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:38

Dus alles afgetrokken van je inkomen (huur, abonnementen, verzekeringen etc) houd je €800,- over? Dan zou ik echt niet twijfelen.
Wooncomfort is zoooo fijn! En zeker in de regio Utrecht is het absoluut geen gekke prijs!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:44

Meid, waar wacht je nog op, verhuizen *\o/*

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:44

Ik vind wooncomfort belangrijker dan geld, mits je het kan betalen uiteraard. Als het voor jou haalbaar is en je niet op een houtje hoeft te bijten, dan zeker doen! Ik vind een fijn huis één van de belangrijkste dingen in het leven :j

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:55

Als je toch niet van plan bent om binnen enkele jaren te kopen, zou ik zeker gaan verhuizen! Ik vind wooncomfort ook zeker zwaar meewegen, vooral dat je dan straks een tuin hebt. Heerlijk joh, plus zo ‘goedkoop’ ga je het wrs niet nog eens krijgen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:12

Ik zelf zou blijven zitten en lekker fors sparen om te kopen.
Maar als je toch niet van plan bent om te gaan kopen zou ik voor groter gaan ja.
Vooral de buitenruimte en meer rust, koelte jn huis, is veel waard.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:18

Waar zit je twijfel? Puur de prijs?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:29

Heerlijk en tuin en 800 inclusief? Super! Zou inderdaad wel kijken of je mogelijk huurtoeslag kunt krijgen door bedragen uit te splitsen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:32

Als je 800 Euro overhoudt voor alle andere dingen lijkt het me dat dat makkelijk moet kunnen. Ik doe het zelf elke maand met minder in ieder geval (en heb auto plus twee flinke honden, geen paard, dat kan dan niet helaas) :+
Het is soms echt wonderbaarlijk met hoe veel minder geld je toe kunt als je dat echt graag wilt.
Wooncomfort is zo ontzettend belangrijk!

Ik woon zelf vrijwel centrum Rotterdam en begrijp heel goed dat dit een ongelofelijke kans is. Hier kun je echt minimaal 1250 betalen voor een woning van 60m2 (en dan nog.... ze zijn er gewoon niet).

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:38

Ik zou met jouw budget en vast contract toch overwegen om te kopen. Ik betaal minder af voor mijn huis (lening op 25 jaar) dan ik aan huur betaalde. Het lijkt vaak onmogelijk en het duurt even voor je wat vind, maar dat weegt niet op tegen de voordelen vind ik. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik zou die optie niet zomaar uitsluiten. Mijn bank wou mij geen lening geven, maar een andere bank wel op voorwaarde dat ik alle verzekeringen en rekeningen overbracht.
800/maand vind ik wel veel en als het tegenzit met of buren of uw kennis die op een gegeven moment opzegt wordt het ook moeilijker om terug iets te vinden. Het huuraanbod wordt steeds beperkter en de prijzen zijn ernaar.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 22:43

xSwanHeart schreef:
Waar zit je twijfel? Puur de prijs?

Ja omdat er heel weinig ruimte over blijft om te sparen, dus de conclusie is dan dat het kopen van een huis een ver van mijn bed show blijft.
Maar goed het tegenargument is wel direct dat al had ik wel een hoop spaargeld het alsnog niet zou lukken in de regio waar ik woon. :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:45

betadine schreef:
800/maand vind ik wel veel

Is incl gas/water/licht, dat vind ik wel meevallen.
Als TS inkomsten kwijtraakt kan ze huurtoeslag aanvragen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:47

Kana schreef:
800 incl voor 60 vierkante meter met tuin klinkt als een onwerkelijke droom. :')
Had absoluut daar voor gekozen, ook met oog voor langere termijn.

Hahah lang leve de regio! Ik woon in een 1 gezinswoning, volledig nieuwbouw, 90 m2 ongeveer en nog een zolder, 15 meter diepe tuin en betaal nog geen 700 incl :')

Ik zou het ook zekerr doen hoor! Meer comfort is altijd fijn en belangrijk

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 22:50

betadine schreef:
Ik zou met jouw budget en vast contract toch overwegen om te kopen. Ik betaal minder af voor mijn huis (lening op 25 jaar) dan ik aan huur betaalde. Het lijkt vaak onmogelijk en het duurt even voor je wat vind, maar dat weegt niet op tegen de voordelen vind ik. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik zou die optie niet zomaar uitsluiten. Mijn bank wou mij geen lening geven, maar een andere bank wel op voorwaarde dat ik alle verzekeringen en rekeningen overbracht.
800/maand vind ik wel veel en als het tegenzit met of buren of uw kennis die op een gegeven moment opzegt wordt het ook moeilijker om terug iets te vinden. Het huuraanbod wordt steeds beperkter en de prijzen zijn ernaar.

Ik weet niet waar jij woont, maar waar ik woon betaal je voor een eenvoudig rijtjeshuis of appartement drie ton. Nieuwbouw rijtjeshuizen gaan hier voor meer dan vier ton weg. Kleinere appartementen zoals deze zijn niet te koop. Ik zie het bij vrienden ook, die zijn al jaren aan het zoeken. En ik wil niet uit deze regio weg. :o

En het gaat niet om onderhuur. De verhuurder ken ik goed.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:56

Ik zou het doen. Wij zijn anderhalf jaar geleden ook van een huurhuis naar een duurdere huur gegaan en ben zo ontzettend blij ermee

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:03

Ik woon in Meppel en betaal voor mijn hoekhuis ook 995 per maand exclusief. Ik vind wooncomfort heel belangrijk. Dus als je het kan betalen, doen. Heerlijk om lekker in je tuin te kunnen zitten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:08

Regio Utrecht voor die prijs met fatsoenlijke ruimte? Als je het financiëel kan redden; waar wacht je nog op? Ik zou die kans zeker pakken, Utrecht is een drama qua wonen dus als je een goede kans krijgt zou ik die zeker aannemen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:12

Doen! In deze regio zijn alle woningen schaars, huur en koop. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar ik zie nu om me heen veel dat de huizenprijzen zo hard stijgen dat daar niet meer tegen op te sparen valt. Dus als het nu niet lukt om een huis te kopen is de kans groot dat het over een paar jaar nog niet lukt, ondanks hard sparen. Droevig maar waar...

Dan kan je beter maar ergens huren waar je voorlopig fijn woont, dan in je studio blijven zitten in de hoop dat je wel ooit dat koophuis kan betalen.

En ik weet niet waar je precies zit, maar hier in Utrecht zelf betaal je in de particuliere sector zo over de €1000 voor 50 m2 zonder tuin... Dat van jou klinkt voor mij als een mooie deal dus.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:19

TS: Ik keek even naar Funda uit nieuwsgierigheid. Wat een prijzen %)
Nu begrijp ik ook waarom je dit een goed aanbod vindt. Een tuin is mij opzich ook wel wat waard dus als het kan...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 23:39

Thanks voor alle reacties.
Dat helpt zeker het besef mee dat het een buitenkansje is en dat vind ik erg fijn. :j
betadine schreef:
TS: Ik keek even naar Funda uit nieuwsgierigheid. Wat een prijzen %)
Nu begrijp ik ook waarom je dit een goed aanbod vindt. Een tuin is mij opzich ook wel wat waard dus als het kan...

Misschien eens nadenken over een verhuizing naar België. Maar Antwerpen is vast ook niet goedkoop? -O-

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:42

Doen! (als jij het niet wil, wil ik het wel :p).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:48

Ik zeg ook doen!

Ik woon op 45m2 met tuin en betaal €322 exclusief per maand.
Bij de woningstichting staan soortgelijke huisjes erop voor minimaal €500 dus ik blijf mooi waar ik zit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:34

Woow. Een van mijn kantoren is 25m2.
Mijn huis is 120m2 met tuin en voortuin. Ik heb denk ik net optijd gehuurd. Vond onze huurprijs al duur :')

Nee 25m2 is leuk voor een avondje. Maar zou echt niet goed worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:09

bigone schreef:
Ellepel , kale huur of met aftrek huursubsidie?

kale huur , heb gewoon mazzel.
en ga hier echt nooit meer weg haha <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:41

Voor Utrechtse begrippen is 800 euro echt niet duur voor een appartement. Ik heb hier een tijdje een studio gehuurd in Utrecht Zuid, naast een drukke weg met veel lawaai, aan de rand van kanaleneiland (niks mis mee, maar wel een van de goedkopere wijken).
Studio was in totaal 22 m2 en ik betaalde 750 euro per maand :+

Had toen wel met spoed iets nodig en het was maar voor een jaartje, maargoed.. Er was ook niks goedkopers/beters te vinden dan studentenhuizen. Daar betaal je tegenwoordig ook 600+ euro als je meer dan 15 m2 wilt bewonen.

Ik zou het in ieder geval doen als ik jou was!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:56

Ben je veel thuis TS?
Want als je altijd weg bent, hoe belangrijk zijn dan die extra meters en die buitenruimte tov de hogere lasten?

Als je wel veel thuis zit, dan zou ik kiezen voor wooncomfort en gaan voor het grotere appartement met buitenruimte. De minder geluidsoverlast en een koelere woning zijn natuurlijk ook wel grote voordelen als je veel thuis zit.