Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Wat schrijf jij heerlijk
Alvast een tip, als je een idioot kunt vinden die voor je kan stucen, DOEN.
Ik heb het plafond van onze kleine badkamer zelf gedaan en besloten dat dát iets was, wat ik never ever nooit meer zelf ging doen. De woonkamer keuken heb ik dus mooi laten doen.
Enne als je het dan laat doen, zorg voor goede foto's waar je stopcontacten zitten en graaf die gelijk uit, want als het uitgehard is dan is het toch wat lastiger, ook al probeert de stuc meneer/vrouw je te vertellen dat het echt wel kan.
Vergeet je niet het bad te aarden?
En doe er isolatie onder /rondom, dat scheelt heel veel in afkoeltijd. En comfort.
Stumper_ schreef:Leuk topic en goed bezig assie! Ik vind het heel fijn dat je je ervaringen en je leercurve beschrijft, dat maakt het ook nog eens een erg informatief topic.![]()
Wat een schattig huis, daar ga je vast iets prachtigs van maken. Ik kom niet veel verder dan de standaard verfdingen, kitten en laminaat leggen, dus goed om alvast te lezen hoe alles moet, mocht ik het ooit nodig hebben.(Het lijkt me heel leuk, maar ik zou het ook een doodeng project vinden omdat ik de benodigde ervaring niet heb.)
assie schreef:Haha, dat zijn goede tips. Thanks! Ik moet er wel een beetje om gniffelen, want dat zou mij ook kunnen gebeuren.
Stucen hoeft niet echt. Ik gebruik speciale vochtbestendige muurglad en dat in combinatie met een midnightbluebetonlook verf geeft een voor mij prima resultaat (al moet een echte stucer er van huilen denk ik).
In de badkamer komen ook geen stopcontacten of lichtknoppen trouwens, dus dat gaat sowieso goed.
Volgens mij hoef je een kunststof bad niet te aarden.
En dat isoleren schijnt ook niet meer te hoeven. Maar waar isoleer je een bad mee?
assie schreef:Haha, dat zijn goede tips. Thanks! Ik moet er wel een beetje om gniffelen, want dat zou mij ook kunnen gebeuren.
Stucen hoeft niet echt. Ik gebruik speciale vochtbestendige muurglad en dat in combinatie met een midnightbluebetonlook verf geeft een voor mij prima resultaat (al moet een echte stucer er van huilen denk ik).
In de badkamer komen ook geen stopcontacten of lichtknoppen trouwens, dus dat gaat sowieso goed.
Volgens mij hoef je een kunststof bad niet te aarden.
En dat isoleren schijnt ook niet meer te hoeven. Maar waar isoleer je een bad mee?
assie schreef:Ketly, jullie hebben ook flink geklust zeg. Alles zelf gedaan? Jullie badkamertegelmuur vind ik supergaaf, maar die werd mij afgeraden omdat dat lastig schijnt te zijn om schoon te maken. Hoe bevalt het jou?
assie schreef:@ikke: met de vloer doe ik niets. Die is waterdicht. Daar komt als het goed is geen water meer (als ik mijn voegwerk etc goed doe) en als het bad is geplaatst is er geen vloer meer te zien.
De ketel is geaard en de leidingen waar het water vandaan komt (dus niet die witte) zijn dat ook.
Het bad is een Axelgeo
santie schreef:Isoleren is natuurlijk altijd beter, dan blijf je water ook langer warm.
Prairy schreef:Dat is Q board toch ikke? Dat spul is inderdaad echt heel makkelijk. Ook in de bouwmarkt (bij de hornbach dan toch) te koop. Wij hebben ze als complete ombouw voor een inbouw toilet gekocht.