WAAROM bijna alleen maar zwarte/grijze tuinmeubels?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:35

Kijk eens bij https://www.buitenhof-tuinmeubelen.nl/ Daar komt onze loungeset vandaan. In verschillende modellen, opstellingen en kleuren leverbaar, ook gecombineerd met hout. En, het belangrijkste, onze loungeset zit héérlijk! En wij zijn kritisch ivm rugklachten :j

Deze hebben wij, serie Timber:
Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:58

Misschien kun je wat vinden bij keessmit.nl? Mega grote tuinmeubel zaak met gigantisch veel keuze.

Britt

Re: WAAROM bijna alleen maar zwarte/grijze tuinmeubels?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:01

Ik kwam ook om Buitenhof Tuinmeubelen aan te raden! Wij hebben lichtgrijs met wit frame, want wij wilden ook geen zwart of donkergrijs :D

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:04

Warboel schreef:
Ik vond deze van Ikea wel leuk!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-3- ... s59260878/ (Hebben ze in verschillende kleuren kussens)

Zorg wel dat je hem binnen kan zetten. Die van de buren is, ondanks afgedekt, na 1 jaar helemaal lelijk.
Was ik blij met naar 3 houten plaatjes bij onze tuinset.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:08

yza1987 schreef:
Misschien kun je wat vinden bij keessmit.nl? Mega grote tuinmeubel zaak met gigantisch veel keuze.

Ja ik ken ze, heb de site ook al doorgespit, maar helaas hebben ze niet wat we zoeken. Fonteyn in Uddel is dan meer van onze gading, alleen kun je daar je geld wel goed kwijt :')

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:15

keessmit en fontyn zou ik inderdaad aanraden, maar die zijn inderdaad niet bepaald lowbudget :-) Overigens hebben de mensen bij ons op de hoek van die wicker stoelen in lichtblauw. het bestaat dus wel!

Ik snap die trend met een loungebank en een hoge tafel trouwens niet. het is toch niet prettig zitten zo. Het eten schuif je wel makkelijk naar binnen maar toch. Wij hebben een grote loungebank (die jij zo lelijk vind hihihi maar het ding gaat al 9 jaar mee en ziet er nog als nieuw uit) en een aparte eettafel met stoelen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 13:22

pjer schreef:
keessmit en fontyn zou ik inderdaad aanraden, maar die zijn inderdaad niet bepaald lowbudget :-) Overigens hebben de mensen bij ons op de hoek van die wicker stoelen in lichtblauw. het bestaat dus wel!

Ik snap die trend met een loungebank en een hoge tafel trouwens niet. het is toch niet prettig zitten zo. Het eten schuif je wel makkelijk naar binnen maar toch. Wij hebben een grote loungebank (die jij zo lelijk vind hihihi maar het ding gaat al 9 jaar mee en ziet er nog als nieuw uit) en een aparte eettafel met stoelen.

Ja ik weet ook niet of het haalbaar is hoor. Maar wij hebben geen ruimte voor een loungeplek en een eettafel. Want het gaat om een ruimte van 2,6 mtr bij 5 mtr, met een doorgang vanaf de poort dus vandaar dat we daar niks neer kunnen zetten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:33

lenaa_tje schreef:
Warboel schreef:
Ik vond deze van Ikea wel leuk!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/applaro-3- ... s59260878/ (Hebben ze in verschillende kleuren kussens)

Zorg wel dat je hem binnen kan zetten. Die van de buren is, ondanks afgedekt, na 1 jaar helemaal lelijk.
Was ik blij met naar 3 houten plaatjes bij onze tuinset.

1e en 2e jaar alleen onder ene overkapping gestaan en toen ging het nog wel. Alles geschuurd en weer in de lazuur gezet. Maar daarna 2,5 jaar buiten en niet opnieuw gelazuurd (in tde winter onder een hoes) de mijne er echt niet meer uit. Bij 1 deel is de rugleuning kapot gesprongen. gelukkig heb ik nog een reserve liggen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:34

pjer schreef:

Ik vind een hoge set juist echt IDEAAL. lekker makkelijk zitten, makkelijk opstaan en het zit super comfortabel.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:01

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 21:00

Kaka schreef:
https://www.fonq.nl/producten/categorie-tuin_balkon/v2/

Hier hebben ze vast iets naar je gading.

Zoiets?

https://www.fonq.nl/product/exotan-bamb ... et/563998/

Hier staan ook toffe dingen bij, maar niet echt loungesets: https://www.flinders.nl/wonen-tuin

Bedankt voor het delen, Fonq had ik nog niet eens aan gedacht.
https://www.fonq.nl/product/the-garden- ... et/565953/

Ik zou dan eerder voor deze gaan, dit is van aciaciahout en lijkt me ook wat steviger. Zie ook recensies van die bamboe bank dat ie toch wat gammel is enzo. Bamboe is toch minder sterk.
Alleen zo jammer dat die kussens dan weer grijs zijn! Ik vind dat echt zoooo stom! Maar daar kan ik nog wel slopen voor laten maken, dat is dan weer het probleem niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:40

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:51

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:28

Heb je al wel eens naar Nardi gekeken?
Ik aas al een hele lange tijd op de Komodo, maar ik heb mijn vriend nog niet zo gek gekregen dat ik nóg een tuinset er bij mag nemen :')

De Komodo zijn verschillende losse onderdelen die je aan elkaar kan klikken, als je de loungebank zat bent, kan je er dus makkelijk een gewone bank of een stoel van maken,
Ideaal <3

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 05:26

Afbeelding

Wij hebben deze loungeset van Alice's Garden, acaciahout, prachtige kwaliteit en heel erg betaalbaar. Wellicht hebben ze ook een dinerset dat bij jou past

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:41

Maflinger, bedankt voor het meedenken maar dat is niet helemaal wat ik zoek. :)

Rosalie, Casashop heeft niet zo heel veel en het is het allemaal net niet.

MDH nardi is wel interessant maar het doet me niks. :P

San87, dat ziet er wel heel mooi uit, ik ga eens kijken. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:48

_San87_ schreef:
[ [url=m/eeMjHH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben deze loungeset van Alice's Garden, acaciahout, prachtige kwaliteit en heel erg betaalbaar. Wellicht hebben ze ook een dinerset dat bij jou past

Leuke spullen hebben ze, ook goed betaalbaar! Ik vind deze wel geinig en is ook echt een optie, mocht mijn man de hand op de knip willen houden.
Afbeelding

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:52

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:58

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:22

Earth schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/eeMjHH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke spullen hebben ze, ook goed betaalbaar! Ik vind deze wel geinig en is ook echt een optie, mocht mijn man de hand op de knip willen houden.
[ Afbeelding ]

Het bedrijf zit geloof ik in Frankrijk, dus je moet wel even wachten tot geleverd wordr, maar de klantenservice is heel correct en snel.

Wij zijn echt super tevreden, de kussens zitten heerlijk en blijven goed van vorm. Mooie set heb je gekozen, lijkt me ook prima om aan te eten :j.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:26

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 20:43

mag schreef:
Al eens bij intratuin gekeken? Daar stonden meubels met leuke kleurtjes
https://www.intratuin.nl/tuinmeubelen/loungemeubelen

Als ik morgen nog leef na mijn paardrij-avontuur van vandaag, dan ga ik misschien even kijken in de winkel. Beetje proefzitten enzo. :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 19:09

Ok, we zijn inmiddels aardig uit over de stijl en de soort. Mijn man en ik zijn alleen nog even in conclaaf over een dining hoekbank. Want hij is dan heel praktisch en denkt dat mensen constant voor elkaar moeten opstaan als ze langs elkaar heen moeten.

Dit is nu een beetje de invulling. Mocht je nog een 3D model van onze overkapping willen, stuur me dan even een pbtje :)

Deze dan wel met een hogere tafel als eettafelhoek. Tafel moeten we nog uitzoeken.
Afbeelding

Aan de andere kant van de tafel deze stoelen.

Afbeelding
(Ik wilde eerst deze, maar ik vind bovenstaande toch mooier bij de bank passen. https://www.keessmit.nl/intenso-parma-d ... html?qty=1 )

We hebben de ruimte voor een extra loungebank, dat wordt hoogstwaarschijnlijk deze.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Met deze lampen boven de tafel.

Afbeelding

Afbeelding

En deze aan de witte shiplap wand.

Afbeelding

En dan deze tegel op de vloer.

Afbeelding

En de afwerking van de overkapping wordt voornamelijk wit, met nog wat lichtblauwe Bali kleuren :)

Afbeelding

Alleen dus nog een bijpassende tafel. Ik vind die tafel leuk van de eerste foto. Eens zoeken of ik die kan vinden :P

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:22

Ziet er leuk uit! Wel raad ik je aan om eerst te gaan proef zitten. En hoe vaak moet je voor elkaar opstaan als je samen zit :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 20:55

noviceh schreef:
Ziet er leuk uit! Wel raad ik je aan om eerst te gaan proef zitten. En hoe vaak moet je voor elkaar opstaan als je samen zit :)

Ja dat gaan we ook zeker doen. Vooral voor die bank. Maar die 3 zits is te koop bij Intratuin.