Keukenmachine en mixer tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:21

Qua keukenmachine heb ik ook een MUM5, de kleinere set die Annemiek deelde en die vind ik heel fijn!

Staafmixer heb ik er nog naast, gewoon een simpele van ja wat is het eigenlijk, ik denk een Braun (hij zit nog ergens in een verhuisdoos dus kan er nu niet bij, ook hier nieuwe keuken :)) ) - een witte :+ . Zit 1 opzetstuk bij en dat gaat gewoon in de vaatwasser. Ik heb ook een reumatische aandoening en vind al het andere mixwerk etc te veel impact hebben op mij en mijn gewrichten. Dus ik gebruik overal de keukenmachine voor behalve voor soep en eventueel saus. :j

superpony

Re: Keukenmachine en mixer tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 15:30

Ja, het gaat me om de soep vooral. Had een heeeeeeeeeeeeeele oude Braun en zie er ontzettend veel.

Er zijn vast mensen met ervaringen welke prettig in de hand liggen en niet extreem zwaar trillen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:34

Ik ben ook op zoek en ik lees dat de Bamix staafmixer heel goed en duurzaam is. Maar... ook erg prijzig.

Ik heb nu een Braun geprobeerd, model Omelette met een hakmolen erbij. Ik wil naast soepen, sauzen en smoothies pureren namelijk ook uien ed. kunnen hakken. Wat een tegenvaller zeg, die hakmolen! Terwijl hij zo goed uit de test kwam. Dus ben nog steeds op zoek en twijfel nu of ik toch maar een keukenmachine moet kopen.

Even op Google gezocht: deze lijkt goed bedienbaar bij reuma: https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-mx ... 038455889/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 23:54

Niqui schreef:
Ik ben ook op zoek en ik lees dat de Bamix staafmixer heel goed en duurzaam is. Maar... ook erg prijzig.

Ik heb nu een Braun geprobeerd, model Omelette met een hakmolen erbij. Ik wil naast soepen, sauzen en smoothies pureren namelijk ook uien ed. kunnen hakken. Wat een tegenvaller zeg, die hakmolen! Terwijl hij zo goed uit de test kwam. Dus ben nog steeds op zoek en twijfel nu of ik toch maar een keukenmachine moet kopen.

Even op Google gezocht: deze lijkt goed bedienbaar bij reuma: https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-mx ... 038455889/

Bamix is vast een goed merk. Mijn oma en tante hadden die. Mijn moeder had een Braun en daarna kreeg ze die Bamix van mn oma. Ik heb de Braun meegenomen en die is wel 30jr mee gegaan. Maar die Bamix leeft dus ook gewoon nog en die is nog veel ouder.

Dank je wel. Ga die bekijken.

Had op Bol gekeken, maar echt veeeeeeeeel teveel keus. Er was eentje met ergonomisch handvat, maar die leek me zo dik.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:59

Ik heb de Phillips soupmaker, echt IDEAAL <3 Je gooit er grof gesneden spullen in, water, kruiden en er komt een prachtige romige soep uit na 18 minuten (of boerensoep, compote, smoothie). Je haalt er 1,2 liter per keer uit. Niet superveel maar voor mij ideaal. Ik gooi alle restjes erin voor soep :D Echt zijn prijs waard voor mij, ik gebruik hem meerdere keren per week.

https://www.philips.nl/c-p/HR2204_80/vi ... lsrc=aw.ds

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 11:01

RoosvanBlue schreef:
Ik heb de Phillips soupmaker, echt IDEAAL <3 Je gooit er grof gesneden spullen in, water, kruiden en er komt een prachtige romige soep uit na 18 minuten (of boerensoep, compote, smoothie). Je haalt er 1,2 liter per keer uit. Niet superveel maar voor mij ideaal. Ik gooi alle restjes erin voor soep :D Echt zijn prijs waard voor mij, ik gebruik hem meerdere keren per week.

https://www.philips.nl/c-p/HR2204_80/vi ... lsrc=aw.ds

Leuk ding, maar voor ons niet groot genoeg inderdaad.

En wil wel een staafmixer in de kast hebben liggen.

Ik denk dat ik zo langs de expert rij en kijk of er meerdere liggen om even vast te houden qua gewicht en vorm.