Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:39

waarom zet je de accu dan uit als je over steekt?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:39

Ik heb er eentje met een voorwielmotor en vind hem stukken lekkerder fietsen dan die van mijn vader met middenmotor :)

Ik had vorig jaar dezelfde eisen als jou. Alleen toen ik hoorde dat er zoveel gedoe was met de 'goedkopere' elektrische fietsen heb ik mijn budget verlegt. Hoorde namelijk veel gedoe met de accu's van de goedkopere modellen en als je een goede elektrische fiets wil moet je het echt goed doen. Het is zonde om hem voor een paar jaar te kopen terwijl je met iets duurdere veel langer kan doen en kwalitatief echt beter is. Ik heb een gazelle voor 1600 euro gekocht en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad. Het is het geld meer dan waard dan eentje die achteraf toch een stuk minder was.

Zou dus sowieso niet over marktplaats kopen. Iets gedoe met de accu en je bent dik 600 euro verder om een goede nieuwe accu te hebben.

PSvanLot

Re: Elektrische fiets tot ongeveer €1000,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 10:57

Goede tips gehad. Hij vertelde dat een voorwiel motor helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Ik ben nog jong, wil geen gekke kilometers maken en dat maakt een groot verschil.

Hij stond niet negatief tegenover de fietsen van AH, Lidl en Decathlon, je moet dan enkel niet verwachten dat je er 10 jaar op rijdt.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:02

Ik heb er een van marktplaats. 125 euro super goede staat alleen een accu die maar 30-40 km per rit aan kan. (De verkoper dacht max 20) Een nieuwe accu kost ca. 400 euro vandaar dat ze de fiets goedkoop aanboden. Voor mij is dat prima want ik gebruik hem voor korte stukken of neem mijn oplader mee. Inmiddels 2000km mee gefietst. Het geld allang terug bespaard aan benzine.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:10

Ik heb er ook eentje van marktplaats of fb ads af, 200 euro en hij gaf eerlijk aan dat de accu een km of 35-40 meeging. Ik wilde een fiets om uit te testen of ik dat wat vond en heb via marktplaats voor een paar tientjes gewoon nog zo'n accu gescoord. Niet dat ik ooit 80 km fiets maar het idee dati k niet zelf extra hoef te trappen is fijn, die gooi ik gewoon in de fietstas!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:52

Ik heb 2,5 jaar terug deze gekocht https://www.gamma.nl/assortiment/pelikaan-advanced-retro-elektrische-fiets/p/B627559 in de aanbieding voor 900. Hij is nu niet meer te krijgen, en Pelikaan bestaat volgens mij ook niet eens meer, maar ik ben nog altijd blij met deze fiets. Ik heb overigens proef gereden IN de GAMMA :')
Er zijn wel wat dingetjes die ik in een volgende fiets misschien anders zou willen maar dat zijn details, en persoonlijk. Inmiddels lijkt de accu het weliswaar ietsje minder te gaan doen maar dat is voor mij geen probleem. Hij fietst in elk geval heerlijk. En volgend jaar mag ik (ivm fietsplan werk) weer een nieuwe. En dan denk ik dat ik nog steeds niet ga voor een fiets boven de 1500.

Destijds heb ik bewust voor een fiets uit het goedkopere segment gekozen. Ik wilde namelijk heen en weer naar mijn werk met mooi weer, maar met een gewone fiets was de lol er altijd snel af. Ik houd niet heel erg van fietsen, en al helemaal niet met tegenwind. En aangezien ik aan zee woon.... :+
Deze fiets was dus om te proberen of dit wel wat was. En dat is het absoluut. Voorwiel motor is geen enkel probleem. Het beviel me zo goed dat ik ook met minder mooi weer op de fiets ging, en nu doe ik zoveel mogelijk met de fiets ipv met de auto. Woon werk verkeer is wel fors minder nu, ivm zoveel mogelijk thuis werken.

V.w.b. de accu: daar zitten als het goed is Lithium Ion batterijen in. En al is er verschil in kwaliteit, ze kunnen allemaal maximaal zoveel keer worden geladen. Afhankelijk van de kwaliteit en hoe je ermee omgaat (niet helemaal leeg laten gaan, bewaren bij kamertemperatuur etc) kunnen ze langer of korter meegaan. Maar een Li-Ion die langer dan 5 jaar helemaal op kracht blijft heb ik nog niet meegemaakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 10:25

Sandra, bedankt voor je bericht. De fiets ziet er comfortabel uit! Jammer dat hij niet meer verkrijgbaar is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:37

Ik volg! Wil ook een elektrische fiets aanschaffen. Ik trek de vele heuveltjes hier op de Veluwe niet meer :=. Trap me rot naar boven.

Ik twijfel of ik naar een vestiging van Stella zal gaan of naar een reguliere fietsenzaak.

En als je weinig fietst, gaat de accu dan alsnog maar een x aantal jaar mee?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 10:38

Ik ga morgen even naar Stella, zag daar een mooie transporter.
Zag alleen na het maken van de afspraak dat de voorwiel aangedreven fietsen niet meedoen met de paasactie. Beetje jammer/flauw...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 10:47

eekhoornerik schreef:
Ik volg! Wil ook een elektrische fiets aanschaffen. Ik trek de vele heuveltjes hier op de Veluwe niet meer :=. Trap me rot naar boven.

Ik twijfel of ik naar een vestiging van Stella zal gaan of naar een reguliere fietsenzaak.

Wat ik tot nu toe gelezen heb, heb je toch een aardig goede fiets nodig om met regelmaat heuveltjes te rijden. De fietsen die ik tot heden heb gezien (tot ongeveer 1400 euro) voldoen niet aan deze eis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:57

Ik had ooit echt een test fietsje gehaald. 400 euro via Marktplaats, elektrische vouwfiets. 4 jaar later ben ik er nog steeds enorm blij mee en gebruikte hem vaak meer dan mijn gewone fiets. Enige nadeel vond ik de afneembare accu. Ik durfde hem er eigenlijk niet op te laten zitten en liep dan met een zware accu. Maar ik woonde dan ook in Amsterdam. Hier in Leiden woon ik 2 km van mijn werk en dan pak ik toch meestal de gewone.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:10

https://www.itek-webwinkel.be/332-elekt ... mesfietsen

Heb de mijne hier vandaan en echt tevreden... (Ok, ik wilde er een met achteruittraprem omdat mijn moeder niet kan fietsen met handremmen ivm wegvallen van functie om te knijpen soms); maar ben echt super netjes geholpen en qua prijs, ook altijd leuke aanbiedingen. Zitten bij die prijs ook met middenmotor bij (voorwiel is vreselijk is mijn mening)...

Omdat ik iets niet standaard zocht, daar uitgekomen en qua prijs echt super gewoon. (Ik haal alleen nog maar daar mijn fiets :) echt super geholpen en niet zoals in andere winkels waar ze niet meedenken. gewoon zeggen "nee is er niet"; ik had daar gewoon keuze, eerlijk geholpen. Fijne ervaring!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:20

ellepel schreef:
ik zou bij je werkgever navragen over dat fietsplan??
bij mij was het gewoon tot een bepaald bedrag en moest je alleen de bon inleveren.
of het nou tweede hands was of nieuw,dat maakt niet uit.
zolang er maar een bon van is

Hier ook, of een goeie 2ehandse bij een fietsenwinkel halen, dat mocht ook

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 11:45

Ik zie dat de Popal Daily Dutch Prestige ook goed uit de testen komt. Is op verschillende plekken verkrijgbaar voor een kleine €1200,-

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:14

Hij ziet er wel leuk uit! Maar over Popal hoor ik ook mindere verhalen, onder andere dat ze snel roesten. Maar mijn dochter heeft een Popal gehad en die deed niet onder voor de Cortina die ze erna kreeg.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:40

Ik heb best slechte ervaringen met stella. Als ze niet in je dorp zitten zou ik eerder naar plaatselijke fietshandel gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:13

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:30

PSvanLot schreef:
eekhoornerik schreef:

Wat ik tot nu toe gelezen heb, heb je toch een aardig goede fiets nodig om met regelmaat heuveltjes te rijden. De fietsen die ik tot heden heb gezien (tot ongeveer 1400 euro) voldoen niet aan deze eis.

Dank voor je info, dan neem ik dat mee in mijn zoektocht!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:32

Amado7 schreef:
Ik heb best slechte ervaringen met stella. Als ze niet in je dorp zitten zou ik eerder naar plaatselijke fietshandel gaan.

Dat idee had ik al een beetje. Ze zijn ook zo commercieel, misschien dat ik mijn geld beter bij een kleine lokale zelfstandige kan uitgeven :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:54

https://www.matrabike.nl/product/5917/vogue-glamour-n8

Ik heb deze nu een paar maandjes en ben er erg tevreden over. Fietst fantastisch en de elektrische ondersteuning is fijn. Batterij gaat ook prima mee. Al heb ik nog geen extreem lange fietsrondes gemaakt. Ik zet de ondersteuning ook alleen aan bij goede tegenwind en heuveltjes overigens.

Ik ben er blij mee. Bovenstaande webshop verkoopt ook nog een goedkopere vogue e-bike.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:02

Ik heb echt hele slechte ervaring met popal en hun service.
Met heel veel moeite de fiets terug op laten halen.

Ik rij op een Sparta Lola jo. Ooit gekocht bij fietsenconcurrent voor €1200. Ben erg tevreden over hun service.
Mijn vriend heeft een cortina, die heeft wat problemen met de motor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:56

Ik heb 4 jaar geleden 1 bij de Aldi gekocht. E-City het is zo'n type fiets als wat jij zoekt. Was rond de €900,00 met Samsung accu en middenmotor. Prima fiets nog nooit iets mee gehad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 19:50

future_vet schreef:
Ik heb echt hele slechte ervaring met popal en hun service.
Met heel veel moeite de fiets terug op laten halen.

Ik rij op een Sparta Lola jo. Ooit gekocht bij fietsenconcurrent voor €1200. Ben erg tevreden over hun service.
Mijn vriend heeft een cortina, die heeft wat problemen met de motor.

Gave fiets! De Sparta is helaas niet meer te koop.

pillow schreef:
Ik heb 4 jaar geleden 1 bij de Aldi gekocht. E-City het is zo'n type fiets als wat jij zoekt. Was rond de €900,00 met Samsung accu en middenmotor. Prima fiets nog nooit iets mee gehad.

Mooie fiets ook, maar niet meer te verkrijgen volgens mij.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:20

Ik heb nu een aantal kanshebbers gevonden. Had ook nog naar een Vogue Elektrische fiets e-Elite gekeken, maar daar zijn wel hele slechte reviews over te vinden.

Nadeel van de Fongers is dat er geen slot op zit, en de Spirit heeft 8 versnellingen en de andere 3. Verder zijn alle drie de fietsen nagenoeg gelijk naar mijn mening?
Bij Popal kan ik wat weinig info vinden.

https://www.matrabike.nl/product/6813/f ... -n3-522-wh

https://www.city-bikes.nl/Spirit-E-Carg ... gJOSPD_BwE

https://www.itek-webwinkel.be/elektrisc ... 10421.html

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:00

Ik zou wel/geen slot niet meenemen in je overwegingen eerlijk gezegd. Daar kun je altijd zelf nog een slot op (laten) zetten, zo duur is dat niet. Zolang het maar een goedgekeurd slot is ivm eventuele verzekering. Daarnaast heb je sowieso ook zeker een (ik heb er zelfs 2) goed kettingslot nodig.

Wel goed om te zien trouwens dat de ervaringen met de goedkopere fietsen (hoewel ik nooit eerder zooooo veel geld heb uitgegeven voor een fiets en dan was die van mij "maar" 900 in de aanbieding :+ ) eigenlijk nog steeds best goed zijn, of zelfs beter t.o.v. 2,5 jaar terug.
In januari kan ik weer een nieuwe (fietsenplan) en het wordt dan zeker weer eentje tot max 1500 als ik die kan vinden met het "dat wil ik straks anders" lijstje dat ik nu heb.