Onderhandelen nieuwe auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onderhandelen nieuwe auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:33

Even een voorbeeld. M'n Peugeot had ik voor 2000 zelf kunnen verkopen. Maar ik wou er gelijk vanaf en heb em voor 500 ingeruild die garage heeft em voor 900 verkocht. Ze hebben er niets aan gedaan. Auto had net nieuwe apk en nieuwe banden. En altijd goed onderhouden. So be it. Ik heb de auto er voor terug die ik graag wou.

Ook garages hebben er werk van als ze qua onderhoud niets hoeven doen. Er moet even naar gekeken worden, schoonmaken foto's maken te koop zetten kost allemaal tijd en dus geld.

Douce

Re: Onderhandelen nieuwe auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:56

Toch is mijn ervaring dat het helemaal niet ongebruikelijk is om te onderhandelen.
Wij onderhandelen altijd over het bedrag dat er nog bij moet na inruil (hoeven ze van mij niet moeilijk te doen alsof ze veel geven voor mijn auto :') ) maar tot nu toe altijd uitgekomen in het midden.

Overigens heb ik mijn vorige auto alsnog zelf verkocht, maar dat is een risico dat je moet durven nemen. Heeft me wel twee maanden wegenbelasting en verzekering extra gekost namelijk. Uiteindelijk wel €1000 verschil gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:25

Douce schreef:
Toch is mijn ervaring dat het helemaal niet ongebruikelijk is om te onderhandelen.
Wij onderhandelen altijd over het bedrag dat er nog bij moet na inruil (hoeven ze van mij niet moeilijk te doen alsof ze veel geven voor mijn auto :') ) maar tot nu toe altijd uitgekomen in het midden.

Overigens heb ik mijn vorige auto alsnog zelf verkocht, maar dat is een risico dat je moet durven nemen. Heeft me wel twee maanden wegenbelasting en verzekering extra gekost namelijk. Uiteindelijk wel €1000 verschil gemaakt.

En als je dan inruilt scheelt dat je die 2 maanden verzekering en belasting (of je moet schorsen, is ook een optie) dus uit eindelijk kom je toch wel op hetzelfde bedrag qua waarde uit

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:27

Marije_1997 schreef:
En als je dan inruilt scheelt dat je die 2 maanden verzekering en belasting (of je moet schorsen, is ook een optie) dus uit eindelijk kom je toch wel op hetzelfde bedrag qua waarde uit

Maar als je de auto laat schorsen mag er niet mee gereden worden (dus ook geen proefrit).

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:51

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:

Maar als je de auto laat schorsen mag er niet mee gereden worden (dus ook geen proefrit).

Gelukkig kost mijn auto voor twee maanden wegenbelasting en verzekering geen €1000 :+ maar dat is inderdaad de afweging die je voor jezelf altijd moet maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:13

Hier afgelopen december een nieuwe tweedehands auto gekocht, wel lagere prijsklasse dan de auto waar TS naar ging kijken, maar we hebben er nog flink over kunnen onderhandelen :j
Stond voor 4500 te koop bij een garage, voor 4000 hebben we hem meteen meegenomen.

Vervolgens mijn oude saxo particulier verkocht binnen een paar dagen voor 500 euro, stond er op voor 600, de eerste die uiteindelijk langs kwam, heeft hem meteen meegenomen. Al met al goed verlopen :j doen we de volgende keer zeker weer zo, met inruilen krijg je er toch niks meer voor, nu heeft nog iemand anders er lol mee en hebben wij een goede deal.