Groene aanslag verwijderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lique68

Re: Groene aanslag verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:25

Wat goed werkt is heet water met soda en ik dacht 5 lepels groene zeep..met niet te harde bezem erop doem, even in laten trekken en je scrobt het er zo af, daarna naspoelen, milieuvriendelijk en werkt top
De goede verhouding vd soda en groene zeep weet ik niets zeker, even nakijken via Google :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:34

lique68 schreef:
Wat goed werkt is heet water met soda en ik dacht 5 lepels groene zeep..met niet te harde bezem erop doem, even in laten trekken en je scrobt het er zo af, daarna naspoelen, milieuvriendelijk en werkt top
De goede verhouding vd soda en groene zeep weet ik niets zeker, even nakijken via Google :D

Toevallig net opgezocht :D 5 eetlepels soda en 5 eetlepels groene zeep op 10 liter heet water.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:42

DieL_Zor schreef:
lique68 schreef:

Toevallig net opgezocht :D 5 eetlepels soda en 5 eetlepels groene zeep op 10 liter heet water.

*\o/*
Afbeelding
Heb er een gewone emmer van gemaakt met 3 eetlepels van beiden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 20:51

Ik doe altijd met azijn, maar lees hier dat dat heel slecht is. En deed het juist omdat ik dacht dat dat de beste manier voor het milieu is.

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:26

Groene zeep is biologisch afbreekbaar, azijn is slechter idd en....groene zeep met soda in heet water werkt echt super :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:06

Groene zeep juist beter?
Is soda niet slecht voor het bodemleven dan? Zoveel zout lijkt me ook niet goed?

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:13

verootjoo schreef:
Groene zeep juist beter?
Is soda niet slecht voor het bodemleven dan? Zoveel zout lijkt me ook niet goed?

Groene zeep met soda ishet meest milieuvriendelijk als je wat moet gebruiken, ik heb het destijds op een site over duurzaam wonen gevonden, kookwater van aardappelen blijkt ook goed te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:28

Ik heb een karcher met speciaal opzetstuk hiervoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:07

lique68 schreef:
verootjoo schreef:
Groene zeep juist beter?

Groene zeep met soda ishet meest milieuvriendelijk als je wat moet gebruiken, ik heb het destijds op een site over duurzaam wonen gevonden, kookwater van aardappelen blijkt ook goed te werken

Ok, ga ik de volgende keer doen. Moet je dat nog boenen? Of ook alleen inspuiten zoals azijn?

lique68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:12

Ik laat het even intrekken en dan met een niet te harde bezem, ik gebruik een binnenbezem, geen hele zachte :D
Je moet wel een beetje schrobben, bezemen helaas :)