Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:36

Tape knagen ze echt doorheen, dat zet geen zoden aan de dijk.
Staalwol en kit. Verdelgingsbedrijven hebben vaak nog een speciale kit.

Het was bij ons echt de enige manier om er vanaf te komen. Wij zijn 3 jaar bezig geweest met bedrijven, buren enz.
Uiteindelijk dus de volledige keuken eruit laten halen zodat we daar onder konden kijken en daar bleek nog een gat. Dicht gemaakt, zeil vervangen voor tegels en toen geen muis meer gezien.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:43

Soepblik schreef:
Wow, wat een antwoorden!

Ik lees veel over een kat; die willen we heel graag. Ik heb zelf ook altijd katten gehad, waarvan één hele goede muizenvanger die bij mijn ouders woont. Maar zij is te oud om te verplaatsen.

Maar we mogen op ons adres helaas geen kat, staat in het contract. Al heb ik er nu wel een berichtje uitgedaan of we mogelijk iemands kat mogen lenen.


Ze komen overal binnen; onder het keukenblok (wat we nu hebben afgeplakt met tape), op de vide, op de balken... het is echt dweilen met de kraan open.


In dat geval huureigenaar aanspreken, kat of verdeling

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:45

R_oo_s schreef:
Neem een kat , ook nog eens milieu vriendelijker als gif en nog gezellig ook .

Nou, onze stalkat vangt dus alleen maar kroel beurten, maar geen muizen :')

gerlienke
Berichten: 1512
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:46

Koper gaas of staalwol houden ze niet van.
Wij hebben rentokil laten komen en na 4 keer waren we er vanaf. Kost wat maar in 1 keer opgelost.

robert45
Berichten: 2885
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:29

Vallen plaatsen met pindakaas. Heb je goede vallen die snel dichtklappen dan heb je bijna altijd prijs.

We hebben ze soms in de garage. In het tempo waarin ik ze ving konden ze zich niet voortplanten. Plaats de vallen langs de muren daar waar ze binnen komen. Vaak is dit via leidingen in bv de keuken etc.

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:46

Soepblik schreef:
Wow, wat een antwoorden!

Ik lees veel over een kat; die willen we heel graag. Ik heb zelf ook altijd katten gehad, waarvan één hele goede muizenvanger die bij mijn ouders woont. Maar zij is te oud om te verplaatsen.

Maar we mogen op ons adres helaas geen kat, staat in het contract. Al heb ik er nu wel een berichtje uitgedaan of we mogelijk iemands kat mogen lenen.


Ze komen overal binnen; onder het keukenblok (wat we nu hebben afgeplakt met tape), op de vide, op de balken... het is echt dweilen met de kraan open.



Afplakken is echt niet genoeg helaas. Volproppen met staalwol

Goof

Berichten: 29115
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:11

Ik vind het echt hilarisch dat iedereen roept 'neem een kat'. Niet alle katten vangen muizen, mensen.
Ik zie hier ook sinds ik hier woon (ruim 10 jaar) incidenteel een muis lopen.... en had altijd 2 katten. Die ene ging hard spinnen als hij een muis zag en ging er naar liggen kijken alsof hij op de bank een film lag te kijken. De andere ving wel eens wat, maar maakte ze nooit dood.
Toevallig 2 weken terug nog; hoogbejaarde poes ligt op de bankleuning als ik ineens een doffe klap hoor. Ik dacht dat ze er dood vanaf was gevallen ofzo, maar ze had met een mooie sprong een muisje weten te vangen. Ze komt ermee naar mij om te laten zien, laat hem weer los en muis vervolgt zijn weg door de woonkamer :')

TS, katten zijn superleuk, maar echt niet altijd nuttig. Ik hoop dat je het kan oplossen met dat bedrijf en vallen enzo.
Laatst bijgewerkt door Goof op 20-03-21 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:31

Ja precies, je moet maar net een kat hebben die muizen vangt en het niet alleen maar leuk vindt om naar te kijken _O-
Hier ook jaren muizen overlast gehad. Na de verhuizing van onze buren geen muis meer gezien.

Britta31

Berichten: 13244
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:32

We hebben 3 katten die buiten goed muizen.Toen met muizen op zolder de katten boven en trof de dames slapend aan op bed.

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:10

Moestuin schreef:
Ik volg even. Wij hebben er al maanden 1 in onze voorraadkamer. Echt alles wordt aangevreten wat wij dan weer kunnen weggooien. Wij hebben al levende vallen, klapvallen, de kat en vergif geprobeerd. Na maanden ellende hebben wij nu plakstrips gelegd op zijn wandelroute. Na 2 weken nog niets. Hij is ondertussen zo rond als een mandarijntje maar toch nog steeds te snel

Alles in dichte plastic bakken. Dat werkt aardig goed. Pakjes koeken pakken zak chips of zelfs drinken knagen ze zo door.

Alles dicht maken. Ventilatie roosters dicht met dun gaas.

En ik heb katten dat werkt perfect


op zolder had ik wel eens gif voor ik katten had je hoorde ze gewoon lopen en piepen op het plafond.

Via het keukenblok kwamen ze ook lees dat hier veel meer. Gadver al die beesten in je pannen ect..
Ben er nog huiverig van dat was in het begin echt erg. Dat was als eerste dicht

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:38

Ik heb een kastje in het stopcontact gehad met ultrasoon geluid. Dat heeft icm eten goed opbergen heeft hier geholpen. Ik had er gewoon 1 overdag in de kamer zitten ineens. Schrok me kapot :')

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:52

SusanH schreef:
Ik heb een kastje in het stopcontact gehad met ultrasoon geluid. Dat heeft icm eten goed opbergen heeft hier geholpen. Ik had er gewoon 1 overdag in de kamer zitten ineens. Schrok me kapot :')

Ik had ze over mijn voeten lopen toen ik werkte achter het bureau... Dat was ook ook bijna letterlijk overeind vliegen tegen het plafond
Woonde er toen net oud huis.

Keukenkastjes zag je gewoon keutels dat was toen al dicht.

De katten was het allerbeste wat hielp.

Anomien

Berichten: 7440
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:01

Moestuin schreef:
Ik volg even. Wij hebben er al maanden 1 in onze voorraadkamer. Echt alles wordt aangevreten wat wij dan weer kunnen weggooien. Wij hebben al levende vallen, klapvallen, de kat en vergif geprobeerd. Na maanden ellende hebben wij nu plakstrips gelegd op zijn wandelroute. Na 2 weken nog niets. Hij is ondertussen zo rond als een mandarijntje maar toch nog steeds te snel


Moest wel lachen om je ‘levende val’....

Heet dat geen kat? _/-\o_

Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 18:12

Nadat er hier 2 in 1 val zijn gegaan en dus nog 1 leefde doen wij het via stroom.

Kastjes kan je online komen en werken top.

Krijgen ze een schok en dood.
Gif is een lijdensweg en stel een kat of roofvogel eet de muis op.

Met veel muizen een levende val weinig zin.
Mag je ze wel heel ver van huis loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:11

Knert schreef:
Moestuin schreef:
Ik volg even. Wij hebben er al maanden 1 in onze voorraadkamer. Echt alles wordt aangevreten wat wij dan weer kunnen weggooien. Wij hebben al levende vallen, klapvallen, de kat en vergif geprobeerd. Na maanden ellende hebben wij nu plakstrips gelegd op zijn wandelroute. Na 2 weken nog niets. Hij is ondertussen zo rond als een mandarijntje maar toch nog steeds te snel


Moest wel lachen om je ‘levende val’....

Heet dat geen kat? _/-\o_


Haha, ik bedoelde een vangkooitje waarin ze blijven leven :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:27

Hier een onafgewerkt huis en ook hier is het helaas raak zodra het kouder wordt. Hier werken we met gif (waar ze helemaal van ‘uitdrogen’ dus ze gaan niet stinken.) en vallen. Als ze zo brutaal zijn mag je zeker zijn dat ze met veel zijn dus je gaat even moeten volhouden.

Heb inmiddels ook een verzameling aan verhalen en achteraf is het grappig maar als je er midden in zit is het om gek van te worden.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 04:13

Update:

Vandaag hebben we echt het hele huis leeggeruimd en ieder gat/gleufje/kiertje in het hele huis heel stevig dichtgepropt met aluminiumfolie.

Alleen liggen we nu weer wakker van het geluid van ongeveer 15 muizen die zich een weg naar binnen proberen te knagen... :)F

Wat een tyfusherrie.

Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 07:10

:(
Hoop dat je er snel vanaf bent

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:26

Wanneer komt de bestrijding? Ik zou anders echt vallen neerzetten, nu je weet waar ze zitten. Misschien dweilen met de kraan open, maar elke die je vangt is er 1 en welke dood is maakt geen herrie meer.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 12:13

Vrijdag komt de bestrijding. Dus hopen dat we het tot die tijd kunnen uitzingen, en wellicht dat ze het opgeven... ik heb alles echt heel goed dichtgestopt. Er is ook geen muis binnengekomen vannacht.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:31

Echt even zo'n stopcontact ding ophalen met ultrasoon geluid.
Wij hadden ze onze zaak door de kantoren, klaslokalen en kantine lopen. De buurman had een vloerbedekking showroom met magazijn om ons pand heen dus hemel op aarde voor die beestjes.

Met dat ding in het stopcontact hebben we na 2 dagen geen muis meer gezien....
https://www.bol.com/nl/p/4-pack-rostem- ... oductImage

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:40

Moet je wel zelf niet gevoelig zijn voor dat geluid of geen honden of katten hebben.

Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:45

Ayasha schreef:
Moet je wel zelf niet gevoelig zijn voor dat geluid of geen honden of katten hebben.

Ik ben redelijk gevoelig voor geluid maar hoor dit absoluut niet...

En huisdieren mocht TS niet hebben, dus hier iig geen probleem :-)!

Tallie1979
Berichten: 22801
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:51

Moestuin schreef:
Ik volg even. Wij hebben er al maanden 1 in onze voorraadkamer. Echt alles wordt aangevreten wat wij dan weer kunnen weggooien. Wij hebben al levende vallen, klapvallen, de kat en vergif geprobeerd. Na maanden ellende hebben wij nu plakstrips gelegd op zijn wandelroute. Na 2 weken nog niets. Hij is ondertussen zo rond als een mandarijntje maar toch nog steeds te snel


:') Ik zie dus nu een hele dikke muis rondrennen in mijn gedachten :')

Maar muizen is hardnekkig volk. Gelukkig krijgt de TS een verdelger over de vloer volgende week.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:58

Sodera schreef:
Ayasha schreef:
Moet je wel zelf niet gevoelig zijn voor dat geluid of geen honden of katten hebben.

Ik ben redelijk gevoelig voor geluid maar hoor dit absoluut niet...

En huisdieren mocht TS niet hebben, dus hier iig geen probleem :-)!


Hier ook geen last gehad hoor en dochter ook niet. Muizen waren ook weg. Dus helemaal prima. Zeker voor het geld want duur zijn ze niet.