Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GDG schreef:Noor schreef:Dat klopt dus wel, want het is in Beperkte gemeenschap van goederen dwz: spaargeld Voor het huwelijk houd je zelf, alles wat er Tijdens het huwelijk bijkomt, is van je samen.
Nee het klopt niet. Na 2018 ben je niet 'dus' in (beperkte) GvG getrouwd, HV kan ook nog steeds namelijk. Maar jij bent blijkbaar in GvG getrouwd dus dit hele topic slaat nergens op (en je geeft het antwoord op je eigen vraag hierboven al zelf hè).
Het laat wel zien dat je je weinig verdiept hebt dus dat raad ik je aan alsnog te doen. Ga je verdiepen in wat de beperkte GvG precies inhoudt en wat de consequenties zijn.
Sjong schreef:Bij ons is alles op een grote hoop. Wij zijn nu in gvg getrouwd, maar waren dat niet toen we kinderen kregen. Mijn man verdiend veel meer en ik ben 50% gaan werken waardoor ik ook geen promotie kon maken want voor die functie moet ik minimaal 80% werken. Ik moet eerlijk zeggen dat we wel allebei nog een privérekening hebben, maar ik betaal van die rekening ook gewoon zaken voor algemeen gebruik. Het voordeel daarvan vind ik wel dat als een cadeau koop het niet helemaal voelt alsof mijn man het zelf heeft betaald.
Noor schreef:Mijn ‘dus’ slaat op onze situatie. EN NOGMAALS WE ZIJN NIET IN GVG GETROUWD, MAAR IN BGVG
. GDG schreef:Noor schreef:Mijn ‘dus’ slaat op onze situatie. EN NOGMAALS WE ZIJN NIET IN GVG GETROUWD, MAAR IN BGVG
Je kunt wel gaan schreeuwen, maar je topic slaat gewoon nergens op (verdiep je eens in de materie). Jullie zin in (b)GvG getrouwd dus is er geen eigen (je zegt het nota bene zelf!). DUS gooi het op één hoop en hou op met een niet bestaand dilemma.
GDG schreef:Noor schreef:Mijn ‘dus’ slaat op onze situatie. EN NOGMAALS WE ZIJN NIET IN GVG GETROUWD, MAAR IN BGVG
Je kunt wel gaan schreeuwen, maar je topic slaat gewoon nergens op (verdiep je eens in de materie). Jullie zin in (b)GvG getrouwd dus is er geen eigen (je zegt het nota bene zelf!). DUS gooi het op één hoop en hou op met een niet bestaand dilemma.
.
Chubby schreef:Alles op één hoop. Hoppetee. Ja, je betaalt mee aan je eigen kado's. Je ziet zelfs waar ze gekocht zijn. Tsja.
. Ik vind cadeaus sowieso heen en weer schuiven van geld. Helemaal binnen de familie. Van mij hoeft het niet zo. Weet meestal toch niet wat ik hebben wil.
) dus dat is makkelijk. GDG schreef:Noor schreef:Mijn ‘dus’ slaat op onze situatie. EN NOGMAALS WE ZIJN NIET IN GVG GETROUWD, MAAR IN BGVG
Chubby schreef:Alles op één hoop. Hoppetee. Ja, je betaalt mee aan je eigen kado's. Je ziet zelfs waar ze gekocht zijn. Tsja.