Ramenwas robot, wie heeft er een?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Ramenwas robot, wie heeft er een?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:42

Nee niet de tegels, de ruiten van je douchekabine. Eigenlijk alles van een glad oppervlak waar je aan beide kanten bij kan. Glazen tafelblad e.d.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:57

Dit stukje kom ik tegen als ik de link aanklik;
Badkamertegels zijn ook een mooie klus voor Bobbie 2.0. Zolang de voegnaden niet te groot of te diep zijn zodat Bobbie 2.0 goed vacuum kan houden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:59

Ik zie hem bij mij al naar beneden kletteren, door de glazen overkapping van de galerij heen zo de sloot in :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:01

FrNo schreef:
Dit stukje kom ik tegen als ik de link aanklik;
Badkamertegels zijn ook een mooie klus voor Bobbie 2.0. Zolang de voegnaden niet te groot of te diep zijn zodat Bobbie 2.0 goed vacuum kan houden.

Oh echt? Ga ik een keer testen met een kussentje er onder :+

Morrie schreef:
Ik zie hem bij mij al naar beneden kletteren, door de glazen overkapping van de galerij heen zo de sloot in :=

Dag Bobbie :')

Zo is Frits, de robot maaimachine van mijn oom tragisch aan zijn einde gekomen in een sloot waar veel waterlelies op groeiden... frits dacht dat het gras was, en daar ging Frits :(

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:15

Hoort deze robot niet vast met een touwtje voor de zekerheid? Dacht zoiets te lezen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:38

Hier 21 ramen waarvan een hoop kleintjes, alleen benedenverdieping... Ik geloof nooit dat dat me veel tijd gaat besparen :+ :')

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:03

Ik geloof er niet in.

Ik was iedere 2 a 3 weken mijn ramen. Dan is het zo gedaan. Ik vind dat houtwerk ook mee gedaan moet worden. Met zo n robot kun je nooit secuur te werk gaan.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 09:07

c_alsemgeest schreef:
Ja streeploos, en hij wast meerdere keren per week dus het wordt ook niet vuil, als er op een bepaalde plek altijd meer vuil zit omdat dat raam op de windkant oid staat waar veel tegenaan waait kan je tegen Bobbie ( :') ) zeggen dat die plek extra moet.

Ja dat was dus ook mijn idee, als je zo'n ding regelmatig laat schoonmaken zodat het nooit echt heel vies wordt kan hij het goed bijhouden. Das net als met een robotstofzuiger/dweil. Als je die aan de gang zet waar 3 weken niet gestofzuigd of gedweild is krijgt die het nooit schoon, rijdt hij dagelijks rond dan werkt het prima.

Laat jij hem zowel binnen als buitenkant van je ramen wassen c_alsemgeest? En allebei even vaak of bvb buitenkant vaker?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:00

Ligt aan het raam, bij de keuken komen er van binnen sneller spetters doordat de kraan dicht bij het raam staat, dus die binnen vaker. De ramen van mijn glazen pui naar het terras buiten juist weer vaker. En dat is 6 x 3 m.
Voor die ramen is hij vooral aangeschaft, de andere zijn een extra omdat ik hem toch al heb.
Die zijn ook vol glas, dus geen reguliere kozijnen wat hier boven genoemd werd die je ook moet doen.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:28

Ik lees even mee opzoek naar ervaringen.
Wij wonen aan zee en hebben daardoor nog geen uur profijt van gelapte ramen :+
Daardoor ook een uitstel klus geworden..

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:06

Ik heb zo’n robot gehad. Op zich ideaal. Je doet hem twee ‘sokken’ aan, eentje met wasmiddel en een droge en hij poets de ramen. Hij zit vast aan een beveiliging, dus als hij valt heb je hem zo weer binnen.

Nadeel bij ons was dat hij in de planten terecht kwam en dat een van de blaadjes het techniek kapot heeft gemaakt. We vonden het daarna te duur om nog een nieuwe aan te schaffen.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 21:17

Martje70 schreef:
Ik heb zo’n robot gehad. Op zich ideaal. Je doet hem twee ‘sokken’ aan, eentje met wasmiddel en een droge en hij poets de ramen. Hij zit vast aan een beveiliging, dus als hij valt heb je hem zo weer binnen.

Nadeel bij ons was dat hij in de planten terecht kwam en dat een van de blaadjes het techniek kapot heeft gemaakt. We vonden het daarna te duur om nog een nieuwe aan te schaffen.

Welk type had je?

Die vierkante modellen lijken we sowieso beter dan die modellen met twee ronde schijven, dan mis je wel een flink stuk in de hoeken steeds. Ik heb er ook modellen bij gezien waarbij het voorste gedeelte als het ware heen en weer zaagt, dus een poetsende beweging maakt ipv alleen over het raak heen te vegen. Lijkt me ook wel handig.. grondiger ofzo.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:59

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 17:48

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:55

Ziet er goed uit, en niet zo duur.
Wil je hier laten weten hoe die bevalt?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 18:04

Natuurlijk! Ga hem meteen testen als ik hem heb! Iets met een hond en neusafdrukken :+

Vond deze nog redelijk betaalbaar en deze beweegt aan de voorkant heen en weer, een soort poets beweging als het ware. Dat sprak me meer aan dan een robot die en gewoon een keer overheen veegt. We gaan het zien..

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 09:43

Nou, het duurde zo gruwelijk lang met die cecotec dat ik de order geannuleerd heb, inmiddels ben ik sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Hobot 298! Hij is nu net bezig met de eerste ramen, vooralsnog zijn de resultaten veelbelovend! Kan er natuurlijk echt wat van zeggen als zowel de binnen als de buitenkant gedaan zijn :Y)

To be continued..

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:10

Wow, er is een heel nieuwe wereld voor me opengegaan :D Weet iemand te vertellen of zo'n ding met een watereservoir werkt? Ik zag ergens een filmpje van een mevrouw die eerst haar raam moet sproeien met glassex voor de robot aan het werk gaat, maar dat lijkt me niet handig! Sowieso gebruik ik liefst schoonmaakazijn en water in plaats van allerlei chemische producten. Kan dat met een robot?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 11:51

Sommige hebben wel een vloeistof reservoir, maar niet allemaal. Deze die ik heb heeft er wel een. Je kunt hem droog gebruiken eerst voor het losse vuil, zand etc, en dan daarna nat. Kan gewoon water in maar er zit een speciaal spul bij om erin te doen ook.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:40

Ik ben intens tevreden met een simpele fles Glassex :)

Dat werkt perfect bij mij. En dat na jaren in de weer te zijn geweest met spons, zeem en emmer en me te hebben gefrustreerd over de strepen die achterbleven.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:49

Hoe bevalt de robot na twee jaar?