Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jillz1 schreef:Schemerdier schreef:Wat staat er op papier?
10 dagen optie ivm aanleveren begroting, geen vraagprijs ofzo
fransje23 schreef:Jillz1 schreef:
10 dagen optie ivm aanleveren begroting, geen vraagprijs ofzo
Het is niet voor niets op papier gezet, toch?
Gewoon die paar dagen nog wachten maar wel aangeven dat er een hoger bod ligt.
Denk dat je zelf ook niet blij zou zijn als de situatie omgekeerd was?
Prairy schreef:Inderdaad aangeven dat er een hoger bod ligt met een deadline waarop ze zelf een bod nog kunnen doen is fair. Zou het geen week laten duren want dan ben je misschien degene met een heel goed bod (en veel minder werk) kwijt. En geen garantie dat die mensen die een 'optie' hebben, het daadwerkelijk gaan kopen!
Prairy schreef:Voor een verschil van een ton zou ik me eerlijk gezegd niet zo heel druk maken of mensen die ik niet ken en zeer waarschijnlijk nooit meer zie, wel of niet blij zijn...
Inderdaad aangeven dat er een hoger bod ligt met een deadline waarop ze zelf een bod nog kunnen doen is fair. Zou het geen week laten duren want dan ben je misschien degene met een heel goed bod (en veel minder werk) kwijt. En geen garantie dat die mensen die een 'optie' hebben, het daadwerkelijk gaan kopen!
Exitium schreef:Prairy schreef:Inderdaad aangeven dat er een hoger bod ligt met een deadline waarop ze zelf een bod nog kunnen doen is fair. Zou het geen week laten duren want dan ben je misschien degene met een heel goed bod (en veel minder werk) kwijt. En geen garantie dat die mensen die een 'optie' hebben, het daadwerkelijk gaan kopen!
Als diegene dat pand per se wil wat ik lees, dan denk ik dat dat wel meevalt.
Ik zou open kaart spelen richting beiden denk ik. Tegen degene die geboden heeft aangeven dat er een optie ligt tot ergens volgende week (is er tien dagen of tien werkdagen afgesproken) met de vraag of het goed is dat je er dan bij ze op terugkomt. Tegen degene die de optie hebben aangeven dat er een bod is gedaan wat flink boven de vraagprijs ligt en waarbij geen renovatie nodig is, met de vraag wat zij willen bieden. Ik zou inderdaad ook wel een deadline stellen, en denk dat daarvoor de einddatum van de optie niet verkeerd is. Kun je eventueel de dag erna direct met de zus schakelen als ze te weinig bieden of helemaal geen bod doen.