De grote schoonmaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: De grote schoonmaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:48

Een topic net wat ik nodig heb!

Ik zou bij mijn grootouders moeten gaan poetsen komende periode en dat zijn mensen van 90 jaar die gewoon alles nog alleen wouden doen, maar een beetje niet begrijpen dat ze ouder worden.

Zou ik die Cif kunnen gebruiken voor het toilet? Dat er dan een luchtje blijft hangen maakt me niet zoveel uit, maar omwille van de medicijnen die ze nemen is het niet zo'n fijne geur (en ze hebben soms ook kleine ongelukjes).

Ook iets makkelijk voor de ramen zou ik leuk vinden (liefst vegen en verder heeft men voorkeur)

Hebben jullie ook tips voor houten meubels weer tot leven te wekken?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:24

The_Cat schreef:

Ik zou bij mijn grootouders moeten gaan poetsen komende periode en dat zijn mensen van 90 jaar die gewoon alles nog alleen wouden doen, maar een beetje niet begrijpen dat ze ouder worden.

Zou ik die Cif kunnen gebruiken voor het toilet? Dat er dan een luchtje blijft hangen maakt me niet zoveel uit, maar omwille van de medicijnen die ze nemen is het niet zo'n fijne geur (en ze hebben soms ook kleine ongelukjes).

Ook iets makkelijk voor de ramen zou ik leuk vinden (liefst vegen en verder heeft men voorkeur)

Cif doet niks voor het schoonmaken van een WC. Je hebt toch immers iets van Chloor of Dettol nodig om de boel eens goed te ontsmetten (wel zo fris). Chloor lekker in het toilet en met Dettol de hele toilet zelf goed schoonmaken. Eventueel wat kalkreiniger om aanslag weg te halen in het toilet.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:48

Dit topic komt op het goede moment... Hier staat ook een grote schoonmaak op het programma met dank aan nesteldrang, dus ik lees even mee voor wat gouden tips 8-)

98xsophiex98

Re: De grote schoonmaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:18

Hier als bijbaan aan de poets bij mensen.

Dasty word door mij direct achterin het kastje gegooid. Wat een smerige, stinkende troep. Als ik dasty gebruik kan ik mij de dagen er na ziek melden, die troep slaat op mijn longen.

Ik gebruik meestal wat er in het kastje bij mensen staat en vraag natuurlijk wat er normaal gebruikt word.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:25

The_Cat schreef:

Als ik de kasten (heb allemaal antiek) afstof met een vochtige doek, doe ik dat met speciaal middel om hout te reinigen. Dit beschadigd je was/olie/vernis niet en droogt het hout niet uit.
En opboenen kan je het best gewoon met bijenwas. Natuurlijk, dus ook niet schadelijk en laat alles weer glimmen en opleven + voed het hout. Ik gebruik het zelfs op mijn eikenhoutenvloer vanwege de honden :j werkt voor alle blanke/geoliede hout.
Heb je meubels met vernis is het wel een ander verhaal.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:28

CairnTerrier schreef:
Cif doet niks voor het schoonmaken van een WC. Je hebt toch immers iets van Chloor of Dettol nodig om de boel eens goed te ontsmetten (wel zo fris). Chloor lekker in het toilet en met Dettol de hele toilet zelf goed schoonmaken. Eventueel wat kalkreiniger om aanslag weg te halen in het toilet.

Ik vraag me toch af of dat echt een wezenlijk verschil maakt?
Bv allesreiniger vs Chloor/dettol.

Ik heb even gegoogled en desinfectie is vaak niet nodig in huis, tenzij bij ziekte of wanneer er om een andere reden een verhoogd risico op infectiegevaar is. In de meeste gevallen is schoonmaken met water en zeep of allesreiniger voldoende.

https://www.rivm.nl/zorgvuldig-gebruik- ... en-in-huis

Kan me dus voorstellen dat bij oude mensen desinfectie wel handig is. (weer wat geleerd)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:40

Dispar_Vulgo schreef:
CairnTerrier schreef:

Ik heb even gegoogled en desinfectie is vaak niet nodig in huis, tenzij bij ziekte of wanneer er om een andere reden een verhoogd risico op infectiegevaar is. In de meeste gevallen is schoonmaken met water en zeep of allesreiniger voldoende.

Kan me dus voorstellen dat bij oude mensen desinfectie wel handig is. (weer wat geleerd)

Het is ook maar net wat je zelf fijn vindt. Ik houd heel erg van schoon en daarom kan gelijk maar de boel gedesinfecteerd zijn. Chloor bijt echt uit en is imo perfect voor in de pot om daar even alles goed te reinigen, dat uitbijten doet een Dettol of allesreiniger dan weer niet. Dettol desinfecteerd inderdaad, maar een allesreiniger maakt alleen schoon.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:05

Dispar_Vulgo schreef:
CairnTerrier schreef:

Zeker als je bedenkt dat je mobiele telefoon vaak viezer is dan een wc :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:05

Hahaha ja dat geloof ik direct, die mobieltjes gaan óveral mee naar toe :+
Hoe maken jullie je telefoon goed schoon dan?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:32

Dispar_Vulgo schreef:
Hahaha ja dat geloof ik direct, die mobieltjes gaan óveral mee naar toe :+
Hoe maken jullie je telefoon goed schoon dan?

brillenreiniger.. :+

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:49

Van uit de bedrijfswereld heb ik geleerd dat té vaak poetsen met bvb dettol kan leiden tot immuniteit of resistentie bij je bacteriën. Beter is dus om met gewoon sop te werken en 1x/2 weken/maand grote kuis te doen met bvb dettol.

Schuitje azijn bij je sop is vaak al voldoende om grondig schoon te maken.