Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
01San schreef:Vervelend zeg ts, ik zou blijven bellen naar ze.
Ik heb daar best vaak dingen besteld en is altijd aangekomen snel, behalve 1 keer , maar toen had ik gebeld en had ik een vrouw aan de lijn maar alles was goed gekomen, het was even niet op voorraad.
Peerke_ schreef:Als je telefonisch vraagt om de tracking code, krijg je hem dan ook niet?
Als bij ons de klant zegt een pakket niet ontvangen te hebben en de tracking gegevens zeggen van wel vragen we ook altijd om een soortgelijk formulier in te vullen, tracking gegevens en adres staan al ingevuld, dus eigenlijk is het alleen aanvinken dat het pakket niet is aangekomen, en een handtekening zetten.
Het allerbeste om te doen is hun keurmerk aanschrijven, de webshop is namelijk akkoord gegaan volgens bepaalde regels te werken, en dat doen ze nu niet. Keurmerken dreigen altijd meteen dat je het keurmerk verliest als je het niet oplost.

Vajramani schreef:DPD doet er vrij lang over voor zaken zijn afgehandeld. Persoonlijk zou ik die tracking invullen van het pakket die zij doorgegeven en die wel afgeleverd is maar niet bij jullie. DPD heeft die verklaring nodig om het het onderzoek af te ronden en om de webshop uit te betalen.
Ik werk zelf ook voor een webshop en bij ons werkt het hetzelfde, het is alleen vervelend voor de ontvanger. Mijn ervaring is wel dat ze na die verklaring uitbetalen. Het is wel een zaak dat de webshop er zelf bovenop zit bij DPD anders duurt het nog langer. Als er voor getekend moest worden kan de webshop in de pod zien wie getekend heeft. Voorheen kon je via de pod zelfs de GPS locatie achterhalen, weet alleen niet of dat nog zo is. Al hoeft de ontvanger niet altijd dezelfde te zijn als de daadwerkelijke ontvanger.
Heb je ook gevraagd naar welk email adres ze de track en trace gestuurd hebben?
Joy_Mennings schreef:Hoe werkt dat precies via de mail? Ik heb al een review op trustpilot geschreven. Op Facebook etc kan ik nog proberen als ze weer niet reageren.
Joy_Mennings schreef:Vajramani schreef:DPD doet er vrij lang over voor zaken zijn afgehandeld. Persoonlijk zou ik die tracking invullen van het pakket die zij doorgegeven en die wel afgeleverd is maar niet bij jullie. DPD heeft die verklaring nodig om het het onderzoek af te ronden en om de webshop uit te betalen.
Ik werk zelf ook voor een webshop en bij ons werkt het hetzelfde, het is alleen vervelend voor de ontvanger. Mijn ervaring is wel dat ze na die verklaring uitbetalen. Het is wel een zaak dat de webshop er zelf bovenop zit bij DPD anders duurt het nog langer. Als er voor getekend moest worden kan de webshop in de pod zien wie getekend heeft. Voorheen kon je via de pod zelfs de GPS locatie achterhalen, weet alleen niet of dat nog zo is. Al hoeft de ontvanger niet altijd dezelfde te zijn als de daadwerkelijke ontvanger.
Heb je ook gevraagd naar welk email adres ze de track en trace gestuurd hebben?
We hebben 1 link gekregen. Deze link kunnen we nu niet meer openen, of nouja niets meer zien. Het pakket is echter in 2 delen verstuurd. Het pakket van de eerste link is wel aangekomen. De tweede, de puppy ren echter niet. Ze hebben deze code nooit aan ons gestuurd. Ook niet toen we twaalf januari belden.
Het bedrijf zit er niet echt achteraan. We hebben 12 januari dus gebeld. Toen is er een onderzoek opgestart. Ze zouden met ons contact opnemen. 1,5 week geleden hebben ze ons de ontvangers verklaring gestuurd na al een aantal boze mailtjes. Daar is nooit een antwoord op gekomen. Deze konden we tot vandaag dus niet invullen ivm geen traceercode. Daar is ook een keer of 2 voor gemaild maar geen reactie. Vandaag dan de code gekregen na het telefoontje gisteren.
Vajramani schreef:Gewoon de 2e track en trace invullen die je hebt gehad. DPD is zo traag met het afwerken van dit soort dingen. Daar moet je als webshop zelf heel veel achteraan.
Heb je ook nagevraagd op welk afleveradres deze 2e track en trace staat. Wellicht hebben zij het niet goed ingevuld? Idem als het email adres en dan komt het nooit bij jullie aan.
Maar zoals gezegd 2e track en trace invullen, niet ontvangen bewijs terug mailen.
Ik heb vermiste pakketjes lopen op het werk van december die nog niet afgerond zijn. Bij ons moeten afgeleverde niet ontvangen pakketten binnen 48 uur gemeld worden, anders wordt het lastig om bij de vervoerder een onderzoek te laten starten, cq bezorgen terug sturen.
In jouw geval heb je geen track en trace ontvangen. Vandaar mijn vraag, ga na naar welk email adres deze t&t is verstuurd en het adres.
Ik heb even op een t&t code van mij zelf gekeken. Ik kan daar wel de locatie vinden, maar dat is een rechtstreekse link.
Rennie89 schreef:Kan het niet zijn dat ze op 1 track en trace code naar jullie gestuurd zijn en dat het vermiste pakket om die reden zo moeilijk te vinden is en op afgeleverd staat?
Nog steeds niet jullie probleem en moeten ze gewoon het bedrag terug storten...
Rennie89 schreef:Kan het niet zijn dat ze op 1 track en trace code naar jullie gestuurd zijn en dat het vermiste pakket om die reden zo moeilijk te vinden is en op afgeleverd staat?
Nog steeds niet jullie probleem en moeten ze gewoon het bedrag terug storten...
Joy_Mennings schreef:Hoi allemaal,
Mijn moeder heeft in de eerste week van januari een puppyren en nog wat andere kleine spullen bij de webshop witjesverzendhuis besteld. Ze had al eerder iets besteld daar en dat was goed aangekomen. Een paar dagen later kregen we de kleinere spullen die we besteld hadden binnen, maar de puppyren niet. We hebben toen even gewacht maar omdat het toch te lang duurde en onze puppy er aan kwam hebben we gebeld naar hen.
Eerst werd er gezegd dat het pakket geleverd was bij een locatie dat geen DPD punt was, toen werd er aan de telefoon gezegd dat het pakket kwijt was en ze een onderzoek zouden starten. Contact via de telefoon was alles behalve prettig. Wij moeten wachten tot het onderzoek is afgerond voordat we ons geld terug konden krijgen en wanneer dit was kon niet gezegd worden. Een nieuwe ren opsturen was ook niet mogelijk. Dit was ca. 12 januari.
Ondertussen hebben wij onze pup gekregen en dus een andere ren moeten kopen. We hebben nu, een maand later, nog steeds niks gehoord over het onderzoek, een ren of een terugbetaling. De ren hebben we nu dus in ieder geval niet meer nodig.
Mijn moeder heeft al een aantal keer gemaild maar hier komt eigenlijk geen reactie op. Er is slechts één keer geantwoord met een formulier van DPD dat we moeten invullen. Hierop moeten wij de trackinggegevens invullen en laat het nu net zijn dat wij de trackinggegevens van de ren nooit hebben ontvangen. Wij dachten eerst dat het tegelijk met de andere spullen geleverd zou worden, en hebben dus die tracking aangehouden. Deze staat op geleverd. Aan de telefoon bleek wel dat zij nog een trackingcode hadden. We hebben uiteraard teruggemaild dat we deze code niet hebben maar hier is geen reactie op gekomen. Op latere mails ook niet.
Is er iemand die weet wat we hiermee kunnen doen? We zouden toch graag ons geld terugkrijgen.
Alvast bedankt!
Joy
Rennie89 schreef:Nou ik vraag het omdat met retourneren dat dus wel mogelijk is, maar dan heb je dus inderdaad het risico dat 1 pakket vermist raakt omdat de andere al is ingescant . Maar geen idee of dat kan met gewoon verzenden. Maar ik vind het bizar dat ze (de webshop) het vertikken om terug te betalen, wat denken ze dat uit het onderzoek gaat komen? Het punt blijft dat TS geen ren heeft ontvangen en een nieuwe ergens anders heeft moeten bestellen. Dus ongeacht de uitslag van het onderzoek moet TS haar geld gewoon terug krijgen.
karijn schreef:Een mailtje naar de consumentenbond, zou ik zeggen.
Heb je een account aangemaakt voor de bestelsite van dit bedrijf? Want dan zou je online die trackingcode ook terug moeten kunnen vinden. Als je bestelling online staat, kan je je daar op beroepen. Zeker als je ook al betaald hebt. Maak een uitdraai van de banktransactie.
Joy_Mennings schreef:Het adres en emailadres zouden gewoon moeten kloppen. Het zat met de andere producten (die we wel ontvangen hebben) in de bestelling. Daar hebben we dus we de traceercode in de mail van ontvangen in de vorm van een link. Wanneer we deze nu openen staat er gegevens onbekend.
We kunnen nu dus niet controleren of het om het eerste pakket gaat, dat we wel ontvangen hebben, of om het tweede pakket. De tracking staat wel op onze postcode maar meer informatie kan ik niet zien over ons adres. Wel kan ik zien dat het op 6 januari is afgeleverd. Dit is exact de dag dat wij het eerste pakket hebben gekregen. We willen dus eerst beide traceercodes hebben voordat we dit formulier invullen.
Rennie89 schreef:Of dpd er nou een zooitje van maakt of niet, het bedrijf hoort gewoon het geld te retourneren.