Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Absoluut nooit deur of raam openzetten in combinatie met mechanische ventilatie. Het is hierboven al een aantal keren genoemd maar dat, dat direct duidelijk is.
In ons vorige huis was het plafond in de (inpandige) badkamer zwart van de schimmel toen we het kochten. Dat hebben we weggekregen met HG schimmelreiniger, vervolgens hebben we direct de mechanische ventilatie gefixt en nooit met de deur open gedoucht of gelucht op advies van de makelaar. Sindsdien hebben we nooit meer last gehad van schimmel en is het plafond mooi wit gebleven.
Jolien87 schreef:Absoluut nooit deur of raam openzetten in combinatie met mechanische ventilatie. Het is hierboven al een aantal keren genoemd maar dat, dat direct duidelijk is.
In ons vorige huis was het plafond in de (inpandige) badkamer zwart van de schimmel toen we het kochten. Dat hebben we weggekregen met HG schimmelreiniger, vervolgens hebben we direct de mechanische ventilatie gefixt en nooit met de deur open gedoucht of gelucht op advies van de makelaar. Sindsdien hebben we nooit meer last gehad van schimmel en is het plafond mooi wit gebleven.
Galja schreef:Ik zweer bij anti schimmel spray van de Actioneen grijze sprayflacon, niks werkt beter!
https://dhini.nl/home-washcat-schimmel- ... -reiniger/
Hij is niet geurloos zoals daar staat beschreven, ruikt erg naar chloor maar vind dat ook wel lekker fris
Galja schreef:Ik zweer bij anti schimmel spray van de Actioneen grijze sprayflacon, niks werkt beter!
https://dhini.nl/home-washcat-schimmel- ... -reiniger/
Hij is niet geurloos zoals daar staat beschreven, ruikt erg naar chloor maar vind dat ook wel lekker fris
Memories schreef:Bleek op de schimmelplekken sprayen en goed inborstelen, dan is alles binnen een mum van tijd weer weg en kost bijna geen moeite. Hier hetzelfde probleem helaas, badkamer blijft gewoon een lastige plek qua vochtigheid reguleren.
Edit; ik gebruik zelf meestal de Blue Wonder schimmelspray (bestaande uit bleekoplossing) die bij de Albert Heijn verkrijgbaar is.
joyce_eddy schreef:Hey,
hebben jullie tips om schimmel in badkamer te verwijderen??
Ik snap er niks van? We hebben altijd raam open staan, mechanisme afzuiging, altijd mer douchen de afzuiger vol uit aan...
Maken de tegels droog na her douchen..
En toch hebben we beginnende schimmel vorming. Vriendlief heeft een vlieg dood geslagen ooit op de muur ( niet betegelde gebied) en daar is het mee begonnen..
joyce_eddy schreef:bigone schreef:Waar zit de schimmel, op de voegen, plafond ? En raam pas even open zetten wanneer je al even klaar bent met douchen, door de vochtige lucht waar koude luchtstroom bij komt krijg je meteen condens.
Het raam staat 24/7 open
Goof schreef:Hoe houden jullie kitranden goed schoon en wit eigenlijk?