Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:02

8nnemiek schreef:
Ik heb ook geen vaatwasser. Mis em ook niet. Als ik dat bij mijn moeder zie; alle afwas moet eerst met de hand worden voorgespoeld (en dan zijn ze al bijna schoon), glazen piepen soms nadat ze in de vaatwasser hebben gezeten, brr :+ Servies met een printje vervaagt, de vaat uit de vaatwasser stinkt soms, en ik sta er van te kijken hoe vaak dat ding stuk gaat :=
Die problemen heb ik dan weer niet.

Wij spoelen niets voor en hebben geen last van vervaagde prints.
Stank en storingen kun je voorkomen door hem regelmatig op een hete temperatuur te laten draaien (net zoals de wasmachine).

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:02

Elektrisch deken is heerlijk inderdaad! Verder vind ik een airfryer wel erg fijn in de keuken! Soupmaker ook, ondanks dat soep maken zo gemakkelijk is, vind ik de soep uit mijn soupmaker lekkerder. Knoflookpers is ook essentieel, ik wil nog graag ooit een luxe keukenrobot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:03

Robotstofzuiger, absoluut doen. Een wake-up light of lampen op een timer die hetzelfde effect geven. Genoeg opbergruimte zodat alles een vaste plek heeft en je nooit meer loopt te zoeken.

En tenslotte een whiteboard/krijtbord/oid waar je boodschappen, klusjes en andere ‘onthouden’ dingen direct op kan zetten. Ik loop nooit meer rond met het gevoel dat ik iets vergeten ben of nog iets moet doen maar er niet op kan komen. Maargoed, niet iedereen is een lijstjesgek zoals ik O:) De andere dingen zijn denk ik universeler

_San87_

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:04

Een draadloze oplader voor de telefoon. Echt een ding waarvan ik niet wist dat ik het nodig heb.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:11

Ik lees hier heel vaak de robotstofzuiger, maar welke dan?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:11

Jarkey. Ideaal om vacuum van potten te lossen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 23:15

Thanx voor alle antwoorden! De robotstofzuiger, slimme thermostaatknoppen en vaatwasser heb ik al (hoewel ik de vaatwasser nooit gebruik). Alle andere dingen zal ik eens naar gaan kijken, maar ik vind het al super tof om te lezen wat iedereen heeft! Ik probeer echt voor mezelf een beetje een luxe gevoel in huis te creëren.

Als jullie nog meer weten: bring it on!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:19

Philips Hue _/-\o_ Echt geweldig. Vanuit m'n zetel de lichten wat dimmen als ik een filmpje wil kijken. En dan alleen boven de eettafel wat feller, omdat m'n vriend daar bezig is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:21

siskeh schreef:
ik heb ipv een droger een luchtontvochtiger(niet bewust zo bedacht) droger vond ik niet nodig, maar ik had een elektrische luchtontvochtiger "nodig" omdat de slaapkamer in de winter/nat seizoen mij nét te vochtig was, dus luchtontvochtiger, maar mét een "wasdroogstand" met een rekje ervoor en tadaa... tuurlijk niet zo snel als een echte droger, maar wel 2 vliegen in 1 klap

Dat ga ik ook eens bekijken duurt eeuwig nu voor het droog is én de hele kamer zit vol vocht

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:29

Oh, weet je wat ik echt nog het aller fijnst vindt aan onze slimme lampen... We hebben in het toilet en badkamer (2 aparte delen) bewegingssensoren. Over luxe gesproken, dat is écht een luxe gevoel. Ik loop nu regelmatig een andere kamer in en denk "waarom gaan de lampen niet aan?" :+ En na 3 minuten gaan de lampen automatisch weer uit (je kan zelf de tijdsduur instellen). Echt zo luxe.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:37

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:40

Lampen met bewegingssensor in de wc, kelder, tuin en vaste kast, inderdaad handig! En de overige verlichting Philips Hue, om 7u gaan de lampen in de slaapkamer aan :) (van de wake-up light werd ik vaak pas wakker bij het geluid)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:41

Sheran schreef:
brokjes schreef:
Het heeft zijn voor en nadelen. Ik heb geen vaatwasser en zou het wel fijn vinden om de keuken zo langer netjes te houden; even ontbijt bordjes in de vaatwasser bijvoorbeeld. Nu staan die op het aanrecht tot de avond.

Als oplossing hiervoor heb ik de afwasteil :).

of meteen schoonmaken en opruimen :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:41

xSCWx schreef:
Oh, weet je wat ik echt nog het aller fijnst vindt aan onze slimme lampen... We hebben in het toilet en badkamer (2 aparte delen) bewegingssensoren. Over luxe gesproken, dat is écht een luxe gevoel. Ik loop nu regelmatig een andere kamer in en denk "waarom gaan de lampen niet aan?" :+ En na 3 minuten gaan de lampen automatisch weer uit (je kan zelf de tijdsduur instellen). Echt zo luxe.

Hey Google, welterusten! Alle lampen gaan uit, stopcontacten uit, thermostaat laag. Vraagt hoe laat de wekker moet gaan. En half uur voordat de wekker af gaat begint de lamp aan plafond zachtjes te branden tot hij op allerfelst is als wekker gaat. Gewoon Hue als Wake Up light.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:49

CastaMickey schreef:
Sheran schreef:

Als oplossing hiervoor heb ik de afwasteil :).

1x per dag afwassen vind ik al MEER. DAN. GENOEG :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:51

Sheran schreef:
CastaMickey schreef:

1x per dag afwassen vind ik al MEER. DAN. GENOEG :')

Ik hoef eigenlijk nooit meer echt af te wassen *\o/* , meteen nadat het gebruikt is alleen maar even afspoelen en klaar. Maar ik woon alleen dus dat gaat dan ook heel makkelijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:01

Ik woon ook alleen, en heb dit wel een tijdje gedaan, maar dat werkt denk ik beter als je echt 3 eetmomenten op een dag hebt. Ik eet een beetje de hele dag door dus er zijn echt constant dingen vies. Niet een bordje, dat hergebruik ik gewoon, maar als ik soep maak ofzo. (ik ben een beete te dun dus k moet me suf eten). Aaah ik heb gewoon een HEKEL aan afwassen :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:07

Gewoon niet afwassen en de extra voedingsstoffen voor lief nemen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:12

Ik heb sinds 2 dagen een BathBucket. Voor de mensen die geen bad in huis hebben echt een dikke aanrader!! Zeker voor die koude dagen als je terugkomt van stal; heerlijk opwarmen in een warm bad <3

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:34

Philips Hue systeem, perfect! Alle lampen bedienen met een app..

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:41

Vaatwasser is de beste uitvinding. :+
Daarnaast ook heel blij met de robotstofzuiger, ring deurbel, quooker, philips hue en google home. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:42

Spons bij bad of douche leggen en gelijk tijdens het douchen schoonmaken.
Goede donkere zonsverduisterende gordijnen in de slaapkamer.
De airfreyer, veel sneller dan de oven gebruik deze ongeveer 3 keer per week en bijna nooit voor frituursnacks.
Bij een harde vloer een bezem die je klein kunt maken in de keuken, ik hou niet van het harde geluid van de stofzuiger en het kost minder stroom (stofzuig daardoor veel minder). Een ikea ophangding voor plastic tasjes, zit bij ons in de trapkast. Zeker nu je ervoor moet betalen is het handig om ze niet zo snel kwijt te raken.
Vaatwasser ben ik het ook mee eens, ik spoel trouwens bijna nooit iets af voor het erin gaat.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:49

Jeetje, ik zou echt flippen van het merendeel wat hier genoemd word, heel bijzonder topic, ik blijf meelezen. :)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:54

Broodrooster met één lange sleuf. Daar kunnen twee boterhammen in, maar ook een stokbroodje, al dan niet afbak. Daar hoeft de oven niet meer voor aan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:59

Airfryer ja hoe kon ik die vergeten! Elke ochtend lekker warme afbak broodjes (in 7 minuten). Heerlijke kippen kluifjes.
Mijn bank met elektrische lounge functie maar ik ook gretig gebruik van trouwens. Rug omlaag, voetjes omhoog echt heerlijk.