We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:46

Waarom die eis van max 2000m2? Klinkt als onnodig extra moeilijk maken om iets te vinden wat aan alle eisen voldoet.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:20

Cayenne schreef:
Zou dit huis niet wat kunnen zijn?
https://www.lelieveldmakelaardij.com/aa ... nstraat-3/

en een nieuwbouwhuis in Oisterwijk: https://www.lelieveldmakelaardij.com/aa ... tterij-14/

Of de andere kant op richting Heeswijk-Dinther <3 De omgeving is daar prachtig!
https://www.ketelaarsvanzutphen.nl/aanb ... straat-13/

Torenstraat is niet wat wij zoeken, liefst geen dak wat begint op 3 meter. Krijg je boven kleine slaapkamers

Splitterij is te klein

Heeswijk is ook verkocht en wil daar niet wonen ivm afstanden tot school.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:21

Brainless schreef:
Hebben jullie al een aankoopmakelaar?
Zij hebben zicht op huizen voordat ze op Funda komen, ook staan de wat duurdere huizen wat vaker in de stille verkoop.

Ja de makelaar die ons huis verkocht heeft kijkt gelukkig ook mee. Maar ze geeft aan dat het nu erg lastig is. Meestal maart worden de mensen wat meer verkoop lustiger.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:23

GDG schreef:
Waarom die eis van max 2000m2? Klinkt als onnodig extra moeilijk maken om iets te vinden wat aan alle eisen voldoet.

Omdat wij nu van 3800 komen en wij geen dagen meer bezig willen zijn met een tuin.
Liefst rond 1200 a 1500 dus met 2000 hebben we zoekopdracht al vergroot

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:25

Jillz1 schreef:
8nnemiek schreef:
Mijn tip: niet overhaast iets kopen omdat je snel snel iets nodig hebt, wacht rustig een mooie kans af.
Vraag bij jullie makelaar of deze een huis te koop heeft staan wat de eigenaren tijdelijk willen verhuren. Zo hebben wij dat destijds ook gedaan. We hebben zo een jaar lang gehuurd gezeten in een huis dat te koop stond. We hebben de verkopers van dat huis geholpen door het een beetje gezellig en schoon te houden en zaten daar toen lekker goedkoop.

Onze makelaar zegt dat in huidige markt niks verhuurd wordt. Zijn maar weinig huizen die " overblijven". Huren kost ook zo n 30.000 per jaar.

Jammer dat er niks verhuurd wordt. Wij hebben destijds voor 500 euro per maand gehuurd, en dat was echt een groot huis met grote tuin.

Of je huurt tijdelijk een huisje op een camping. Dat hebben de eigenaren van ons nieuwe huis gedaan toen ze nog niet in hun nieuwe woning konden. Iets duurder, maar lang geen 30.000 per jaar.[/quote]

Dat hebben we al onderzocht, is een optie maar dan moeten we twee huisjes hebben, we zijn met 6 personen en dan is het erg krap.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:31

boemel schreef:
Zijn al je wensen harde eisen?
Waar zou je consessies op willen doen?

250m2 woonoppervlak is mooi, maar 175m2+ is ook nog steeds een mooi formaat toch?

Ik ken ook boerderijen, die super strak en modern gemaakt zijn van binnen. Valt een boerderij echt per definitie af?

Persoonlijk vind ik de plek altijd belangrijker dan het huis. Natuurlijk heb ik daarbij wel wat eisen, maar veel is gewoon nice to have.

Ik houd bijvoorbeeld van een lekkere ruime slaapkamer. We gaan binnenkort verhuizen en onze nieuwe slaapkamer vind ik verre van ruim. De plek daarintegen is geweldig. De benedenverdieping ook prima naar het zin. Ik stap dan zelf redelijk makkelijk eroverheen dat mn slaapkamer niet het ideale formaat heeft.

Als je niets naar gading vindt, dan is een half jaar vakantiepark wellicht een optie.
De meubels kunnen dan in opslag, dus weinig extra verhuisgedoe.

Nee 250 is echt minimum. 5 slaapkamers, kantoor aan huis heeft echt dat nodig. Ons huis nu is 320 en ik ga niet half kleiner wonen.

Harde eis is een dorp met voorzieningen. Perceelsgrootte en inhoud huis mag kleiner maar dan moet perceel groot genoeg zijn ivm aanbouw.

Kom nu uit boerderij en wil liever iets met hoge muren boven op de slaapkamers.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 08:35

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:56

Tja het is ons vorig jaar bij toeval gelukt maar is wel een huis waar veel aan moet gebeuren en heb ze sindsdien ook niet meer zo op funda zien staan. Misschien een idee om Tom Meeuwis te vragen? Weet dat hij veel in dit segment doet in de dorpen rondom Oisterwijk en ook veel bemiddeld in huizen die nog niet op de markt zijn (categorie van een oud vrouwtje geweest). Weet nog een huis aan de gemullenhoekenweg wat in de basis aan jouw specificaties voldoet en betaalbaar is maar daar moet nog heeeel veel aan gebeuren, locatie is wel top...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:12

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:20

Wat kennissen van me gedaan hebben is een hoekwoning kopen. In de tussentijd zijn ze op hun gemak een woning aan het bouwen op een stuk grond. De woning waar ze nu wonen verkopen ze zodra hun nieuwe woning klaar is. Is dit geen optie voor jullie? Het geeft iig de tijd om rustig te kunnen verder zoeken.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:46

susannevdv schreef:
Tja het is ons vorig jaar bij toeval gelukt maar is wel een huis waar veel aan moet gebeuren en heb ze sindsdien ook niet meer zo op funda zien staan. Misschien een idee om Tom Meeuwis te vragen? Weet dat hij veel in dit segment doet in de dorpen rondom Oisterwijk en ook veel bemiddeld in huizen die nog niet op de markt zijn (categorie van een oud vrouwtje geweest). Weet nog een huis aan de gemullenhoekenweg wat in de basis aan jouw specificaties voldoet en betaalbaar is maar daar moet nog heeeel veel aan gebeuren, locatie is wel top...

Toevallig dinsdag met Tom Meeuwis een huis bekeken.
Wil je me gemullehoek een pb sturen voor het adres?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:46

capopjekop schreef:
Wat kennissen van me gedaan hebben is een hoekwoning kopen. In de tussentijd zijn ze op hun gemak een woning aan het bouwen op een stuk grond. De woning waar ze nu wonen verkopen ze zodra hun nieuwe woning klaar is. Is dit geen optie voor jullie? Het geeft iig de tijd om rustig te kunnen verder zoeken.

Daar zit ik nu aan te denken

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:48

KimL86 schreef:
Ik weet niet of Diessen een optie voor je is?
https://www.funda.nl/koop/diessen/huis- ... straat-50/

Das wel een tof huis. Maar moet ff kijken naar het dorp zelf. Ik heb als harde eis dat er voorzieningen in het dorp moeten ze jn

Ff gekeken, te ver vd voorzieningen. Ik wil echt een levendig dorp. Geen kerkdorp meer
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 08-01-21 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:52

Heb je ook al wat verder gezocht dan die 30 km? Mijn vriend rijdt 40km naar zijn werk, maar dat is prima te doen. Niet ideaal, maar het zijn geen afstanden waar niet overheen te komen is.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:53

Diessen ligt echt tegen Hilvarenbeek aan en daar heb je sowieso wel alle voorzieningen.
Diessen weet ik niet precies wat er allemaal zit.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 10:55

KimL86 schreef:
Diessen ligt echt tegen Hilvarenbeek aan en daar heb je sowieso wel alle voorzieningen.

Ik wil echt in levendig dorp wonen. Ben blij uit ons eigen dorp weg te kunnen omdat er niks zit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:01

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:05

Jillz1 schreef:
KimL86 schreef:

Ik wil echt in levendig dorp wonen. Ben blij uit ons eigen dorp weg te kunnen omdat er niks zit.

Kun je dan niet beter rondom Den Bosch of in Den Bosch zelf zoeken?
Wij hebben in een buitenwijk van Den Bosch gewoond (Maaspoort). Supermooi, rustig en toch stond je binnen 10 minuten in de megaleuke binnenstad.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:07

Jillz1 schreef:
KimL86 schreef:

En Hilvarenbeek zelf. Voorzieningen en levendig dorp.
Ik heb snel op funda gekeken en daar is best wel wat te vinden. (evt met verbouwing)

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 11:28

8nnemiek schreef:
En als je een woning als deze zoekt, en dan gewoon een deel van de grond verkoopt? https://www.funda.nl/koop/budel/huis-41 ... aan-113-a/

Nou mooi is het wel maar ik denk dat zomaar grond verkopen lastig is, landbouwgrond is het te klein voor en als bouwgrond gaat bijna zeker niet lukken.
Ook ligt het wel erg ver van ons werk
( Zaltbommel)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:49

Maar dat perceel is toch heel gemakkelijk te onderhouden met een robotmaaier en 1 hovenier die 2 keer per jaar komt om de heg te onderhouden?

Af en toe de bladblazer erover en klaar.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:01

Maar is het ook geen optie om in een gehucht te wonen als je zo in een druk dorp zit?

Ik woon tussen Schijndel en Boxtel in.
Binnen 5 minuten ben ik in Boxtel en 20 minuten vanaf Schijndel Sint-Michielsgestel is ook rond de 8 minuten.

https://www.funda.nl/koop/gemonde/0-100 ... lopp/+5km/
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 08-01-21 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:03

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:22

Urona447 schreef:
Maar dat perceel is toch heel gemakkelijk te onderhouden met een robotmaaier en 1 hovenier die 2 keer per jaar komt om de heg te onderhouden?

nou idd, dit is heel weinig onderhoud

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:40

fokfanaat schreef:
Urona447 schreef:

nou idd, dit is heel weinig onderhoud

Er ligt achter het gazon nog een heel stuk terrein, soort braakliggend nu. Daar zal je toch ook aandacht aan moeten besteden, anders verloederd het natuurlijk.
Aan terrein in eigendom is altijd onderhoud natuurlijk, en daar gaat gewoon tijd in zitten. Heel begrijpelijk dat je daar (niet meer) voor kiest. Grote huizen met een 'redelijke' tuin vinden is echt lastig, of het is een 'snippertje' (dus te klein), of het zijn vaak hele lappen.

Succes met de zoektocht, ik denk dat een tussenoplossing vinden en dan rustig kijken wellicht toch de beste optie is. Je wilt er toch zeker van zijn dat je eindigt waar je echt wilt wonen.