Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:pumpina schreef:Ik vind het bij 2 schermen vooral heel makkelijk dat zodra je iets naar je andere scherm sleept het meteen goed staat en uitvult, bij zo'n ultra wide moet je dit zelf steeds uitvogelen en ik vind het heel rommelig al die verschillende programma's die ik door elkaar dan zie. Als je daar geen last van hebt (zoals ik haha), is het denk ik juist wel fijn werken!
Binnen Windows is dat een kwestie van het venster tegen de rechter- of linkerkant van je scherm duwen, dan wordt het gemaximaliseerd over de helft van je scherm. Naar de hoeken slepen werkt ook, dan neemt het een kwart (rechtsboven, linksboven, rechtsonder, linksonder) in beslag. Zou je drie vensters naast elkaar willen hebben dan is het wat meer gedoe, hoewel ik daar ooit een script voor heb gehad waardoor ik dat met sneltoetsen kon doen.
noox schreef:Kan je niet 2 curved schermen naast elkaar zetfen?![]()
Heb je 1 groot curved scherm, maar toch twee schermen. Geen nekklachten en toch 2 schermen, lijkt me ideaal?
Daarnaast idd investeren in een verstelbaar bureau, af en toe staan of scherm wat hoger zetten / afwisselen helpt ook!
maylotje schreef:noox schreef:Kan je niet 2 curved schermen naast elkaar zetfen?![]()
Heb je 1 groot curved scherm, maar toch twee schermen. Geen nekklachten en toch 2 schermen, lijkt me ideaal?
Daarnaast idd investeren in een verstelbaar bureau, af en toe staan of scherm wat hoger zetten / afwisselen helpt ook!
Dan heb je helaas in het midden een punt waar de curves bij elkaar komen. Wel creatief bedacht!
noox schreef:maylotje schreef:
Dan heb je helaas in het midden een punt waar de curves bij elkaar komen. Wel creatief bedacht!
Je kan ze toch zo zetten dat ze 1 halve cirkel vormen?
Exitium schreef:Volume control enzo zit helaas niet op de v2Ik heb dat opgelost door muiswieltje naar links/rechts het volume te laten bedienen (heb ook een Razer muis liggen). Vind dat nog altijd het grootste gemis aan de Chroma 2. Leds schijnen het volgende te zijn:
- Caps lock
- Numpad
- Scroll lock
- Marcro Key
- Game mode
Ik heb wel het nodige ingesteld ja. Kleuren donkerrood met lage brightness (valt net genoeg op 's nachts, en is donker genoeg dat het niet afleidt), wat macro's voor gemak (onder meer een mute en m'n emaildomein, zodat ik dat niet altijd zelf hoef te typen), etc.
_Floortje schreef:Een andere tip die ik graag gebruik om windows snel goed neer te zetten op mijn curved scherm is het windows knopje + een pijltje in te drukken. Zo heb ik binnen een seconde alles op de juiste plek
lieke2 schreef:_Floortje schreef:Een andere tip die ik graag gebruik om windows snel goed neer te zetten op mijn curved scherm is het windows knopje + een pijltje in te drukken. Zo heb ik binnen een seconde alles op de juiste plek
Precies dit maakt het werken op een ultrawide scherm simpel![]()
Bedankt Floortje, nu heb ik dit topic gevonden en ga het eens rustig doorlezen