Kwalitatieve dekbedovertrekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:26

Qimm schreef:
Strijkvrij dekbedovertrek... Strijken mensen hun dekbedovertrek?

Strijken doe ik niet aan, het overtrek wat ik een tijdje geleden heb gekocht is wel een soort van kreukel-kampioen.
Dus vandaar dat ik dit keer iets kritischer ben.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:27

Walra, Beddinghouse en Rivièra Maison. Ik was deze iedere week op 60 graden en ze gaan vervolgens de droger in. Strijken doe ik niet. Ze blijven alle 3 heel erg mooi *D

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:30

Action :') :j katoen, blijft in vorm en zo af en toe leuke printjes. Ook heel vaak niks trouwens.. heb er nu 2 van de action en na 20x+ wassen nog steeds prima!

Ik ga ook eens kijken naar snurk overtrekken :Y)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:31

HEMA, IKEA zijn al genoemd, maar ik heb ook een paar súperfijne van de Zeeman. Beetje flanellenstof, wat dikker en superzacht en warm <3

Pantykous

Re: Kwalitatieve dekbedovertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:39

Ik strijk mijn beddengoed :j

Goede kwaliteit Egyptisch katoen is ook heerlijk. Ik was mijn lakens wekelijks en wat ik nu heb liggen blijft als nieuw.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:42

Beddinghouse gehad en was daar heel tevreden over, wekelijk wassen op 60 graden en in droger, toch 10 jaar meegegaan. Heb nu van de lidl en ben daar super tevreden over. Echt leuke prijsjes en de kwaliteit lijkt goed, heb ze nu pas 2 jaar. Monenteel hebben ze alleen niets in het assortiment en vaak alleen maar 200 lang(sommigen zijn wel langer) terwijl de dekbedden die ze verkopen wel 220 zijn dus dat is minder handig...

Ik heb mijn dekbedovertrek 1x gestreken, was echt zalig toen ik in bed stapte maar heb het daarna nooit meer gedaan was mij de moeite toch niet waard.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:43

Wehkamp, nu ook 1+1 gratis.
Dekbeddiscounter nooit meer. Leuke prints maar wat een gruwelstof :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:47

Hier ook fan van riviera maison vd action, 100 % katoen, leuke prints en blijven ook bij veel wassen en drogen heel mooi!0

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:48

Heel tevreden met de iets duurdere overtrekken van Ikea :j
Gaan gerust jarenlang, bij mij bijna 20 jaar, mee!

Van Dijck is ook heel goed maar iets duurder.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:53

Ik heb optidee. Duur, maar oh zo fijn...
En strijkvrij haha. Wel loodzwaar in de lits jumeaux maat maar ik vind het geweldig.
In de zomer wat warm dus lees mee voor goede katoenen opties. Ik wil perse een instopstrook. Die mis ik bij de ikea, of zit die er tegenwoordig wel aan?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:00

Qimm schreef:
verootjoo schreef:

Nee, daarom willen ze een strijkvrije :)*

Maar ik slaap ook net zo lekker onder kreukels.

Snurk beddengoed is mooi.

Strijkvrij impliceert dat je de anderen wel 'moet' strijken. Ik, als slechte huisvrouw, vraag me dan dus af of mensen dat ook echt doen

Ja, mijn moeder en schoonmoeder. Ik doe ze er meestal gewoon weer dezelfde dag omheen :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:02

Ik vind dat de kwaliteit van beddengoed vroeger echt veel beter was. Ik heb bijvoorbeeld nog witte, katoenen lakens in de kast die al 50 jaar oud zijn en nog steeds stevig zijn. Heel wat anders als die doorzichtige "vodjes" van tegenwoordig.

Kwaliteit van dekbedhoes is tegenwoordig ook heel wisselend. Verder ben ik erachter dat slopen veel sneller slijten dan hoezen. Extra slopen bij een dekbedset zou prettig zijn.

Dekbedhoezen doe ik trouwens nooit in de droger (hoeslakens soms). Het slijt er extra van (zonde van het geld) en ze worden niet droog. Wordt een dikke, vochtige bal, vol kreukels. Gewoon buiten aan de droogmolen of binnen aan een rekje. Gewoon even dubbelposten, gaat prima.

Vorig jaar een paar nieuwe dekbedsets van 240x220 op de markt gekocht. En ik moet zeggen. Ze blijven net zo goed als de dure die ik heb gehad. Duurde alleen even voordat ze "zacht" waren.

Over Ikea-hoezen. Komen niet op ons bed. Zit geen instopstrook aan. En als ik ergens een hekel aan heb, is het wel los beddengoed.

Heb ze wel in huis voor andere bedden en ze blijven inderdaad wel goed.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:08

Dekbedhoezen doe ik wel in de droger en gaat alsnog 20 jaar mee. Inmiddels heb ik nieuw gekocht, niet omdat het af was maar omdat ik weleens iets anders wilde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:23

Qua flanel zweren wij bij die van €20 van lidl.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:58

Ik had altijd goedkope rommel tot ik een Sofiben dekbedhoes won.
https://www.sofiben.com/
Met subtiele rits rondom waardoor bed opmaken ineens een eitje is. Ze zijn niet goedkoop, maar de hoes blijft ontzettend mooi vind ik! En echt zo zo handig echt ideaal dat had ik tien jaar eerder willen hebben. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:07

Alleen nog maar Ikea. Zowel de goedkope als de wat duurdere blijven hier prima, zelfs onder kattennagels.

Ik heb mij de laatste jaren twee keer laten verleiden door een uitverkoopje van Blokker, maar beide keren geen succes. De eerste zag er na drie keer wassen al compleet verwassen uit en in de tweede blijft de kat steeds hangen met zijn nagels. Dat ding zat in korte tijd al onder de halen en dat gebeurt niet met die van Ikea.

Over mijn bank ligt overigens ook een 'grand foulard' gemaakt van een dekbedovertrek van Ikea (Brunkrissla 200 x 240, losgehaald aan de naden). Die blijft er ook jaren fantastisch uitzien ondanks wassen en bewerking door de kat.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:26

Action idd haha... Bestelde eerst altijd trouw bij dekbed discounter. Maar die zijn zo slecht tegenwoordig. Heb nog een set liggen Maar daar zit zo een rare geur in die ik er niet uit krijg ook.

En die van de action heerlijk. Wil eigenlijk nog een setje hebben. Nu mieter ik 'm sochtends in de was elke week en savonds warm uit de droger er weer op (koukleum alarm hier)

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:49

Voor mijn 240x220. dekbed heb ik al jaren het liefst hoezen van Cinderella.
Hebben en houden de juiste maat.
Blijven mooi en zijn strijkvrij.
(Ik heb 1 x Ikea geprobeerd, daar heb ik maar een 1-persoons van gemaakt want die was mega gekrompen. Weet niet of die een afwijkend wasvoorschrift had, maar een hoes moet gewoon op 60 graden gewassen kunnen worden en heet in de droger)

Voor wat betreft strijken/strijkvrij:
Ik heb een zelfstrijkende kast :+
Gewoon de laatst gewassen dekbedhoes onderop de stapel leggen, door het gewicht van de stapel lakens daarboven komt je hoes vanzelf als gestreken uit de kast.
Met als voordeel dat zo je hoezen leuk rouleren.

Op dit moment ben ik zoekende naar dekbedhoezen (en nieuw dekbed) in de maat 1-persoons 140x220.
Waar vind ik die (allebei)?
Heb tot nu toe alleen de site van Walra ontdekt, iemand die zelf Walra ervaring heeft?
(Heeft Walra echt goede kwaliteit of betaal je alleen maar voor de goede naam?)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:03

Cinderella. Damai. Satin d' or.
Ik koop ze bij smulders. Goede kwaliteit. En nog te pruimen qua prijs

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:15

Ik lees ook mee :7

Dekbedden zijn altijd drama. Opmaken is ook zo'n vreselijke iets met van die ouderwetse dingen zonder "foefjes en/of knoopjes".. dat dekbed met rits klinkt fantastisch, maar de prijs.. hmm...

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 04:59

Ik heb een dekbedovertrek en splittopper hoeslaken van snoozing gekocht bij smulderstextiel.
Dekbedovertrek heeft een flessenhals. Ideaal want dekbed blijft perfekt zitten! Blijft ook goed van kwaliteit.
De hoeslaken ben ik niet tevreden over.
Heeft alleen bij de split elastiek en zit verder los om de topper heen en past eigenlijk net niet lekker. Verkleurd snel en is nu na een jaar al erg dun en lelijk geworden.

Iemand tips voor een kwalitatieve splittopper hoeslaken maat 200x220?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 06:24

Koop in ieder geval niet van het merk Snoozing bij smulders textiel. Ik heb er 2 flanellen dekbedovertrekken van gekocht maar de kwaliteit is waardeloos. Nu na 4x wassen komen er nog veel pluizen vanaf, zelfs als ik wakker wordt zitten eer pluizen aan mijn gezicht van mijn kussen. De naden zijn slecht gestikt en laten deels los en bij 1 is de print echt lelijk alsof je dubbel ziet en voelt de bovenkant aan als karton.
Voor mij geen Snoozing meer.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:13

Ik verplaats dit topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek omdat het huis gerelateerd is.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:15

T3mptati0n schreef:
Action :') :j katoen, blijft in vorm en zo af en toe leuke printjes. Ook heel vaak niks trouwens.. heb er nu 2 van de action en na 20x+ wassen nog steeds prima!

Ik ga ook eens kijken naar snurk overtrekken :Y)

Ik heb ze tegenwoordig ook van de action. Vind ze stevig van kwaliteit en kleurvast qua wassen.
En de prijs is natuurlijk een voordeel vergeleken met de meeste winkels :j

Ik wil er nog een set bij kopen maar moet maar even wachten tot de action weer open is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:22

Van de Action heb ik de hoeslakens. Niet die rekbare jersey dingen, maar die van gladde katoen. Ooit moest ik snel een nieuwe hebben, voor weinig geld op Action gegokt en sindsdien wil ik niet anders meer. Goed om te horen dat mensen positieve ervaringen heben met de dekbedovertrekken. Misschien durf ik het dan ook aan als ze binnenkort weer eens open zijn. Ik ga ook eens bij Snurk kijken. :j