Leuk! Ik volg ook. Je idee voor de badkamer vind ik supermooi! Heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-21 16:46
Aangezien mijn man zich niet super fit voelt en we vandaag apparatuur beschikbaar hebben ben ik zelf aan het werk met de sloophamer. Pauze! Vanavond deel twee er uit hakken.
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 09:10
Goeiemorgen, we hebben de afgelopen dagen weer rustig doorgewerkt.
De vloer is inmiddels helemaal uitgebikt, het laatste stuk heeft mijn schoonvader met de hand gedaan. De zaagmachine kon tot een cm of 2 langs de rand zagen en die 2 cm bleef dus staan langs de rand. We hebben dit een klein stuk met de sloophamer geprobeerd te verwijderen maar dat werkt te grof en dan schoot er ook puin onder de grondbalken vanaf.
De eerste 12mm osb plaat zit er op, met hulp van onze kleinste helper. Deze plaat komt op alle muren onder de gipsplaten zodat je straks makkelijker iets op kan hangen aan de afgewerkte muur.
Er zijn weer wat spullen gebracht, onder andere de wasbak. Die wordt niet zo standaard, ik heb gekozen voor een bucket sink, een voorbeeld van Instagram welke kant ik daarmee op wil. Wel wil ik er een randje achter waar je wat spullen op kan zetten.
Leuk project Ik kijk gezellig even mee. Wij gaan volgend jaar een oud schuurtje 'renoveren' naar kantoor / klein huisje van 6x8 ongeveer, dus leuk om wat ideeën op te doen.
DubbelFun
Geplaatst: 10-01-21 10:50
Leuk idee. Bucket sink is ook een veel beter klinkend woord dan uitstortgootsteen
Birdie60
Geplaatst: 10-01-21 10:58
Wat een leuk project, ik volg.
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 11:58
Welkom nieuwe volgers, leuk dat jullie ook meekijken.
Prairy wat een leuk idee, wordt het bij jullie voor eigen gebruik of ook om te verhuren?
DF, als je op bucket sink zoekt op instagram krijg je ook zo veel leukere styling ideeen dan bij uitstortgootsteen. Ik wil eigenlijk nog dit rekje voor er onder, maar die vind ik nergens op voorraad. Oja, eentje in Nieuw Zeeland, dat lijkt me wat overdreven om hem daar te bestellen
De firma Alape GmBH klinkt duits, dus hier de europese kontaktgegevens, zou iig in verzendkosten moeten schelen Alape GmbH Am Gräbicht 1-9 D-38644 Goslar
Kantoor wordt sowieso voor eigen gebruik (2 kantoortjes) en tijdens de bouw van ons nieuwe huis over een paar jaar gaan we er tijdelijk even wonen. Vooralsnog voor eigen gebruik dus, maar wie weet later voor de verhuur. Zou wel kunnen want we gaan er wel iets moois van maken, komt ook gewoon redelijk ruime keuken in en een kleine badkamer.
lnvdh
Geplaatst: 10-01-21 14:25
superleuk ik ga je volgen
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 16:08
DF wat een goede zoek skills heb jij, dank voor de link!
Vandaag zijn we niet aan het klussen maar hebben we overleg. Gaan we het muurtje achter de wasbak helemaal tot aan de grond laten lopen of laten we hem zweven in de ruimte zoals op deze foto?
Als ik het muurtje laat zweven dan kan het rekje er niet meer onder hangen, die heeft zo te zien onderaan steun van een muur nodig.
Als je hem tot op de grond door laat lopen kun je ook de leidingen wat meer wegwerken.
Wieke
Geplaatst: 10-01-21 18:04
Phoe lastig, beide voor en nadelen. Muurtje tot grond werkt de leidingen wat meer weg, maar ik denk zoals op de foto, dat de ruimte wat groter oogt omdat je vloeroppervlak wat groter is (wat prettig/ruimtelijker kan zijn in een kleine ruimte).
Napie dit huisje staat niet naast een begraafplaats. Het enige wat je kan zien vanaf de voorkant van het atelier is ons eigen huis en vanaf de achterkant zie je weiland en als je heel erg je best doet zie je het huis van de buren. Zomers is dat zelfs nauwelijks te zien door de begroeiing.
Vanaf de tuinkant van het atelier heb je ook avondzon en kijk je naar de zonsondergang
Je zou het ook door kunnen laten lopen en dan wat nissen erin maken voor bijv handdoeken of shampoo oid. En dan kun je ook inderdaad de leidingen erachter verwerken.
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 18:37
Voorlopig zit ik ook op laten doorlopen tot aan de grond. Van mij hoeft de sifon niet helemaal weggewerkt te worden. Als statement zoals op deze foto vind ik ook gaaf.
Ik zit even in het atelier na te rekenen hoeveel tegels ik nodig heb met het patroon wat ik wil en kom tot de ontdekking dat ik wel erg krap besteld heb. Hopelijk kan er nog een doos uit dezelfde kleur serie bij, morgen even achteraan bellen.
Eindelijk weer een update, we hebben besloten hoe we het muurtje waar de wasbak aan komt te hangen willen uitbouwen. Het komt helemaal tot aan de grond en komt asymmetrisch vanuit de muur zodat aan de kant van de douchecabine een klein stukje vrij blijft waar een handdoekhaak kan komen.
De berekening van de afmetingen was nog niet heel makkelijk omdat we met zoveel verschillende lagen rekening moeten houden. OSB plaat, gips, tegel, lijm, voeg en kitrand. Dan moet het ook nog kloppen met de lengte van de kraan zodat die op de juiste plaats boven de wasbak komt. Ook wordt het uiteindelijk bovenop precies 1 tegeltje breed dus is er geen marge in het snijden van de tegel die er op komt. Vervolgens kon het bouwteam het niet helemaal eens worden of het frame op een osb plaat bevestigd werd of op het regelwerk van de muren. Maar uiteindelijk zit het frame er dan op!
Wel echt ontzettend fijn dat we zelf aan het bouwen zijn, dan kun je dus echt de tijd nemen om zulke beslissingen te nemen.
Oja, bijkomend detail, ik heb alle 30 x 60 tegels uitgetekend hoe ik ze op de muren wil hebben en daarbij eindigt het muurtje met een hele tegel die gelijk loopt met de tegels er boven. Dus ook daar moesten de mannen rekening mee houden met hun berekening. Ik weet het, ik maak het ze niet makkelijk en de tegelzetter zal straks ook wel een hekel aan mij hebben
Een van de laatste OSB platen gaat er op, alleen de plek waar het toilet komt en waar de oude lichtknoppen zitten hebben we vrijgelaten zodat de installateur daar goed bij kan.
Verder worden vandaag de tegels opgehaald en komt maandag de installateur zijn eerste werkzaamheden verrichten.
Napie daar is die foto inderdaad wel in de buurt, de vrachtwagen van het bouwmaterialen bedrijf kon niet bij ons over de oprit dus hebben ze alles verderop in de straat afgeladen en met de kooiaap tot aan huis gebracht.
Ik zie al waar het is. Volgens mij joegen de honden daar altijd mijn pony’s angst aan door op het laatste moment altijd achter de heg vandaan te komen. Je wist dat ze er waren maar we schrokken dan toch. Inmiddels al weer vijf jaar geleden verhuisd vanaf Wateren. Je heb een prachtige omgeving.
MizzMontana
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 14:13
Napie ik denk dat jij net weer een ander stukje in de straat bedoeld, de andere kant op vanaf de foto gezien. Overigens ligt ons huis ruim 200 meter van de straat dus van alles wat daar gebeurd merk je hier niets.
We waren echt opslag verliefd op deze plek toen we voor het eerst kwamen kijken. Zo veel rust en nauwelijks verkeer te horen. We hadden veel huizen bekeken maar nergens zo stil als hier. Behalve dan de vogels, we hebben wel eens mensen via marktplaats hier op het erf gehad die uit de auto stapten en meteen zeiden: wauw wat kun je hier veel vogels horen fluiten!
Vandaag gaan de mannen het folie op de osb plaat bevestigen en hopelijk ook een begin maken aan het plaatsen van de eerste gipsplaten. Dan kan ik voor de installateur aftekenen hoe hoog ik de wasbak en de kranen wil hebben.
Verder zijn we aan het brainstormen over de naam. Nu blijft de naam “B&B het Atelier” steeds in mijn hoofd zitten, of alleen “het Atelier”, omdat het vroeger een atelier is geweest.
Verder staat ons huis op de grens van twee provincies, iets van het grenshuis, grenszicht, etc zou ook nog kunnen. Maar vind ik zelf wat minder origineel.
Of we bedenken iets met mijn eigen naam, “in bed bij Jet”, maar dat geeft wellicht wat verkeerde associaties
Melia
Geplaatst: 15-01-21 14:38
Hahaha leuk hoor die vorderingen. Ik vind B&B het Atelier prima klinken .