Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikke schreef:En je plafond zit er nog in![]()
![]()
Ik sloopte ook onze open haard eruit. Geef ik een klop tegen de stenen, ontstaat er opeens een gigantische barst in die schouwBleek een zolderbalk af te steunen op de ombouw! Welke malloot dat verzonnen heeft, geen idee maar laat ie uit mijn buurt blijven.
In allerijl een balk eronder geplaatst om de boel op te vangen.
Hopelijk blijven dat soort toestanden jullie bespaart. Dat zijn echt geen grappen.
Succes met slopen; het is een k-klus die er helaas bij hoort.
maras schreef:Komt er ook een jacuzzi bij je vakantie huisje??? Dan kom ik meerdere keren per jaar logeren, wat een heerlijk rustig gelegen locatie! Succes met de verbouwing.
ikke schreef:Je krijgt met name de muurisolatie niet niet dik genoeg en of je het dak zo goed dicht krijgt, is ook maar de vraag.
Daarnaast zijn dit soort huizen gebouwd op ventilatie o.a. via de spouw. Ga je dat potdicht stoppen, krijg je een vochtprobleem waar je U tegen kunt zeggen (net als de kosten om dat weer op te lossen).
Let daarop.
Daarmee is niet gezegd dat het onmogelijk is. Pas echter wel op wat je doet en vooral: blijf realistisch.
Happinez schreef:Ts, wat leuk ik volg !
Ben benieuwd hoe je verbouwing verloopt.ikke schreef:Je krijgt met name de muurisolatie niet niet dik genoeg en of je het dak zo goed dicht krijgt, is ook maar de vraag.
Daarnaast zijn dit soort huizen gebouwd op ventilatie o.a. via de spouw. Ga je dat potdicht stoppen, krijg je een vochtprobleem waar je U tegen kunt zeggen (net als de kosten om dat weer op te lossen).
Let daarop.
Daarmee is niet gezegd dat het onmogelijk is. Pas echter wel op wat je doet en vooral: blijf realistisch.
Als je niet weet waar je over praat kan je het beter niet doen, want dit is de reinste onzin.
Iets wat zwaar is achterhaald.
En ook een dak kan je prima dicht krijgen , zeker gezien je de hele boel toch 'open' hebt liggen dan kan je alle kanten op met je dakisolatie.
Tipje van mijn kant TS , kijk even naar de subsidie ISDE. Leuk potje en altijd mooi mee genomen.