Wonen in Haaren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:11

ikke schreef:
Eh nee, Haaren is met 2 keer een A.
Het is zo l*llig als je in Haren (bij Oss) staat als je in Haaren (bij Oisterwijk) moet zijn, of andersom zoals mij ooit overkomen is.

Of Haren bij Groningen. Dan moet je helemaal nog een roteind _O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:12

Ik woonde in Friesland. Verhuisde naar
mijn vriend in Oisterwijk. Tegen het centrum aan. Heel gezellig maar te klein huis voor ons samen. Oisterwijk verder niets naar ons zin wat betaalbaar is. Voor mij te druk en gesloten gemeenschap. Wij zijn in Lennisheuvel beland. Leek heel dorps en dicht bij voorzieningen en natuur. Toch mis ik de openheid. We zijn keurig verwelkomd door de buren en hebben hun ook wel eens uitgenodigd bij ons op de koffie maar het lukt ons verder niet goed contact te krijgen met de buurt. Ik ben ook nog eens best introvert wat het ook wel lastig maakt maar het Friese open deur beleid is hier gewoon niet. Voor de rest geen spijt dat we Oisterwijk verlaten hebben. We hebben nu veel ruimte en een leuk huis. Haaren lijkt me ook best een leuk dorp en daar wonen ook best een aantal bokkers.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:20

Cayenne schreef:
ikke schreef:
Het is zo l*llig als je in Haren (bij Oss) staat als je in Haaren (bij Oisterwijk) moet zijn, of andersom zoals mij ooit overkomen is.

Of Haren bij Groningen. Dan moet je helemaal nog een roteind _O-

Dat viel gelukkig buiten mijn werkgebied :+

@Napie: ik herken dat toch niet zo. Wellicht maakt het uit als ze in hetzelfde dialect aangesproken worden maar de meeste koffie drink je toch in het gebied tussen Helmond en Tilburg; in ieder geval in de tijd dat die regio mijn werkgebied als service-engineer was.

jessdaniels

Re: Wonen in Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:22

Haaren is super leuk! Als je graag slaapt in het weekend zou ik alleen niet vlakbij Café ‘t Gemak gaan wonen :’) Kanonne wat maken die een herrie.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:22

Napie schreef:
Ik woonde in Friesland. Verhuisde naar
mijn vriend in Oisterwijk. Tegen het centrum aan. Heel gezellig maar te klein huis voor ons samen. Oisterwijk verder niets naar ons zin wat betaalbaar is. Voor mij te druk en gesloten gemeenschap. Wij zijn in Lennisheuvel beland. Leek heel dorps en dicht bij voorzieningen en natuur. Toch mis ik de openheid. We zijn keurig verwelkomd door de buren en hebben hun ook wel eens uitgenodigd bij ons op de koffie maar het lukt ons verder niet goed contact te krijgen met de buurt. Ik ben ook nog eens best introvert wat het ook wel lastig maakt maar het Friese open deur beleid is hier gewoon niet. Voor de rest geen spijt dat we Oisterwijk verlaten hebben. We hebben nu veel ruimte en een leuk huis. Haaren lijkt me ook best een leuk dorp en daar wonen ook best een aantal bokkers.

Is Oisterwijk zo gesloten?
Ik kom uit een dorp waar iedereen op zijn eigen eiland leeft, en dat wil ik juist niet meer!

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:24

jessdaniels schreef:
Haaren is super leuk! Als je graag slaapt in het weekend zou ik alleen niet vlakbij Café ‘t Gemak gaan wonen :’) Kanonne wat maken die een herrie.

Oke het huis wat we leuk vinden staat wel tegenover een eetcafé (juffrouw joppen ofzo). Is toch niet van naam veranderd?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:29

Juffrouw Jopsen :D En nee, dat is een andere en niet te vergelijken met 't Gemak :D Juffrouw Jopsen is een heel stuk rustiger!
Dan weet ik welk huis je bedoeld. Staat idd al even te koop maar is wel echt heel mooi!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-21 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:32

Jillz1 schreef:
jessdaniels schreef:

Oke het huis wat we leuk vinden staat wel tegenover een eetcafé (juffrouw joppen ofzo). Is toch niet van naam veranderd?

Nee dat is niet dezelfde (even gekeken waar ze zitten, want ik ken ze nog met de oude namen :+ ).
Daar bij de oude basisschool vond ik het altijd wel leuk, zit je natuurlijk wel bij het centrum.

Wij waren trouwens ook import maar voelde ons echt super snel thuis in Haaren, mijn broertje en ik gingen daar naar de basisschool en zaten bij de ponyclub/voetbal/tennis. Tijdens de middelbare school kreeg ik ook vrienden uit de dorpen rondom en was ik dus ook veel daar, mijn broertje had echter een hele hechte club opgebouwd in Haaren en komt daar nu nog steeds regelmatig.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:32

Cayenne schreef:
Juffrouw Jopsen :D En nee, dat is een andere en een stuk rustiger!
Dan weet ik welk huis je bedoeld. Staat idd al even te koop maar is wel echt heel mooi!

Ja huis heeft potentie. Weet jij wat ze gaan bouwen waar de oude school staat ( leyepad)?
Ga morgen s makelaar informatie vragen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:35

Jillz1 schreef:
Cayenne schreef:

Ja huis heeft potentie. Weet jij wat ze gaan bouwen waar de oude school staat ( leyepad)?
Ga morgen s makelaar informatie vragen.

Jazeker. Het was voorheen een sporthal.
Er komen woningen: https://www.bd.nl/meierij/haarense-spor ... ~ad8c7a2f/

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:39

Cayenne schreef:

Er komen woningen: https://www.bd.nl/meierij/haarense-spor ... ~ad8c7a2f/[/quote]

Ik denk dat dit andere locatie is, school staat aan het leyepad. Dit is achter Kerkeind.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:39

Jillz1 schreef:
jessdaniels schreef:

Daar komt volgens mij heeeel ander publiek op af :j
Vanaf daar is het ook maar een stukje lopen en je staat in het bos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:42

Jillz1 schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat dit andere locatie is, school staat aan het leyepad. Dit is achter Kerkeind.

Achter de kerkstraat, aan de andere kant van de kerk dan dat de school staat/stond.
Kerkeind is meer richting Oisterwijk

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 12:44

Cayenne schreef:

Ik denk dat dit andere locatie is, school staat aan het leyepad. Dit is achter Kerkeind.[/quote]

Achter de kerkstraat, aan de andere kant van de kerk dan dat de school staat/stond.
Kerkeind is meer richting Oisterwijk[/quote]

Klopt , ik zat verkeerd