Hoe berg je het speelgoed op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:24

tip 1: een kast met deurtjes ervoor. Inderdaad ik vindt het ook verschrikkelijk als alles uitgestald staat in de woonkamer haha. Wij hebben nu een kastenwand gemaakt
tip 2: geen plastic bakken, maar flexibele zakken. Ik gebruik altijd wasmanden of vilten opbergmandjes. die gaan niet stuk als je er een laatste stukje induwt :+ of als ze een keer vallen.
tip 3: er zijn dus vakjes waar mijn kinderen zelf dingen uit kunnen halen. En de hoge vakken daar staat de klei, verf en kralenbak in. Daar spelen ze bij mij onder begeleiding mee zeg maar
tip4: zet niet alles wat je hebt neer, op een gegeven moment trekken ze alleen maar alles uit de kast en spelen ze nergens meer mee. Ik ga rouleer ongeveer 4x per jaar met speelgoed van zolder, en doe regelmatig dingen weg die stuk zijn of waar ze uitgegroeid zijn

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:27

Saul schreef:
Ik kom net kijken in de kinderwereld. Maar als ik zie wat we nu allemaal al hebben hou ik mijn hart vast :))

En ik kan niet tegen troep dat wordt nog wat :=

Spelen ze echt met alles wat beneden staat? Of zou je ook een deel boven kunnen zetten ?

Toch ook maar eens even goed gaan bedenken hoe we het straks allemaal op gaan bergen.
Als ik dat zo lees mag ik mijn borst nat gaan maken :D

wij gebruikten de eerste periode de box vooral om zooi in op te ruimen haha

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:46

Saul schreef:
Oh my dat wil ik dus ook echt niet in de woonkamer :=

Het staat sinds vorige week boven na 2 jaar in de woon kamer alleen spelletjes verf en strijkkralen beneden in ladenkast

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:49

Ja dat doe ik ook. Maar ze zeggen dat dat niet goed is. En dan past ze er zelf ook niet goed meer bij _O-
Al zit ze niet zo heel vaak in de box :=

Krijgen jullie ook zo belachelijk veel met sinterklaas/kerst verjaardag van familie?

Wij hebben met de Sint en kerst niks gekocht. En dat was maar goed ook :=

Misschien staat het hier straks ook wel vol hoor in de woonkamer. Wie zal het zeggen :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:14

Nou hier is het niet veel beter hoor!. De partners in crime 4 en 7 hebben ook genoeg.....
Maar ook heb ik mezelf voorgenomen om niet te veel meer te kopen buitenom de verjaardagen, ook niet bij de action.
We kopen dus bij een verjaardag, sint( de regel van 4) en 1x in de zomervakantie Bovendien moet het leuk zijn voor broer en zus!( dat is wel eens lastig want ze verschillen best veel!). Ik huis heb ik een oud buro waar ze hun knutselspullen in opbergen dat ding loopt over dus er komt pas wat bij als het bijna op is! (dat is momenteel best handig met de winkel sluiting). Verder hebben we 2 manden beneden staan, een bak duplo/lego en elk een mand op de kamer.Ook is er nog een kastje beneden met spelletjes. En dat is het, af en toe zoeken we eens dingen die kapot of uitgegroeid zijn dat helpt ook weer ruimte te handhaven voor nieuwe geschenken. Wel hebben we buiten ook een trampoline, schommel een kabelbaan. En een leuk speelhuisje/hut wat ze dus zelf bedacht en gemaakt hebben. Verder hebben we ook oog voor sport een pony ,een bakfiets voor de jongste en een heuse wielrenfiets voor de oudste en ieder een peil en boog set en vliegers stoepkrijt en ballen opgeborgen op een stelling in de schuur. Het gekke is dat ze hier graag buiten spelen met alles en niets moddersoepjes, boomklimmen naar de wolken kijken beesten vangen in potjes...spelen in de regen :ze roepen zelf dat ze overdag al teveel binnen zitten.

Het meeste krijgen ze van familie en op de kinderverjaardagen van tegenwoordig krijgen ze ook niet meer een simpel dingetje( oei, dat was vroeger wel anders).

Mri

Re: Hoe berg je het speelgoed op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:50

hier ligt het in het speelgoed keukentje achter deurtjes, onder het tv meubel in verrijdbare houten ikea kisten (flisat), die rijden we dan weer zo terug onder het tv meubel. Past precies, ideaal.
En verder liggen er een aantal basis dingen wel gewoon in de kamer,

denk aan: een kleed voor auto's (die ligt in de speelhoek, keuken staat er bovenop) de bObles krokodillen en de miereneter en de Ikea Gymnastiekmat ligt bij de bank, dat gebruikt ze als zitje

Verder nog een berg losse zooi, maar met een 2,5 jarige en een 7 maanden oude baby moet ik niet verwachten dat mijn huis speelgoedvrij is. Knutselmeuk ligt in een kast, mag ze ook niet zelf pakken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:01

Beneden hebben we vooral véél duplo en een bak met poppenspullen en een met sylvanian.
En dan de lego kasten.
Knutselspul is opgeborgen in kasten en kisten. Kunnen ze niet zelf bij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:04

En nog een tip: kritisch zijn qua speelgoed. Ze hoeven geen bergen te hebben, maar gewoon wat minder en goed speelgoed.
Prullaria ligt hier in 1 klein mandje. Is dat vol dan gooi ik weg wat er nooit uit komt. Hoe meer ze hebben, hoe meer ze zich vervelen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:49

secricible schreef:
En nog een tip: kritisch zijn qua speelgoed. Ze hoeven geen bergen te hebben, maar gewoon wat minder en goed speelgoed.
Prullaria ligt hier in 1 klein mandje. Is dat vol dan gooi ik weg wat er nooit uit komt. Hoe meer ze hebben, hoe meer ze zich vervelen.

is het kapot? dan gaat het weg (tenzij het goed/fijn spul is en de moeite waard om te bewaren voor de jongste). Zo flikker ik wekelijks speelgoed weg.

Persoonlijk vind ik het wat speelgoed betreft fijn dat de action dicht is. Nu komen mn schoonouders niet meer elke keer met " 1x spelen speelgoed" :=

we hebbengenoeg goed spul, en dochter weet dat als ze iets van boven wil, dat er iets van beneden weg moet.
Dus die zei laatst: mama, soonmakset en poppie weg, teinbaan beneden?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:04

Nou die van ons heeft de onderkant van de kast. Daar moet al zijn speelgoed in. Alles wat niet past gaat naar boven en past het daar niet dan gaat het weg.

Ook elke avond alles in de kast, anders ruimt de stofzuiger het op (oké, mama dus. Maar het idee dat de stofzuiger het doet en dat je het dan kwijt bent is voldoende om goed op te ruimen :+ )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:14

Moestuin schreef:
Soms kun je niet anders :) Wij hebben geen enkele opbergruimte (jawel, 1 kamertje van 1,5 op 2) dus boven of ergens anders zetten is hier helaas totaal geen optie :)

Een dichte kast geeft al zoveel meer rust in je huis.
Uiteraard is het persoonlijke smaak, maar ik zou helemaal kriegel worden van die kast met al die losse en doorschijnende bakken in de woonkamer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:33

Saul schreef:
Ja dat doe ik ook. Maar ze zeggen dat dat niet goed is. En dan past ze er zelf ook niet goed meer bij _O-
Al zit ze niet zo heel vaak in de box :=

Krijgen jullie ook zo belachelijk veel met sinterklaas/kerst verjaardag van familie?

Wij hebben met de Sint en kerst niks gekocht. En dat was maar goed ook :=

Misschien staat het hier straks ook wel vol hoor in de woonkamer. Wie zal het zeggen :)

Ik maak lijstjes en daar houdt bijna iedereen zich aan. Mijn schoonmoeder wil nog wel eens met goedkoop plastic de hoek om zeilen maar dat doneren we aan de container. Kinderen spelen er niet mee en het ligt in de weg.

Ze krijgen ieder feest 1 groot cadeau (step, wobbel, fiets oid) en dan wat kleine dingen, in de praktijk zijn dat voor mijn dochter Maileg muisjes en voor mijn zoon dino's of Schleich dieren. Samen krijgen ze vaak ook nog wat boeken. Buitenspeelgoed bewaren we in de schuur.

Duplo en Brio trein ligt in de Trofast boven.

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:55

Leuk om te lezen dat jullie ook het speelgoed wisselen van boven en beneden. Dat doen wij ook.

De tip van bakken van vilt of ander materiaal ben ik het helemaal mee eens. Ik had dus eerst ook plastic bakken in een dichte kast. Maar deze waren snel kapot. Even net wat teveel erin of de bak laten vallen en... kapot. Heb nu van die manden die in de Ikea kasten gaan en die vind ik echt ideaal. Het gaat niet stuk en kan toch lekker wat speelgoed in