Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
suze_ schreef:Ik had wel een topic gevonden over ikea keukens maar niet een algemeen wat is superhandig topic.
Amado want anders kom je niet bij de hoekjes? Dat is er dus al zo één waar ik niet bij stil had gestaan
wel zijn we vergeten dat we een grote afwasmachine hadden en nu helaas een kleinere ( met bestek mandjei ipv lade) verder heel bij met mijn keuken ( hebben hem nu net 1 jaar) 8nnemiek schreef:suze_ schreef:8nnemiek hebben jullie ook een ijsmaker in de koelkast? Dat lijkt me zo handig.
Ijsklontjes, crushed ice en koud water![]()
En de home bar, waar je je glas op kan zetten om drinken in te schenken zonder de hele deur open te hoeven maken. Die gebruik ik continu!

soesita schreef:idd ivm lange man 2.00 en de rest schuine afzuiging ( wij wouden niet dat onder de vloero of terug de keuken inSinds 3 jaar een nieuwe keuken en we zijn er heel blij mee. Toch een dingetje wat bij mij blijft: de inductieplaat -geen slecht woord over inductie; ideaal!- heeft een klein randje van 1mm hoog. Daar blijft dus al het vuil achter hangen en is een heel gepriegel om schoon te maken (en huisgenoten lijken dit niet te zien, zucht). Etensresten, deegresten,... Elke keer weer dat verdomde randje.![]()
En voorts: een kraan met slang en sproeierfunctie is voor mij echt onmisbaar.
Verder vééééééél stopcontacten!
Ah ja: en voor de meestal grotere mannen graag een afzuigkap waar ze niet voortdurend hun hoofd aan stoten. Wij hebben zo'n schuine en zijn daar blij mee.
MariskadeJ schreef:Ik lees heel veel herkenbare dingen!
Waar wij rekening mee hebben gehouden
- Hele keuken is hoger dan normaal (beiden >1.80 m lang)
- Cooker (lifesaver!)
- Vaatwasser op hoogte
- Vaatwasser met een besteklade ipv een bestekrekje
- Laat een goede warmtewerende / isolerende plaat tussen je kastjes zetten mocht je je koelkast en oven/magnetron naast elkaar plaatsen
- Afzuiger zou ik bij een volgende keuken in het plafond of fornuis verwerken ipv zo een puist aan het plafond![]()
- Zorg dat als je kiest voor een wokbrander dat je alle andere pitten evengoed tegelijk kunt gebruiken qua ruimte met pannen. Bij ons zit hij aan de buitenzijde, perfect!
- Lades, lades en.... lades![]()
- Ontbijtbar verwerkt in het eiland, zit elke ochtend heel fijn en ook gezellig met visite tijdens koken.
- Denk goed na over je verlichting en elektra achter de kastjes langs, al hebben wij allemaal (dimbare) spotjes in het plafond, fijne sfeerverlichting en kan vol aan tijdens koken.
JudithO schreef:Geloof me, ook een losse kraan zal daarbij niet helpen. Als je het leuk vind om eens in de zoveel tijd met een sateprikker aan de gang te gaan om alle zooi uit de hoekjes te peuteren, vooral doen! Maar ik ben genezen, haha.
) ben ik bang dat we niet veel kunnen veranderen. Zelfs een dieper werkblad is geen optie. Ik ben dus op zoek naar slimme oplossingen in de ruimte die we hebben.