Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Evelyne79 schreef:Als je op gas met die pannen hebt gekookt kun je ze daarna niet meer op inductie gebruiken omdat ze dan krom geworden zijn.
Dorus schreef:Mijn ouders koken sinds eind jaren tachtig met inductie. Toentertijd moest er nog speciaal krachtstroom aangelegd worden, maar dat is tegenwoordig volgens mij niet meer nodig.
Het kookt nagenoeg hetzelfde als gas, alleen water kookt sneller. Het grote voordeel vind ik dat het veel makkelijker schoon te maken is dan een gasstel. Als het aan mij ligt komt er bij ons een inductie kookplaat als de keuken vervangen gaat worden. Ik krijg manlief alleen vooralsnog niet overtuigd dus daar moeten we nog even aan werken.
8nnemiek schreef:Evelyne79 schreef:Als je op gas met die pannen hebt gekookt kun je ze daarna niet meer op inductie gebruiken omdat ze dan krom geworden zijn.
Dit hoor je vaker, maar ik heb daar persoonlijk nooit problemen mee gehad. Misschien dat het geldt voor goedkope pannen met een heel dunne bodem ofzo? Maar ik kook regelmatig met mijn pannen op het gasstel van mijn ouders, en ik gebruik ook regelmatig pannen van mijn ouders die altijd op gas zijn gebruikt, allemaal zonder problemen
Fortitude schreef:Wij zijn van gas over gegaan op inductie in onze nieuwe keuken begin dit jaar. Wij hebben een Bora Pure, eentje met ingebouwde afzuiging waar je geen afvoerkanaal voor nodig hebt.
Ben nog nooit zo enthousiast over een kookplaat geweestwat een topding
De afzuiging werkt serieus fantastisch en het is ideaal dat je daar dus geen buizen of wat dan ook voor nodig hebt.
maralyn schreef:Haha hier hetzelfde; "zit je nu op bokt om info te vinden over inductie? Kun je niet beter gaan googlen of coolbluen of zo???"Ik kan hier ontzettend veel mee! Dus ben ontzettend dankbaar!
M'n man zal wel weer denken.
"Bokt?!"
Tja, mensen op bokt zijn gewoon mensen die ook koken, makkelijker kan ik het mezelf niet maken vind ik
Dorus schreef:Mijn ouders koken sinds eind jaren tachtig met inductie. Toentertijd moest er nog speciaal krachtstroom aangelegd worden, maar dat is tegenwoordig volgens mij niet meer nodig.
Het kookt nagenoeg hetzelfde als gas, alleen water kookt sneller. Het grote voordeel vind ik dat het veel makkelijker schoon te maken is dan een gasstel. Als het aan mij ligt komt er bij ons een inductie kookplaat als de keuken vervangen gaat worden. Ik krijg manlief alleen vooralsnog niet overtuigd dus daar moeten we nog even aan werken.
maar werd inderdaad minder gebruikt dan vanaf de jaren '90.Taucha schreef:Haha hier hetzelfde; "zit je nu op bokt om info te vinden over inductie? Kun je niet beter gaan googlen of coolbluen of zo???"![]()
![]()
Mijn vriend is de keukenprins hier, maar hij spettert wel enorm met bakken van vlees en zo. Lastig met schoonmaken, maar ach, met gas gaat dat meestal wel. Wat ik me dan afvraag voor we ook maar gaan overwegen inductie in de keuken te gaan introduceren; als er al een hoop spetters van 1 pit op de andere pit terecht zijn gekomen en je wilt die bespetterde pit gaan gebruiken, gaat dat goed of moet je echt zorgen dat het schoon is voor je die pit aan zet?
Oh en voor afzuiging in de plaat is hier geen ruimte onder het aanrecht omdat het op een ruimte van 5cm na aan de achterkant verder helemaal dicht gebouwd is.
Imre schreef:Ik krijg eind van de week de sleutel van mijn appartementje en moet daar ook over op inductie. Fijn om jullie ervaringen te lezen! Ik moet nog even bedenken of ik twee of vier pitten wil, ben maar alleen dus op zich is twee genoeg.
Evelyne79 schreef:Dat ligt ws aan hoe lang je met de pannen op gas gekookt hebt.
Ik heb zowel de oude dure pannenset van mijn ouders als van mijn schoonouders die wij gebruikten allemaal weg kunnen doen omdat ze niet op de inductie reageerden.
ikke schreef:Taucha schreef:Het is beter om de boel even schoon te maken maar een doek met een beetje schoonmaakmiddel doet het al; stelt allemaal niks voor.Haha hier hetzelfde; "zit je nu op bokt om info te vinden over inductie? Kun je niet beter gaan googlen of coolbluen of zo???"![]()
![]()
Mijn vriend is de keukenprins hier, maar hij spettert wel enorm met bakken van vlees en zo. Lastig met schoonmaken, maar ach, met gas gaat dat meestal wel. Wat ik me dan afvraag voor we ook maar gaan overwegen inductie in de keuken te gaan introduceren; als er al een hoop spetters van 1 pit op de andere pit terecht zijn gekomen en je wilt die bespetterde pit gaan gebruiken, gaat dat goed of moet je echt zorgen dat het schoon is voor je die pit aan zet?
Oh en voor afzuiging in de plaat is hier geen ruimte onder het aanrecht omdat het op een ruimte van 5cm na aan de achterkant verder helemaal dicht gebouwd is.
En laat je over die afzuiging even goed voorlichten voordat je het afschrijft.
nps schreef:Ik heb sinds een week of 3 inductie in onze nieuwe keuken, daarvoor altijd op gas gekookt en in antieke keuken die in dit huis zat op elektrische pitjes. Ik vind het echt geweldig. Moest ongeveer 1 dag wennen. Vooral dat het niet warm blijft vind ik echt ideaal, en het schoonmaken. Kan het alleen maar aanraden!
Met wat maken jullie de plaat altijd schoon?