Nieuwe cv-ketel aanschaffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Nieuwe cv-ketel aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:49

Tegen de tijd dat je echt van het gas af moet, leeft de nieuwe ketel waarschijnlijk ook niet meer.

Bij een warmtepomp moet je huis nml ook nog eens top geïsoleerd zijn. De kosten zijn inderdaad hoger.

Ik zou mooi voor een CV gaan.
Dat scheelt je veel geld en dat kan voorlopig zeker nog.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 12:57

Bedankt voor het uitzoeken Niqui, de prijzen zijn vast exclusief plaatsing, maar het is te doen.

Expantievat klinkt nog wel goed, een holle kling van boven en een doffe kling van onder, maar dan nog kan het inderdaad ergens anders lekken. Ik ga even rondvragen in mijn vriendenkring voor een monteur.

Als ik voor een nieuwe moet gaan omdat deze toch echt stuk is, ga ik sowieso voor een cv.

Mijn huis is trouwens 120 vierkante meter groot, tussenwoning, middelmatig geïsoleerd, met bad en douche. Ik gebruik het niet tegelijk en heb een waterbesparende kraan.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:28

Warmtebeheer neemt op dit moment € 1274,01 Dat is een Remeha Tzerra ace 28c cw4. Prijs inclusief installatie, installatiepakket en nieuwe dakdoorvoer. Ik heb als eis gesteld extra cvwater filter € 125,- , de dakdoorvoer volledig vervangen dus ook de buitenbuis, en betaling bij oplevering. De installatie was na 2 weken, halve dag werk, monteur kon de buitenbuis niet vervangen en is daarvoor terug geweest. De reden dat warmtebeheer ongeveer € 500 goedkoper is: grote inkopen, installatie door zzp er. Zo’n zzp er krijgt er denk ik voor € 250 dus heeft van zijn kant een goede boterham bij 2 ketels monteren per dag en warmteservice heeft geen dure overhead.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:38

Heb je niet toevallig ergens een (klein lek), bij ons bleek de verwarming een beetje te lekken waardoor we bij moesten vullen. Hadden we in eerste instantie ook niet door dat het daar vandaan kwam.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:49

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:07

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:11

Is dat niet alleen als je van VR naar HR gaat?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:16

Niqui schreef:
Is dat niet alleen als je van VR naar HR gaat?

Nee, onze installateur vertelde die standaard bij plaatsing van een nieuwe ketel ook te vervangen.
Ervan uitgaande dat een ketel gemiddeld 15 jaar meegaat.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:11

Heeft iemand ervaringen met CVtotaal?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:51

Storm schreef:
listiglistje schreef:
Ik huur via Feenstra.
Betaal 25 euro pm. (Rijtjeshuis)
Ik had destijds even geen geld voor een nieuwe ketel plus plaatsen.

Nieuwe Remeha ketel geplaatst incl onderhoudscontract.
Nooit geen reparatie kosten
Storingsmonteur dezelfde dag, mocht het nodig zijn.
Na 12 jaar komt er weer wat nieuws.

Dus ja huren is ook een optie

Maar dan betaal je maar liefst 3600 euro over die 12 jaar. Als ik koop hoop ik rond de 1500 te blijven en minder maandlasten te gaan betalen.

Onderhoudscontract per jaar is ook 150 euro gemiddeld, dezelfde dag een monteur en ieder jaar onderhoud aan de ketel en ik hoef geen onderdelen/reparatiekosten te betalen.

12 x 150 = 1800 euro dus die moet je eigenlijk van de 3600 aftrekken, service betaal je ook voor :) ik vind het dan wel meevallen.

En eerlijk, die 25 euro per maand voel ik niet :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:30

Dat is ook wel weer zo... Dat onderhoud zit er dan natuurlijk bij in. En 25 per maand is een ander bedrag dan 1500 in 1 keer...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:31

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:39

Ik werk voor een installatiebedrijf in Zuidoost-Brabant.

Wij werken eigenlijk het liefste met merken als Nefit, Remeha, Awb en Intergas. Ketels van Itho Daalderop zijn echt met klem af te raden.

Beste wat je kan doen is een betrouwbare installateur in touw te nemen, een afspraak te maken voor een opname en een offerte af te wachten. Geen gezeur, betrouwbaar en mocht er iets mis zijn, dan kan je diezelfde installateur ook altijd bellen.

Overigens ben je met kopen wel goedkoper uit dan huren. Zou daar echt induiken voordat je daaraan begint.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:38

Storm schreef:
Niqui schreef:
Mooie aanbieding met gratis expansievat- en installatiepakket (tot 380 m3): https://www.cvtotaal.nl/remeha-tzerra-c ... -deal.html
Incl. montage: 1.189,- (Incl. BTW)

Dezelfde aanbieding voor de CW5 (tot 550 m3) uitvoering kost incl. de installatie 1.289,- (Incl. BTW)
https://www.cvtotaal.nl/remeha-tzerra-c ... -deal.html

Dat is niet duur maar bedrijf zit in Leeuwarden. Die komen, vrees ik, niet naar Brabant...

Op de website staat:
“Door het werken met gekwalificeerde externe installateurs die bij jou uit de buurt komen kunnen we landelijke dekking garanderen. Onderaan op deze pagina treft u een register met steden en plaatsen van waar wij opereren of installaties hebben uitgevoerd. Klik op een van de plaatsen om meer te lezen over de installateur binnen de regio en lees de ervaringen van eerdere klanten over de betreffende monteur.”

Dat klinkt prima. En voor wat betreft het onderhoud: ik denk dat een abonnement niet nodig is. Los onderhoud is veel goedkoper.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:45

Abonnement gaat niet eens persé om onderhoud hè. Je hebt ook de garantie dat, mocht er iets mis zijn en je zonder verwarming en warm water zit, je binnen 24 uur een installateur kan verwachten. Ook in weekenden, feestdagen en vakanties. Iets wat dus een stuk moeilijker is als je contractloos bent.

Neemt niet weg natuurlijk dat je dat voor jezelf moet afwegen. Veel mensen vinden het fijn dat ze er niet meer zelf aan hoeven te denken.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:57

Ik sluit me bij Niniane aan, zowel wat betreft het in de arm nemen van een monteur als het onderhoud. Als je het via een monteur regelt heb je ook direct al het materiaal dat je verder nog nodig hebt (extra stukken leiding etc) afgedekt.

Los daarvan: De aanschafprijzen van ketels liggen op internet veelal veel lager dan als je via een monteur koopt, maar ik heb begrepen dat veel monteurs niet zo happig zijn op het installeren van ketels die ze niet zelf geleverd hebben. En sinds er meer vraag is naar monteurs dan aanbod, snap ik dat ook wel :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:00

Dat is waar. Het geeft een stukje zekerheid. Wij hebben zelf een abonnement. Nog nooit storing gehad en maar eens in de 2 jaar onderhoud. Dus ik vraag me n.a.v dit topic af of we niet veel te veel betalen.

Bij een nieuwe moderne ketel zullen sowieso waarschijnlijk weinig storingen voorkomen de eerste jaren. En als de ketel dan ouder wordt dan krijg je een nieuw duurder abonnement aangeboden omdat er dan meer risico op storingen ontstaat. En zoals eerder in dit topic beschreven, denk ik dat er ook wel een installateur uit de omgeving komt bij een storing.

Citaat:
Los daarvan: De aanschafprijzen van ketels liggen op internet veelal veel lager dan als je via een monteur koopt, maar ik heb begrepen dat veel monteurs niet zo happig zijn op het installeren van ketels die ze niet zelf geleverd hebben. En sinds er meer vraag is naar monteurs dan aanbod, snap ik dat ook wel :D

Blijkbaar zijn er tegenwoordig meer bedrijven met een landelijke dekking die plaatselijke installateurs inhuren. Lijkt me niets mis mee, mits dat goed geregeld is,
Laatst bijgewerkt door Niqui op 22-12-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:04

Niqui schreef:
Dat is waar. Het geeft een stukje zekerheid. Wij hebben zelf een abonnement. Nog nooit storing gehad en maar eens in de 2 jaar onderhoud. Dus ik vraag me n.a.v dit topic af of we niet veel te veel betalen.

Bij een nieuwe moderne ketel zullen sowieso waarschijnlijk weinig storingen voorkomen de eerste jaren. En als de ketel dan ouder wordt dan krijg je een nieuw duurder abonnement aangeboden omdat er dan meer risico op storingen ontstaat. En zoals eerder in dit topic beschreven, denk ik dat er ook wel een installateur in de omgeving komt bij een storing.

Ja dat is altijd lastig, die afweging. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat je altijd wel een installateur ergens kan opduikelen als je storing hebt.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:07

Wij hebben nu onze 2de ketel en deze is 20 jr oud.Nooit onderhoudscontract gehad en 2x storing,waarbij de installateur/monteur dezelfde dag nog kwam.1x per jaar bel ik voor onderhoud en overleg of we beter een nieuwe kunnen kopen of hiermee nog vooruit kunnen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:08

Vroegah deed ik netjes eens per jaar onderhoud, in een maand dat je de ketel niet per se heel hard nodig hebt. Augustus of zo. Met een abonnement.

Sinds de verhuizing is het abonnement bij het huis gebleven en zijn we niet meer zo onderhoudstrouw. Dit is een ketel van inmiddels een jaar of dertien. Wij hadden met regelmaat een plasje onder de ketel, dus wij dachten ook aan vervanging.

Eerst maar eens onderhoud, voor het eerst in vijf jaar. Ketel van binnen schoon stoffig, dus kurkdroog. Het enige dat vervangen moest worden was de ontsteking, hij deed het nog op wilskracht maar dat was hoog tijd. Verder kan hij nog rustig tien jaar mee.

Dat plasje bleek het gevolg van onze luiigheid - we sloten na bijvullen niet af met het aanhangende afsluitertje, maar lieten de slang eraan hangen. Dan lekt hij iets. Merci.

Wij hopen op nog een paar jaar leven in de ketel zodat er in de markt meer duidelijkheid ontstaat over energiezuinige alternatieven. Voorlopig even liever niet vervangen, als het niet per se hoeft.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:05

Bedankt voor alle info!

Ik ben er inmiddels achter dat de ketel van eind 2007 is. 13 jaar dus, misschien iets nieuwer omdat dit de datum vanuit de fabriek van Remeha is. Ik laat er dus eerst een monteur naar kijken, maar mocht er iets flink fout zitten, weet ik wel waar ik aan moet denken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:59

Prrrr schreef:
Vroegah deed ik netjes eens per jaar onderhoud, in een maand dat je de ketel niet per se heel hard nodig hebt. Augustus of zo. Met een abonnement.

Sinds de verhuizing is het abonnement bij het huis gebleven en zijn we niet meer zo onderhoudstrouw. Dit is een ketel van inmiddels een jaar of dertien. Wij hadden met regelmaat een plasje onder de ketel, dus wij dachten ook aan vervanging.

Eerst maar eens onderhoud, voor het eerst in vijf jaar. Ketel van binnen schoon stoffig, dus kurkdroog. Het enige dat vervangen moest worden was de ontsteking, hij deed het nog op wilskracht maar dat was hoog tijd. Verder kan hij nog rustig tien jaar mee.

Dat plasje bleek het gevolg van onze luiigheid - we sloten na bijvullen niet af met het aanhangende afsluitertje, maar lieten de slang eraan hangen. Dan lekt hij iets. Merci.

Wij hopen op nog een paar jaar leven in de ketel zodat er in de markt meer duidelijkheid ontstaat over energiezuinige alternatieven. Voorlopig even liever niet vervangen, als het niet per se hoeft.

Eens in de vijf jaar onderhoud maar wel hopen dat 'ie nog lang meegaat? Euhh.. :=

Succes met zoeken Storm! Denk hierbij; goedkoop kan ook duurkoop zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:07

Niniane schreef:
Eens in de vijf jaar onderhoud maar wel hopen dat 'ie nog lang meegaat? Euhh.. :=

Nee, dat was een kadootje :)) We gaan er nu wat zorgvuldiger mee om. Het pleit voor de ketel dat hij er niet zomaar de brui aan gegeven heeft, dat gaan we belonen met een extra knuffel nu en dan :))

Voor de liefhebbers: het is een Remeha. TOPketel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:18

Die van mij heeft gester zijn 2 jaarlijkse onderhoud gehad
De beste man is 1,5 uur bezig geweest. Heeft zo ongeveer de hele ketel omgekeerd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 14:56

Nou, update hier en een blije storm!

Ik had een oproepje op Facebook gezet voor een monteur en kreeg reactie van een moeder van school, haar man was monteur en wilde wel komen kijken.
Vandaag was hij er en het expantievat was kapot. Hij had er nog eentje liggen en meteen erin. Kosten waren 3 keer niks. Cv was nog prima in orde goddank!