Bed 1.40 x 2.00, waar het beste kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ogidni

Re: Bed 1.40 x 2.00, waar het beste kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:32

Ik zou toch het bed en tv meubel opschuiven richting deur en dan de kast tegen de korte wand waar nu het bed staat. Volgens mij heb je dan veel meer loopruimte om het bed en voor de kast

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 14:35

ogidni schreef:
Ik zou toch het bed en tv meubel opschuiven richting deur en dan de kast tegen de korte wand waar nu het bed staat. Volgens mij heb je dan veel meer loopruimte om het bed en voor de kast

Hmm ik snap niet precies hoe je dit bedoelt.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:44

Ik zou aanraden om marktplaats een beetje in de gaten te houden. Toen ik op kamers ging heb ik daar gekeken voor ook een 140x200 bed in de buurt en uiteindelijke een bed + lattenbodem + matras (dus alles bij elkaar) gekocht voor €50 :D Het zal natuurlijk heel erg verschillen qua kwaliteit en ik heb wellicht geluk gehad, maar zeker iets om in de gaten te houden. (Waarschijnlijk wel handig om te wachten tot na de lockdown voordat mensen daarover vallen.) Anders inderdaad de Ikea. Mijn ex had een van die goekoopste twijfelaars van de Ikea en die slapen helemaal prima. Wat ik wel nog wil zeggen, wat ook een paar voorgangers al zeiden is dat 140 prima gaat maar dat ik het toch niet helemaal perfect vind met 2 volwassenen. Daarom ook bewust ervoor gekozen mijn bed via marktplaats te kopen zodat ik over een aantal jaar als ik naar verwachting uit mijn studentenhuis ben, kan investeren in een nieuw, nog wat groter bed. Alhoewel mijn huidige twijfelaar dan nog wel zal blijven voor logés enzo want ben groot fan :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:47

140x200 is ruim zat hoor. De enige reden dat ik 160x200 heb is zodat de kat ook ruimte heeft :=
Misschien kan je kijken voor een boxspring? Ik heb die van ons bij Leen Bakker toen gekocht, met 2 matrassen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:56

Afbeelding

Zo zou ik het doen denk ik. Kast eventueel nog iets meer richting de hoek.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:02

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/xeTnSi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm, maar dan staat de tv zo raar schuin tegenover het bed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:05

Dat lijkt me wat krap, dan krijg je de kastdeuren niet meer open.
Dan zou ik liever het bed op de plek van het bureau zetten, en de tv kast een slag draaien, kast op de oude plek, en bureau in de hoek linksonder.
Kun je de tv niet ophangen trouwens. Kijkt ook fijner als die wat hoger hangt. En daar zou je zelfs je bureau onder kunnen zetten.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-12-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:06

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/xeTnSi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo bedoelde ik het ook en dan het tv meubel tussen de ramen en het bed iets meer richting deur

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:07

Is het tvkastje er alleen voor de tv?
Anders bed en tv omdraaien, en tv ophangen aan de muur. Kan je eventueel nog zo'n smal sidetable eronder zetten voor prullaria enzo.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 15:08

8nnemiek schreef:
Dat lijkt me wat krap, dan krijg je de kastdeuren niet meer open.
Dan zou ik liever het bed op de plek van het bureau zetten, en de tv kast een slag draaien, kast op de oude plek, en bureau in de hoek linksonder.
Kun je de tv niet ophangen trouwens. Kijkt ook fijner als die wat hoger hangt. En daar zou je zelfs je bureau onder kunnen zetten.

Dat zou wel kunnen ja. De hele TV kast staat wel vol met dingen, maar dat zijn tegelijkertijd dingen die ik letterlijk nooit gebruik. Ik moet eens uit gaan mesten geloof ik :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:29

Ikea is meer dan prima, maar wel even zelf uittesten qua matras wat lekker ligt natuurlijk.

In zo'n kleine ruimte zou ik een boxspring aanraden zodat je ook echt niet meer ruimte inneemt dan 1,40x2. Ik heb de espevar gehad van ikea en die beviel echt goed! Alleen het matrasbodem trouwens en dan gewoon een matras naar keuze erop.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:39

Mocht je niet willen wachten met matras zou je een Matt matras voor 100 dagen kunnen testen. Die kan je ook veranderen qua hardheid. En dan maakt het onderstel eigenlijk ook niet zoveel meer uit! Ik heb zelf ook een matt matras en ben daar heel blij mee.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:25

Als je nu 90 gewend bent heb je in 140 zeeën van ruimte!
Wij hebben thuis 180, maar op de camping moeten we het doen met 140. En een rottweiler die er tussenin komt liggen. Daar slapen we ook prima! En als het te krap wordt jaag ik de hond naar de bank _O-

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:23

Een aantal maanden terug ben ik ook van een eenpersoonsbed naar een tweepersoonsbed gegaan. Dezelfde maten, van 90cm naar 140cm... Ik ben nog niet gewend aan de ruimte. :D Als je gewend bent in een 90cm te slapen dan zal 140cm al veel ruimer voelen, dus als een bed van 160cm ruimtetechnisch lastiger is dan raad ik je zeker aan lekker bij 140cm te blijven.

Daarnaast moet je niet vergeten dat een bed van 160cm ook meteen meer kost aan beddengoed dan een 140cm. Alles moet een maat groter.

Ik heb dit gekocht:
Ikea gestoffeerd bed + lattenbodem (gestoffeerd hoofdeinde is fijn om tegenaan te zitten en je stoot je hoofd niet)
Ikea vier seizoenen dekbed 200×200 met dons (zou nu een andere gekozen hebben, deze kraakt)
Emma matras (ben heel tevreden over het matras, als je 'm online besteld let dan wel goed op, ze hebben doorlopend kortingsacties en 20% is het laagst)
Dekbedovertrekken en hoezen van Cinderella, Ambiante en Damai, toentertijd in de sale.
Kussens ook ergens in de sale.

Totaal was ik ongeveer 1000€ kwijt. Maar het kan goedkoper als je dat wilt. ;)

Als een van jullie het warmer heeft dan de ander dan zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld twee eenpersoonsdekbedden te kopen, zodat je kunt customizen. Daaroverheen zou je een mooie sprei kunnen leggen, zodat het wel lijkt alsof het 1 dekbed is.
Twee aparte matrassen zou ik bij deze maat niet doen, ik slaap af en toe in een 140cm met twee aparte matrassen en rol altijd naar het midden... dan is het opeens een heel klein bed.

Mocht je meer willen weten, laat maar weten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:33

Ik zou marktplaats in de gaten houden, daar staat heel veel op wat nog in prima staat is.
Als je het kwijt kan zou ik voor 160 gaan, al is 140 al een heel stuk groter als je 90 cm gewend bent.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:51

Ik heb mijn 1.40 toendertijd bij Ikea besteld. Beste bed ooit! Beter dan mijn Swiss Sense (van 1.60) van nu eigenlijk haha.
Als je inderdaad mogelijkheid hebt tot een 1.60 zou ik dat zeker doen. Als je vriend sporadisch bij je slaapt is het oké, maar als jullie vaak samen slapen is een 1.40 echt krap. Je kan net niet lekker draaien en je eigen houding aanhouden. Mijn ouders slapen nu in mijn 1.40 maar hebben toevallig net deze week ook een 1.60 besteld omdat ze de 1.40 echt te krap vonden om goed te slapen.
Als je van 90cm afkomt is 140 perfect maar voor de lange termijn merk je wel dat het toch net ff te krap is

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:52

Mocht je toch 1,60 willen overwegen hoeft kast voor de schakelaar geen issue te zijn. Gewoon alternatieve schakelaar gebruiken.

Deze in je lamp:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri-le ... -90408797/

Deze waar je als alternatief de schakelaar wilt (bijvoorbeeld tegen de zijkant van de kast)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tradfri-dr ... -70408595/

En klaar. Of een ander systeem.

In mijn slaapkamer gaat nu de grote lamp, twee nachtkastje lampjes en de grote leeslamp met 1 druk op de knop aan en uit, inclusief dimbaarheid. Super gezellig!

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:07

Wij hebben het Ikea Platsa systeem voor onze dochter gekocht. Ideaal. Makkelijk in elkaar te zetten en te verhuizen. Betaalbaar en toch heel leuk. Je kan er namelijk allerlei kanten mee op. Zo met open vakken of lades erin, met lage ladekast eraan, met hoge kledingkast etc etc. Heel handig voor een kleine kamer! https://www.ikea.com/nl/nl/p/platsa-bed ... -10453086/

Dat open kastje aan het voeteneinde hebben wij los in de kamer neergezet met leuke spulletjes erop.