Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Natuurlijk niet.Maakte verder ook niet uit, als hij wel meegenomen was hadden we nog steeds het huis kunnen kopen. Maar ik had verwacht dat ze er wel naar zouden vragen, want dat hoorde ik overal om me heen.
daantjuhhh schreef:Captain schreef:Natuurlijk niet.Maakte verder ook niet uit, als hij wel meegenomen was hadden we nog steeds het huis kunnen kopen. Maar ik had verwacht dat ze er wel naar zouden vragen, want dat hoorde ik overal om me heen.
Weet niet of je NHG hebt?
Maar als je dat hebt dan betaald die wellicht niet uit bij verzwijgen van je studieschuld.
future_vet schreef:Ik mag het uiteindelijk in 35 jaar aflossen. En studeer al 6 jaar met lening (niet maximaal) en moet nog 1 jaar. Zolang de rente 0% blijft ga ik zeker niet versneld aflossen. Volgensmij moet ik dan iets voor €100 ofzo per maand aflossen. Nou als je dat gewend bent, mis je het ook niet.
En met hypotheek verwacht ik ook gene probleem. Ik kan met schuld ook nog prima hypotheek krijgen samen met mijn vriend. Of ik het ga opgeven weet ik nog niet. En spaar ook deels.
denice schreef:future_vet schreef:Ik mag het uiteindelijk in 35 jaar aflossen. En studeer al 6 jaar met lening (niet maximaal) en moet nog 1 jaar. Zolang de rente 0% blijft ga ik zeker niet versneld aflossen. Volgensmij moet ik dan iets voor €100 ofzo per maand aflossen. Nou als je dat gewend bent, mis je het ook niet.
En met hypotheek verwacht ik ook gene probleem. Ik kan met schuld ook nog prima hypotheek krijgen samen met mijn vriend. Of ik het ga opgeven weet ik nog niet. En spaar ook deels.
Dit klinkt op het eerste oog wel lekker, maar het schijnt dat genoeg mensen er mentaal echt last van hebben dat ze deze schuld 'met zich meedragen'. Ook omdat er door de verlengde looptijd geen einde aan lijkt te komen.
Ik denk dat het gevoelsmatig hebben van een (grote) schuld meer kan doen dan men denkt. Bij ons is dit een flinke factor in ieder geval.
Loes1996 schreef:Ik heb een studieschuld van 20k..zelf vind in dat ook een flink bedrag. Omdat ik in mijn eentje ben blijft er helaas niet zoveel over om versneld af te lossen, dat doe ik dan ook niet. Wie weet ooit wel een keer, maar ik begin met de nieuwe regeling van 2018 en zal dan 50 pm gaan aflossen voor de duur van 30 jaar .. pff als ik erover na denk kan ik wel janken. Zoveel geld.
MarlindeRooz schreef:Captain schreef:De financieel adviseur voerde gewoon 0,- in.Ze kijken inderdaad niet naar je afschriften.
Dit biedt mij zoveel opluchting he.
Muppett schreef:Wij betalen elke maand 700 euries aan duo. Ik hang de vlag uit als we er vanaf zijn! Het heeft behoorlijke impact op onze begroting... We sparen wel, ik overweeg ook versneld aflossen.
Magrathea schreef:Jeetje![]()
Geen idee van. Weer wat geleerd.
Ik heb er ook nog aan zitten denken om mijn schuld te laten kwijtschelden maar dat lukt me helaas niet, verdien ik teveel voorDan maar liever zo snel mogelijk aflossen, je kan er maar vanaf zijn.