Wisselen internetprovider? Ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:41

Bagheera_206 schreef:
Hier haal ik met Ziggo gewoon 255 Mbs down en 25,5 Mbps up via WiFi vanaf mobiel/tablet/laptop. Ik heb wel het middelste abonnement van Ziggo, omdat ik persoonlijk het goedkoopste abonnement (40Mbps down/4Mbps up) te langzaam vind. := Vooral de upload.

Maar dat is met een glasvezelverbinding. Met de glasvezel haal ik op site 1 304.5 aan download, 210.98 upload met een ping van 10. Bij site 2 download 311.6, upload 183 met een ping van 7. Glasvezel is way sneller, maar het moet wel aanwezig zijn ;) Ok het is een beetje gemeen, ik heb op het moment nog beide, maar daarom kan ik ook het verschil aangeven.

Anoniem

Re: Wisselen internetprovider? Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:04

Ik heb ervaring met T-Mobile maar vind het echt ruk. De problemen die de meeste mensen met Ziggo hebben, had ik met T-Mobile. Slechte verbinding, klapte er super vaak uit. Was het echt snel zat. Nu Ziggo en heel tevreden, zelfs met het goedkoopste internetpakket. Enige verschil is dat ik voor TV ga switchen naar NL Ziet omdat ik echt nooit tv kijk en het zonde vind van het dure abonnement.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:40

rina schreef:
Bagheera_206 schreef:
Hier haal ik met Ziggo gewoon 255 Mbs down en 25,5 Mbps up via WiFi vanaf mobiel/tablet/laptop. Ik heb wel het middelste abonnement van Ziggo, omdat ik persoonlijk het goedkoopste abonnement (40Mbps down/4Mbps up) te langzaam vind. := Vooral de upload.

Maar dat is met een glasvezelverbinding. Met de glasvezel haal ik op site 1 304.5 aan download, 210.98 upload met een ping van 10. Bij site 2 download 311.6, upload 183 met een ping van 7. Glasvezel is way sneller, maar het moet wel aanwezig zijn ;) Ok het is een beetje gemeen, ik heb op het moment nog beide, maar daarom kan ik ook het verschil aangeven.

Nee, ik heb nog gewoon een coax kabel en nog geen glasvezel.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 13:11

Ik heb eens gekeken wat ik qua snelheden heb met ziggo:

ping is 11ms
download is 50,7mbps
upload is 5.0mbps

bij t-mobile zou het het volgende zijn:

Dsl 26 Mbit/s download en 3 Mbit/s uploaden

dat is dus de helft van download.....hoe ga ik dat merken in mijn internetgebruik? kan je series op bijvoorbeeld netflix of videoland op een normale manier kunnen kijken? of gaat het continu haperen?

jullie merken, ik ben er nog steeds niet helemaal uit

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:33

Ik was zeer tevreden met Telfort maar is nu KPN en heb alleen maar gezeik met mijn tv kastje.
Tv gids duurt eeuwen en als je dan op oké drukt duurt het ook eeuwen eer je beeld hebt.
Heb een nieuw kastje gekregen maar is nog net zo erg :n

Speeltest is 65,5 download en 30,5 upload en Ping is 18 ms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:20

Je zal het vooral merken als je met meerderen tegelijk online bent. :j

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 14:36

Dat gaat niet echt voorkomen....ben alleen......

dus het is me, myself and I die tegelijkertijd gebruik maken van internet....(en ja, soms zit ik tegelijkertijd op macbook en op telefoon te internetten....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:39

chanicha schreef:
Ik was zeer tevreden met Telfort maar is nu KPN en heb alleen maar gezeik met mijn tv kastje.
Tv gids duurt eeuwen en als je dan op oké drukt duurt het ook eeuwen eer je beeld hebt.
Heb een nieuw kastje gekregen maar is nog net zo erg :n

Hier XS4ALL, maar PRECIES hetzelfde probleem, sinds dat nieuwe fancy menu van KPN..
Het duurt 7 seconden voor je op de gids bent, en dan 5 seconden als je naar een programma gaat..
Glasvezel hier.. glasbrokkel eerder.. wat een ellende sinds een paar weken.

Nu heb ik als andere keus ziggo, maar die 'huppeldepup'(horizon?)box schijnt ook niet zo vluchtig te reageren?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:07

Nou langzamer lijkt me onmogelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:13

Hier Tweak via glasvezel. Eerst t-mobile via de kabel daar haalden we ongeveer 30 mb download en 5 upload. Nu 750 mb download en 850 upload. Heerlijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:29

Ik heb nu ook als toetje steeds een grijs vlak in beeld 8)7
Nieuwe tv ontvangen maar helpt geen bal dus kan niet wachten tot maart :n