Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, voor een yurt... Dus ik zegde de huur op van m´n huisje en importeerde een yurt uit Mongolie. Een ´winter yurt´met een dikke viltlaag tussen de binnen en buitenstof als isolatie. En na het bouwen van het verhoogde platform en het naar beneden sjouwen van alle onderdelen vanaf de plek tot waar je met de auto kunt komen, was de dag aangebroken waarop we met 5 vrienden, gelokt met het vooruitzicht van lunch en koude biertjes de yurt hebben opgebouwd.

, dat voelde te tegenstrijdig: de schaar in je nieuwe yurt zetten...

) comfortabel yurtleven

Getup schreef:T ziet er wel heel gezellig uit. Wat voor weer is het nu daar ?

MirandaMalik schreef:Ooh geweldig!
Heerlijk die vrijheid!
Heb je nog keuze in hout?
Want sommige houtsoorten branden langzamer dan andere.
Zelf heb ik mijn tuin een stenen huisje gebouwd van gebroken buitentegels.
Gewoon als mijn eigen vakantiehuisje, ik woon er niet.
Dat is wel kleiner maar dat blijft redelijk warm snachts.
En met lekker warme dekens is dat wel goed te doen in de winter, ik hou van koud slapen.
Eruit is wel koud, ook om te plassen!
). Als dat roble, eh eikenhout is, dan brandt dat inderdaad mooi warm, gelijkmatig en superlang... Maar ik heb ook heel wat chopo, eh populier, das zeg maar het tegenovergestelde: kort en heftig. Maar goed, een gegeven paard...
), dat als ik in een gewoon huis slaap, ik het benauwd vind, haha!
Daantj__ schreef:Ooo ik volg!
Je hebt geen toilet zei je? Hoe doe je dan je behoefte? Gewoon in het ‘wild’ of in een outhouse (huisje met gat in de grond) of nog weer anders?
.
) er ook een composttoilet, maar een ander systeem. Met wormen, die ook nog met wat keukenafval bijgevoerd moeten worden. Dat composteert volledig en is heel onderhoudsvriendelijk.
), de eenvoudigste oplossing.