Ik heb lang getwijfeld tussen Kobo en Pocketbook maar uiteindelijk dus toch de Pocketbook genomen
Ben er heel blij mee! Kan wat water hebben, weegt niks, gemakkelijk mee te nemen, mooi design. Er zitten heel veel functies op waardoor je heb heel gemakkelijk kan personaliseren. Ook zitten er wat extra spelletjes op zoals sudoku
boeken erop zetten gaat super makkelijk: je kan je dropbox account koppelen en dan kun je zo hup een boek in je dropbox zetten en dan staat deze meteen op je ereader. Ook kun je een pocketbook email adres aanmaken en kun je heel gemakkelijk boeken hier naartoe mailen. Heel veel bestandstypen worden ondersteund. Ik vond het juist fijn om niet per se vast te zitten aan bol.com of een andere website, al kun je dit natuurlijk alsnog gebruiken! In dat geval koop je bv een boek via bol.com en stuur je de file zelf naar je pocketbook mail/dropbox. Je kan in de text highlighten en aantekeningen maken. Ik heb begrepen dat je er zelfs ook zelfs audio files op kan zetten maar dat heb ik nog niet uitgezocht
er wordt een kabeltje meegeleverd zodat je oortjes kan aansluiten, je kan ook een boek laten voorlezen door een robot stem
Naar mij idee kan je er net wat meer mee dan met bv een Kobo voor die prijscategorie. Het was een hele zoektocht met zo veel opties en heb uiteindelijk maar gewoon de knoop doorgehakt. Ik ben er in ieder geval super blij mee en heel tevreden over! 
< welke ik ook wel beter vind reageren moet ik zeggen.
Nog zonder cover, want die vind ik wel erg duur en de reader zal het huis toch niet verlaten. Desnoods doen we dat als kerstcadeautje
) omdat ik ook een e-reader overweeg. En ik lees ook vooral Engels, denk dat ik mn boeken eerder op Amazon zal vinden dan op bol.com oid, haha.