Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GraceZarif schreef:Elke dag de vaatwasser in en uitruimen is geen pretje, daarom hebben wij m op stahoogte laten plaatsen met nog een lade eronder. Geen idee waarom mensen dat ding zo laag zetten.
En wij hebben een Neff oven waarvan de deur bij het openen onder de oven wegschuift. I-de-aal!
JudithO schreef:Rocamor schreef:Oh en als je toch zo'n beetje alles overhoop haalt. Zorg dat je veeeeeel stopcontacten hebt. Kun je nooit genoeg hebben.
Mee eens! Wij hadden in ons vorige huis heeeeeel veel stopcontacten in elke kamer en dat is echt fantastisch.
En als je een douche gaat plaatsen, een klapdeur is echt een zegen. Absoluut geen schuifdeur nemen, die lopen er op een gegeven moment uit. Een gemetseld randje in de douche voor je shampoo flessen is ook ideaal.
Neonlight schreef:Trek loze leidingen naar alle ruimtes. Scheelt veel als er ineens iets aangelegd moet worden, hoef je niet weer sleuven te maken.
Yvette81 schreef:Kijk hoe je wilt wonen / leven en de verschillende ruimtes gaat gebruiken.
Wij hebben beneden een extra slaapkamer en badkamer. Ideaal voor gasten!
Sèrre als extra ruimte. Ook hele fijne plek.
Thuiswerkplek is ook handig.
Speelkamer voor de kinderen scheelt een hoop troep.
Voldoende bergruimte voor je spullen.
Veel stopcontacten. Die heb je steeds meer nodig.
Wij hebben onze verbouwing laten mede ontwerpen door een architect. Bleek een hele goede investering!
ikkeniet schreef:Een buitenkraan meteen aan laten leggen.
Baal er zo van dat we dat zijn vergeten.
Nu moet ik de slang via het doucheraam naar binnen steken en dan op de doucheaansluiting vastmaken.
Mizora schreef:Zorg ook voor waterafsluitingen bij iedere kraan, en zeker bij buitenkranen ook dat ze goed bereikbaar zijn. Of het nu is vanwege vriezen, of vanwege een ongelukje met een paard waarbij de gehele kraan afbreekt, je wil niet eerst onderste boven achter/onder een kastje moeten hengelen naar de kraanaansluiting die dan uiteraard zeer stroef gaat. Bij ons braken de eerste twee afsluitingen af, de derde deed het gelukkig nog wel, anders hadden we de hoofdkraan moeten afsluiten (die 1.5m diep in een put in de tuin zit, ook geen aanrader trouwens om daar geen tussenkraan nog te hebben op het binnenkomst-punt).
996981 schreef:Yvette81 schreef:Kijk hoe je wilt wonen / leven en de verschillende ruimtes gaat gebruiken.
Wij hebben beneden een extra slaapkamer en badkamer. Ideaal voor gasten!
Sèrre als extra ruimte. Ook hele fijne plek.
Thuiswerkplek is ook handig.
Speelkamer voor de kinderen scheelt een hoop troep.
Voldoende bergruimte voor je spullen.
Veel stopcontacten. Die heb je steeds meer nodig.
Wij hebben onze verbouwing laten mede ontwerpen door een architect. Bleek een hele goede investering!
We gaan vooral leven in de keuken. De woonkamer is echt voor ons als gezin. Beneden komen twee slaapkamers voor kinderen (waarvan de eerste onderweg is) en er is nog een extra slaapkamer voor gasten. Ook zijn er beneden twee badkamers. Een voor gasten en een voor de kinderen. Die moeten wel gemoderniseerd worden, maar of we dat gelijk doen ligt een beetje aan de kosten
![]()
De bovenverdieping wordt dus enkel voor ons. Tzt komt er een buitenkeuken. Dat past meer bij het karakter van de woning dan een serre. De boerderij is overigens groot. De deel is voor het grote deel nog onderbouwd en toch kun je beneden volledig wonen. Het is alleen erg gedateerd
996981 schreef:Mizora schreef:Zorg ook voor waterafsluitingen bij iedere kraan, en zeker bij buitenkranen ook dat ze goed bereikbaar zijn. Of het nu is vanwege vriezen, of vanwege een ongelukje met een paard waarbij de gehele kraan afbreekt, je wil niet eerst onderste boven achter/onder een kastje moeten hengelen naar de kraanaansluiting die dan uiteraard zeer stroef gaat. Bij ons braken de eerste twee afsluitingen af, de derde deed het gelukkig nog wel, anders hadden we de hoofdkraan moeten afsluiten (die 1.5m diep in een put in de tuin zit, ook geen aanrader trouwens om daar geen tussenkraan nog te hebben op het binnenkomst-punt).
Zijn dit dingen die je echt zelf moet bedenken of is dat ook een beetje de taak van de aannemer? Wij zelf zouden aan zoiets niet gauw denken namelijk... overigens is de kans dat de paarden aan huis komen de komende 5 jaar klein. Wie weet in de toekomst
Hilary schreef:Zorgen dat je beneden een schakelaar hebt voor het licht op de overloop boven en andersom.
En inderdaad bij een buitenkraan zorgen dat je ‘m op een handig bereikbare plaats kunt afsluiten. Bij mijn moeder moet je in de slaapkamer het kruipluik openmaken en dan door de kruipruimte drie meter opzij kruipen naar de kraan. Niet handig.
Ook niet handig: het luik naar de kruipruimte in je slaapkamer![]()
Oh ik las over je douche: neem deuren![]()
Muga schreef:Ik zou zelf niet blij worden van m'n kinderen slapend op een andere verdieping dan wij. Als ze wat ouder zijn wel, dan ideaal. Maar nu sta ik praktisch elke nacht nog wel bij minimaal 1 van de 2 naast het bed. Elke keer een trap op en af zou ik niet zien zitten. Weet niet of je daar iets aan hebt, maar was het eerste wat ik dacht toen ik het las...