Wake-up light

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bopje

Re: Wake-up light

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:55

Ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen.

Kun je er over het algemeen wel meerdere wektijden er in zetten? Net als op de telefoon?
Mijn wektijden verschillen nog wel eens namelijk en soms hebben mijn vriend en ik verschillende wektijden op 1 dag.
Dus ik vroeg mij af of ie dan ook handig werkt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:11

Bopje schreef:
Ik zit er aan te denken om er 1 aan te schaffen.

Kun je er over het algemeen wel meerdere wektijden er in zetten? Net als op de telefoon?
Mijn wektijden verschillen nog wel eens namelijk en soms hebben mijn vriend en ik verschillende wektijden op 1 dag.
Dus ik vroeg mij af of ie dan ook handig werkt.

De mijne heeft er 2 :j

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:39

Ik kan er zoveel inzetten als ik wil. Ik heb verschillende werktijden voor verschillende dagen en dat gaat prima.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:49

Ik heb ergens in de zomer van 2012 een wake up light van Philips gekocht die ik uiteindelijk voor 2013 begon de deur uit gegooid heb. Op zich was wakker worden met steeds feller wordend licht super fijn. Maar zelfs op stand 1 (van de 10 of zo) was het binnen een minuut of 5 zo fel dat ik al wakker was. Daarnaast werd ik vaak ook al wakker van het tikkend geluid bij elke verandering. Dan was het nog 25 minuten wachten tot met een harde tik de vogeltjes begonnen te fluiten.

Ik hoop dat de huidige wake up lights een stuk aangenamer zijn. Graag volg ik even of die vervelende tikken er inmiddels al uit zijn en of het licht ook op een erg zachte stand ingesteld kan worden?

Ik had trouwens een met dezelfde verschijningsvorm als een HF3745, geen idee of het ook dat type was.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:00

Ik heb gen tikken en kan qua lichtkleur en _sterkte heel veel instellen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:00

De mijne tikt totaal niet. Ik word ook wakker van elk tikje maar hij maakt geen geluid. Er zijn bij de mijne 20 sterktes van licht en hij begint bij 1. Dan loopt hij op naar de 20 in de tijd die jij aangeeft. Kan langzaam en snel/korter. Maar net wat je wilt. Je kunt bijna alles zelf bepalen. Ik word vrij snel wakker dus heb heb hem gewoon wat later ingesteld tot ik wakker word op de tijd dat ik wakker wil worden ;) even uitproberen.

Indien interesse kan ik wel een filmpje maken van de standen ed

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:12

Ik heb ook al een jaar of 5 een Phillips Wake-Up Light. Zou ook niet meer anders willen. Ik word er beter mee wakker en ben minder chagrijnig haha. Me dood schrikken van een harde wekker die ineens af gaat en dan verblind worden door de lamp die aan moet vond ik echt drama. Maar met de WUL word ik, als ik wat meer uitgerust ben, vaak alleen van het licht al wakker. Ben ik wat moeier dat ik pas van de wekker wakker word, heb ik wel het idee dat ik rustiger wakker word omdat mijn lichaam door het licht toch al onbewust een seintje heeft gehad. Zet er wel voor de zekerheid mijn telefoon nog naast maar die gaat zo'n 5-10min later af. En sinds ik op mijzelf woon combineer ik het ook met de Philips Hue. Die gebruik ik op vrije dagen ook nog wel eens als wake-up light maar dan dus zonder wekkergeluid.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:44

pluisje88 schreef:
De mijne tikt totaal niet. Ik word ook wakker van elk tikje maar hij maakt geen geluid. Er zijn bij de mijne 20 sterktes van licht en hij begint bij 1. Dan loopt hij op naar de 20 in de tijd die jij aangeeft. Kan langzaam en snel/korter. Maar net wat je wilt. Je kunt bijna alles zelf bepalen. Ik word vrij snel wakker dus heb heb hem gewoon wat later ingesteld tot ik wakker word op de tijd dat ik wakker wil worden ;) even uitproberen.

Indien interesse kan ik wel een filmpje maken van de standen ed

Yep interested! Dat wil ik graag zien. Zouden ze eigenlijk standaard op verkoopsites moeten doen. Weet je meteen hoeveel licht het geeft in stand vol open en op zijn minst en daarbij ook of de instellingen jip&janneke genoeg zijn of dat je echt de gebruiksaanwijzing nodig hebt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:24

Oké! Ga ik volgende week even doen! Deze week wordt lastig omdat ik erg druk ben. Iemand een idee hoe je een versneld time lapse achtig filmpje kunt maken?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:33

Ik kan er strakjes anders ook wel eentje maken. Klikken doet ie niet meer, heb ik bij mijn vorige nooit bewust meegemaakt. En de 'nieuwere' (ik heb m al 2 jaar denk ik zo) is ook veel roder en donkerder qua standen dan mijn vorige. Ik zal zo een filmpje maken, heb ik wel even tijd voor :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:01

Camera kan de fellere standen helaas niet aan :Y). Het is geen hoogstandje maar geeft hopelijk een idee. De kat reageerde overigens heel sterk op de vogels. Excuses

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:38

Mijn eerste was een naf naf Lys. Die is meeverhuisd met mijn ex toen. Op marktplaats een andere gevonden alleen doet daarvan het licht het niet meer nadat de hond hem van het nachtkastje had gestoten. -O- Repareren lukt niet helaas. Ik heb inmiddels wel een simpelere versie maar die heeft kwa geluid dat hij meteen hard gaat, het licht is wel fijn met zonsondergang en zonsopgang.

Maar ik heb inmiddels twee slaapkamers en ik grijp er toch een mis. En het meteen hard gaan van het geluid, met toch beperkte keuze naar aanleiding van dit topic weer een naf naf lys (ander model nu) gekocht, was alleen weer bijna de laatste. Kennelijk weer een redelijk beperkte oplage geweest. Deze zou van de week bezorgd worden als het goed is. Ik ben benieuwd.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:38

Ik volg even mee. Zit er ook over na te denken eentje aan te schaffen. Loeky01 dankjewel voor het filmpje te delen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:47

Ik heb de Philips HF3531-01 en ben er heel wijs mee. Mijn toenmalige vriend had deze ook en ik heb hem vorig jaar voor mezelf gekocht.

https://www.bol.com/nl/p/philips-hf3531 ... 9590/?s2a=

De slaap- en wekfunctie zijn ideaal en ik heb hem ook regelmatig aan als nachtlampje omdat mijn gewone lamp bij het bed niet dimbaar is.
Ook de wekgeluiden vind ik heel fijn, een heel natuurlijk geluid waar je ook het volume van kan instellen.
Ik wil niet meer zonder.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:49

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:15

Die nikkei is de goedkope die ik nu heb. Lastig (ingewikkeld) in te stellen maar hij werkt wel. Alleen dus het geluid is meteen hard.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:39

Hee dank voor de uitgebreide film, Loekie!

Keuze wordt nu alleen nog maar ingewikkelder haha. Dat verloop van de rode kleur naar stralend wit is wel heel erg fijn. {:} Maar dat zit natuurlijk alleen maar op de duurdere types. ..... :Y)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:39

Ik heb ook een wake up light. Denk dat ik hem al zeker 10 jaar heb. :D

Tegenwoordig ook een Google Nest Hub op het andere nachtkastje staan. Daar kan ik gewoon tegen praten om de wekker te zetten. Mijn lamp aan het plafond gaat dan ook langzaam steeds feller branden net als mijn wake up light. Het lukt mij alleen nog niet om radio of Spotify als wekker in te stellen. :( Kan wel met radio of Spotify in slaap vallen. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:07

Een redelijk interessant (praat)programma met een wake-up licht is voor mij een goede manier om wakker te worden.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 00:27

Taucha schreef:
Hee dank voor de uitgebreide film, Loekie!

Keuze wordt nu alleen nog maar ingewikkelder haha. Dat verloop van de rode kleur naar stralend wit is wel heel erg fijn. {:} Maar dat zit natuurlijk alleen maar op de duurdere types. ..... :Y)

Klopt maar ze gaan daarin tegen ook wel meer dan 5 jaar mee per lamp. Voor mij zijn ze iedere cent waard.
Als je via eurosparen of ing meedoet kan je vaak wel iets van korting krijgen op Philips

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:08

Sun is coming (wekker staat om 7:15)
Die gekke band komt door de foto en is er in het echt niet.

Het grote voordeel is dat het wakker worden voelt alsof je spontaan uit jezelf wakker wordt. Je wordt niet spontaan met volle kracht uit je slaap gesleurd. Met een gewone wekker wordt mijn slaap afgebroken, met deze word ik zelf wakker. Ik zou absoluut gaan voor een versie die oranje kleurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 27-10-20 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:18

Sjimmy schreef:
Ik vind ze vreselijk, ik word bij de eerste verandering in geluid en licht wakker. Mn man vind 'm ideaal, maar aangezien ik er echt te snel van wakker werd hebben we het anders opgelost: In de zomer trek ik zodra ik wakker ben het gordijn open en in de winter zet ik de lamp aan. Dan kan hij ook wakker gaan worden (ik ben er altijd wat eerder uit).

Je kan de tijd dat het licht er over doet tot de tijd dat je moet opstaan verkorten.(bij die van Phillips tenminste)

Ik vind ze ideaal TS. Ik kan niet zonder. Maakt het leven bijzonder veel aangenamer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 11:18

Wat gaaf Pluisje! Ik wil er ook eentje met oranje licht, om de zonsopgang en ondergang na te bootsen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:33

Zertab schreef:
Wat gaaf Pluisje! Ik wil er ook eentje met oranje licht, om de zonsopgang en ondergang na te bootsen.

Ik zal even een keer een filmpje proberen te maken van de inslaapstand. Daar kun je het mooi zien. Die verkleuring is echt geniaal.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:32

Heel toevallig had ik het er van de week nog over met mijn moeder. Ik heb soms echt moeite om uit bed te komen als het buiten nog donker is en het liefst wil ik iets met oerwoudgeluiden en een beetje zonsopkomst licht.. Als ik voor 1 ga wil ik ook echt een hele goeie, maar ik wacht wel even tot Black Friday :+ Dus ik lees ook even rustig mee, al spreekt de Samneo van Philips mij ook wel aan..