Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:43

Alles van Seats and Sofas :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:44

Ik zou sowieso niet op een dood beest willen zitten :o

Het belang van een bank/zetel die lekker ligt :+ Ik heb hem via internet besteld omdat ik hem mooi vond, maar echt gemakkelijk voor langere tijd zit hij niet.

Eens twee keer nadenken voor ik ergens witte kussens bij neem, en dan vooral eerst contoleren of ze (makkelijk) gewassen kunnen worden. Ik heb witte kussens in de stoelen (die erbij horen) maar dat is 1 geheel, dus geen overtrek en je het past wel in de wasmachine maar is toch niet echt gemakkelijk.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:46

Aight schreef:
verootjoo schreef:
Een bank waar robo stoffie niet onderdoor kan := we hebben hem verhoogd met karton :')

omg dit is echt zo'n goede tip!! Ik zie mezelf in de toekomst zeker zo'n ding aanschaffen

Wij hebben zo'n lage bank dat onze Barry er gewoon niet onder kan... Dan heb je ook geen probleem gelukkig. Er komt zeer weinig onder onze bank haha.

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:46

Krabpaal naast de gordijnen zetten :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:47

brokjes schreef:
Earth schreef:

Klopt ja, die dingen hebben wij ook en elke keer denk ik ik ga eraan zitten om te werken aan school. Maar dan zit ik 10 min en ben ik er alweer klaar mee :')
Staat nu kleding te vangen op de slaapkamer.

Wij hadden spijt van onze gehaakte bank in combinatie met kat. Dat werd 1 grote krabpaal.

Super zonde zeg!

Haha ja was heel zonde, want 't waren dure banken. Hielp ook niet mee dat onze eerste kat er op dag 1 op plaste :')
We hebben nu een andere stof, lijkt een beetje op badstof en dat is gelukkig katproof.
We hebben wel het idee dat we qua prijs aardig ge***id zijn, maar dat is weer een ander verhaal :')

Poeliewoelie: ja hij was ook redelijk koning in huis :')

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:51

ElSea schreef:
Een leren bank hoeft helemaal niet ongezellig/koud/plakkerig te zijn meer tegenwoordig :)
[ [url=m/P0RcBV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben juist enorm blij met mijn leren bank, hij is zacht maar kan gelukkig tegen kattennagels en het allergrootste voordeel is dat het afneembaar is. Met een doekje kan je in een swipe alle haren er vanaf halen en weet je dat je echt op een schone bank zit, in plaats van op een bank waar allemaal haren in weggestoken zitten. := Onze vorige bank was stof, dat neem ik dus echt nooit meer.

Verder is een te kleine kapstok/schoenopberger echt een irritatie geweest in de vorige woning.
Ohja en we hebben een open kast gekocht, heel leuk als deco maar je kan er niks in opbergen. Ziet er al snel rommelig uit helaas.

Die bank die jij hebt lijkt me inderdaad heel comfortabel! Die hier staat is gewoon achterhaald. Dus idd vorm, soort leer en stijl is gewoon niks. Bovendien is de bank een tweezitter. Ook niet heel praktisch. Maar ze zijn wel echt heel mooi, dus ja :')

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:51

Een glazen eettafel ;( ;( die staat nu buiten op de veranda _O-

Verder alle kasten op pootjes waar zo veel rommel onder verdwijnt.

En m’n bed.... manlief wilde perse een boxspring >;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:52

Leuk topic!

De kleur van de bank en stoelen. Met honden en katten die ook op de bank mogen is een kleur zo tussen melkchocolade en dennengroen het beste. Zie je nauwelijks vlekken op.

En onze volgende bank graag op hogere pootjes, zodat je eronder kunt stofzuigen. Nu rondom een strook van karton eronder gemaakt, zodat niet alle stof ( en kattenspeeltjes en kauwbotjes ) eronder verdwijnen en je de hele bank moet verschuiven om alles eronder vandaan te halen.

Eettafelstoelen op wieltjes. Zoveel makkelijker bij opstaan en stofzuigen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:52

Witte tafels, elk stofje zie je erop :=

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:53

PoelieWoelie schreef:
sanne1992 schreef:
Ik vindt dit zo leuk om te volgen :+ :D .

Ik heb 3 jaar geleden mijn woning ingericht en ben dus nog niet toe aan vervanging. Het enige wat ik kan bedenken zijn de stoel poten aan de keuken tafel. Wij hebben een stenen vloer, de stoelen zitten heerlijk, maar de poten gaan niet recht naar beneden zeg maar. Waardoor de nopjes met schuiven er onder weg schuiven.

Ow en de nachtkastjes, we hebben nu gewoon een stoffen blok zeg maar met een glasplaat erop. Je kan niks opbergen, plus je ziet er ALLES op.

Scratchnomore.nl ! Schijnen ze voor alle soorten poten goede dopjes te hebben.

Bedankt voor de tip!

@ElSea, wat een fantastisch mooie bank is dat <3

Onze 2 katten mogen wel op de bank, maar ik lig altijd onder een dekentje, en zij vinden het ook fijner om of op het dekentje te liggen, of gewoon op ons. Dus gelukkig valt hij bij ons reuze mee met de hoeveelheid haren die in de stof geweven worden. Maar dat is denk ik gewoon mazzel hebben met de katten :D

Vjestagirl

Ik koop nooit meer een bank waar mijn Roomba niet onderdoor past. Wat een zaligheid is dat zeg, dat dat ding dat allemaal schoon houdt!

Verder nooit meer losse prullenbakken, maar gewoon 1 totaalsysteem <3

Sintara

Earth schreef:
Niobe schreef:
Een hoge tafel met barkrukken, klonk als een leuk idee, maar zit waardeloos -O-

Klopt ja, die dingen hebben wij ook en elke keer denk ik ik ga eraan zitten om te werken aan school. Maar dan zit ik 10 min en ben ik er alweer klaar mee :')
Staat nu kleding te vangen op de slaapkamer.

Wij hadden spijt van onze gehaakte bank in combinatie met kat. Dat werd 1 grote krabpaal.

Oh ik vind het heerlijk, niet weg te slaan van mn barkruk. Eerst met een gewone tafel kon ik me er nooit toe zetten eraan te gaan zitten in m'n eentje, bij deze juist wel

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:55

crazycactus schreef:
Een glazen eettafel ;( ;( die staat nu buiten op de veranda _O-

Verder alle kasten op pootjes waar zo veel rommel onder verdwijnt.

En m’n bed.... manlief wilde perse een boxspring >;)

Is een boxspring niet fijn/praktisch? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar aangezien wij komend jaar een nieuw bed willen kopen. Ik neigde zelf namelijk naar een boxspring..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:56

Ook een belangrijke les: ik koop niet alles meer nieuw met een hond en een klein mannetje in huis. Liever kwalitatief hoogwaardig 2e hands dan goedkoop nieuw.

Mijn “nieuwe” bank hier gekocht echt een aanrader, schoon en netjes thuis geleverd. Zo hoeft 2e hands niet muf te zijn

https://m.facebook.com/Repeattheseat/?t ... rce=result

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:03

Sintara schreef:
Oh ik vind het heerlijk, niet weg te slaan van mn barkruk. Eerst met een gewone tafel kon ik me er nooit toe zetten eraan te gaan zitten in m'n eentje, bij deze juist wel

Wil je mij alsjeblieft vertellen welke jij hebt? Ik heb hetzelfde als Earth, na 10 minuten al weer klaar mee. Krijg er rugpijn van en zit gewoon beroerd! Misschien ligt het bij mij aan de soort of zo?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:07

Hier ook geen bank meer met losse kussens. En voortaan alleen nog maar eentje bij Leen Bakker, of een vergelijkbare winkel vandaag.

Onze huidige bank heeft € 1.200,= gekost. In de veronderstelling dat ie langer mee zou gaan, toch maar wat meer uitgegeven.
Onze Aberdeen van LB was met 4 jaar echt af.

De bank die we nu hebben, hebben we ook 4 jaar inmiddels en ziet er echt niet meer uit. Kussens helemaal uitgezakt, ondanks dat ik ze vrijwel iedere week omdraai of verwissel van plaats. Binnen een jaar begon in het midden door te hangen dus een blokje eronder. Ik had gehoopt dat ie 10 jaar meekon maar dat is ijdele hoop. Dan maar iedere 4 á 5 jaar een nieuwe, kijk je ook eens tegen iets anders aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:08

Puera schreef:
Hier ook geen bank meer met losse kussens. En voortaan alleen nog maar eentje bij Leen Bakker, of een vergelijkbare winkel vandaag.

Onze huidige bank heeft € 1.200,= gekost. In de veronderstelling dat ie langer mee zou gaan, toch maar wat meer uitgegeven.

De bank die we nu hebben, hebben we ook 4 jaar inmiddels en ziet er echt niet meer uit. Kussens helemaal uitgezakt, ondanks dat ik ze vrijwel iedere week omdraai of verwissel van plaats. Binnen een jaar begon in het midden door te hangen dus een blokje eronder. Ik had gehoopt dat ie 10 jaar meekon maar dat is ijdele hoop. Dan maar iedere 4 á 5 jaar een nieuwe, kijk je ook eens tegen iets anders aan.

€1200 voor een bank is toch ook bijna niets? Dan vind ik 4 jaar nog netjes...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:09

Een bank waarvan je de kussenhoezen niet kan wassen.

Eerst had ik een bank met vaste kussens.

Nu een bank met losse kussens en hoezen.....bleek later dat de hoezen van de zitkussens deels van vilt zijn....dus kunnen niet gewassen worden.

Dure lederen eetstoelen maar blijkt flinterdun te zijn. De katten hoeven er maar aan te zitten en er zitten letterlijk mini scheurtjes in, de nagels gaan dwars door het leer en snijden het als het ware open. Mn kunstlederen eetstoelen van trendhopper konden hier 100x beter tegen.

Dure boxxpring van auping gekocht maar die schuiven uit elkaar, toen de pootjes vastgemaakt met een spanband, maar de matrassen zitten met klitteband vast op de box maar toch schuiven ze uit elkaar.....voorheen had ik een bedombouw met losse matrassen erin, die konden geen kant op. Dus ik baal wel een beetje van mijn dure auping bed.....want de matrassen vh klitteband afhalen met opmaken lukt bijna niet maar het kan wel schuiven om een of andere reden. Verder ligt ie top maar ja als jij en je partner uit elkaar schuiven of een dikke spleet er tussen is niet ideaal.....sowieso ook zonder partner is het rete irritant.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 16-10-20 13:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:10

fjordjes schreef:
Idd een bank met losse kussens. Wat een troep gaat daar tussen zitten en de kussens schuiven altijd naar voren.

Maar bij vaste kussens gaat het er ook tussen zitten, alleen krijg je het er dan amper uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:12

Alle leen bakker en soort gelijk kwaliteit meubels.

Een tijd terug daar mijn bureau gehaald omdat ik vanwege de coronacrisis thuis moest werken. Dus ik had snel wat nodig. De lades en deurtjes vallen half uit elkaar.
Daarna een klerenkast gekocht en bij het openmaken van de lades ben ik iedere keer weer bang dat er wat kapot gaat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:13

Spoiler:
Puera schreef:

€1200 is nog niet veel voor een bank, precies daarom koop ik liever een goede 2e hands uit het hogere kwaliteitssegment.
Goedkope banken die na 4 jaar worden afgedankt zijn erg slecht voor het milieu.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:14

Oh ja, baggerkwaliteit meubels van Leen Bakker of andere rotkwaliteitswinkel. Hier een te goedkoop bed voor het kind gekocht. Elke keer als ie omdraait word je wakker van het gekraak :') En hij weegt pas 13kg dus daar ligt het ook niet aan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:15

tiwi1969 schreef:
€1200 is nog niet veel voor een bank, precies daarom koop ik liever een goede 2e hands uit het hogere kwaliteitssegment.

Echt? := Ik vond en vind het best wel een flink bedrag. Onze LB-bank ging ook 4 jaar mee en kostte nog niet eens de helft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:19

Puera schreef:
tiwi1969 schreef:

Echt? := Ik vond en vind het best wel een flink bedrag. Onze LB-bank ging ook 4 jaar mee en kostte nog niet eens de helft.

Nee joh, dan zit je echt in het laagste segment. Beetje fijne kwaliteit begint vanaf €3000. Bij m’n ouders hebben ze mega dure banken, maar die zien er nu na 10 jaar nog precies hetzelfde uit als bij aankoop. En dat met een gezin van 6. Zeer intensief gebruik. Die investering is het echt waard (als je lang met je meubels wilt doen)

Magrathea

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:25

3000 euro!!! :wow:

Mijn hemel, ik heb geleerd van dit topic dat ik dus nooit een nieuwe bank ga kopen.
Mijn huidige stond gratis af te halen op Marktplaats. Hij zit prima en de katteb zetten er geregeld hun nagels in, is prima in dit geval :j