Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Verhuiskosten, wat was jij nou kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:29

Hier was het iets van 300 euro. Grote verhuisvrachtwagen met lift, 2 verhuizers en dit voor 3u.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:39

350 euro. Zag op een FB verkoopster advertentie staan van iemand die dit erbij deed.
Grote bus met zo nodig een lift. Ze waren met z'n tweeen en werkte per uur.
Om tijd en geld te besparen hebben we zelf meegeholpen met het naar beneden brengen van de dozen zodat ze die zo ik konden laden. Ver hebben ze het zwaardere tilwerk gedaan. De bedden, kasten, dressoir, wasmschine/droger/koelkast/vriezer. Alles van de bovenwoning naar beneden gehaald.
Zo nodig konden ze meubels ook de(mon)teren. Later zelf nog dozen van zolder verhuisd.wilde we eerst met auto's doen maar toch blij dat ik voor 25 euro een grote bus konden huren. Zo was het 1x inladen en alles,hup, over

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 02:38

Flits__ schreef:
Ik was €1500 kwijt. Wel zelf ingepakt, heb dozen/papier/stickers van het verhuisbedrijf gekregen. Vondt het echt ideaal, ze zijn 3/4 uurtjes bezig geweest. Hebben alles in mijn nieuwe huis op de goede plek gezet.

Veel geld zeker, maar zou het de volgende keer weer zo doen :D.

Ik loog trouwens ontzettend, ik was veel minder kwijt hahaha. Het heeft mij iets meer dan €1000 euro gekost. :o Heb het nog even nagezocht haha.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 03:50

Ik ben in (bijna) 28 jaar 1x verhuisd, van mijn ouderlijk huis naar mijn kabouterappartement van 40 m2. In februari ga ik weer verhuizen, maar een gelijkwaardige woonruimte maar dan in studio-vorm. En ik zie er verschrikkelijk tegen op :+ De eerste keer had praktisch alleen mijn slaapkamer om in te pakken, alle meubels moesten nog gekocht worden. Dus mijn kosten weet ik ten eerste niet meer maar zijn ook niet te vergelijken.

Ik zou het wel interessant vinden om te lezen hoeveel julie kwijt waren in verhouding (kosten/woonoppervlakte van-naar), want of je nu van een kabouterappartement naar een kabouterstudio verhuisd of naar een 4 kamerrijtjeswoning of andersom zit nog wel wat verschil in denk ik.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 05:13

Ik ben al wel 10x verhuisd in 25 jaar. En eigenlijk ben ik nooit meer dan €1000 kwijt geweest. Verhuisdozen koop je bij de Hema of doe het zelf zaak. Bubbel folie ed bewaar ik altijd als ik wat online heb gekocht. Overbodige oliebol gaat van te voren al op marktplaats of naar vrienden/ kringloop. Voor grote spullen zoek ik een lokale verhuizer op marktplaats. Maar sinds 2 jaar maak ik ook gebruik van brenger.nl. Super bedrijf dat spullen en meubels voor mij overal ophaalt en wegbrengt. Ik koop nog wel eens wat op marktplaats :D
Zelf doen in misschien iets meer werk maar als ik lees dat je daar snel een 1000 tot 1500 mee bespaard dan vind ik dat snel verdiend.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 05:31

har166 schreef:
Ik zie dat bij jullie bedrijf het besparen juist gaat om zelf voor mensen te zorgen die helpen sjouwen. Dat is net hetgene wat ik wil uitbesteden haha. Het zware werk zijn 5 kasten, mn bed en de bank. De rest gaat in dozen of til je zo mee ( lampen enzo ). Blijft lastig inschatten. Ik was van mn appartement naar dit huis in 1 dag over en dat was met behulp van 3 meiden en mn vader. Er is niets nieuws bijgekomen m.u.v een andere bank.

We doen ook complete verhuizingen :).
Alleen dan komt er normaliter van tevoren iemand kijken wat er precies gedaan moet worden en wat de situatie is qua parkeren, loopafstand naar huis, trapjes e.d. die je op/over moet, van welke verdiepingen de inboedel gehaald moet worden, wat er gehaald moet worden, of er nog gedemonteerd en weer gemonteerd moet worden enz.
Bij weinig spullen, als in een vrij kort lijstje wat op te noemen is vragen we ooit klanten het lijstje te mailen met eventueel foto's om daar een prijs op af te geven.
Echter als het om een volledige woning gaat dan is dat op die manier niet te doen voor ons.

Met het verhuizendoenwesamen concept wordt ook vaker gevraagd of onze verhuizers enkel de zware spullen kunnen overhuizen en als er daar bij tijd over is ivm de minimale afname van 3 uur dan ook wat andere spullen mee kunnen nemen om te tijd toch vol te krijgen. Dat kan ook. (Bijv. 1 kleine verhuiswagen met 2 verhuizers op uurtarief)
Of dat de verhuizers de zware spullen sjouwen en de klant met eventueel hulp de lichtere spullen.

Zorg in ieder geval wel voor goede verhuisdozen. Dozen van de gamma of de praxis o.d. zijn echt waardeloos. Die zakken erg snel in, zijn lastig vast te pakken omdat ze gewoonweg niet stevig zijn, zeker niet met een beetje inhoud. Bij volledige verhuizingen krijg je meestal verhuisdozen te leen van de uitvoerende verhuizer overigens :).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 06:06

Bij mijn vorige verhuizing had ik geregeld dat het verhuisbedrijf een zeecontainer op mijn oprit zou plaatsen.

Mn vriend en ik zouden dan 2 dagen hebben om hem te vullen met boedel.

Vervolgens zou de container opgehaald worden en zouden mijn spullen in opslag staan.

Op afroep (als de nieuwe woning zo ver was), zou de zeecontainer op de nieuwe oprit geplaatst worden en zouden we enkele dagen hebben om m leeg te pakken.
Volgens mij waren de kosten incl verhuisdozen eur 750,00. Maar twijfel wel een beetje.

Helaas ging last minute het feest niet door. De container bleek niet op een grindoprit geplaatst te kunnen worden.
Een vriend heeft toen een klein vrachtwagentje gehuurd en samen met een bus met aanhanger en een auto met paardentrailer kwamen we er ook.

Zaten toen alleen enorm met de opslag.
Gelukkig mochten we van de verkopers onze spullen opslaan in de schuur en in de kantoorruimte.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 06:19

Weinig, busje gehuurd en het werk zelf gedaan. 2 dagen beulen en klaar!

Was een normaal huis en 2 uur reistijd tussen de huizen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:00

900,00 (3 persoons huishouden)
Binnen de woonplaats, inclusief uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Ja een hoop geld, maar dubbel en dwars waard. Sowieso was het in corona tijd niet de bedoeling met te veel mensen bij elkaar te zijn. Dus om dan met een hele groep te gaan verhuizen voelde niet goed.

En hoe heerlijk is het als je zeker weet dat eind van de dag alles op z'n plek staat.

Dit was een erkende verhuizer uit de buurt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:03

Hier 1000 euro voor een 1 persoonshuishouden 150km verderop. Dozen en demontage moest ik zelf regelen. Zij regelden 2 verhuizers, vrachtwagen en lift, want ik ging naar 3 hoog. Ze zijn een dag bezig geweest.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:05

Voor mijn studio appartement was ik 200 euro kwijt, buiten mijn woonplaats. Had iemand via ebay kleinanzeigen(duitse marktplaats) gevonden die met zijn zoon dit deed. Ben er gewoon achteraan gereden op de weg naar mijn nieuwe huis.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:17

Ik heb alles zelf ingepakt en uitgepakt, maar alle dozen en meubilair laten verhuizen. Was een huis van 55m2 waar ik uit kwam. Ik heb 1018 euro betaald incl de dozen die daarna retour gingen. Ik ben 6km verderop verhuisd, alleen groot meubilair verhuizen had me bijna evenveel gekost (150 euro minder) omdat daar toch het meeste werk in ging zitten. Kasten en andere meubels werden uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en alles netjes op zijn plekje, fornuis en andere apparatuur ontkoppelt en weer aangesloten etc. Dozen kreeg ik zodra ik met hun in zee ging (in mijn geval 5 maanden van te voren) op mijn verzoek. Beide woningen begaande grond trouwens. Zou nooit meer anders willen! Ik ben via Kattenberg verhuisd, misschien heb je daar nog wat aan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:18

Cayenne schreef:
Wij hadden https://studentverhuizers.nl/
Niet zo heel duur en ze hebben het werkelijk supernetjes gedaan! Ze gingen heel netjes en professioneel met alles om! We hebben ze daarom ook nog een flinke fooi gegeven :)
Ze doen het echt als bijverdiensten maar komen wel met professioneel spul aan en worden na afloop ook geevalueerd, dus echt heel goed geregeld allemaal :)

Das echt een tof!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:57

Ik heb net een offerte gekregen van studentenverhuizers.

We hebben nogal veel spullen doordat we naast ons woonhuis ook nog eens een guesthouse hebben die gevuld is met inboedel. Kwam aan eur 1550,00.

Ze komen dan met 5 man verhuizen.
Vind ik een heel redelijke prijs.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:36

Geen tip / bedrag voor verhuizers, maar ipv verhuisdozen kan ik je van harte bananendozen aanbevelen.

Zijn veel sterker als verhuisdozen, scheuren niet uit (wat verhuisdozen wel bijna altijd doen bij de handvatten), gratis, en makkelijk te stapelen. Links en rechts verzamelen bij supermarkten en dan kun je op je gemak inpakken. Gewoon even vragen bij de groenteafdeling of er nog dozen zijn, meestal is dat wel het geval. Na 5 verhuizingen in 5 jaar tijd heb ik wel wat ervaring opgedaan ;)

Succes in ieder geval met verhuizen!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:48

Ik vraag mij af of het zoveel duurder is geworden de laatste jaren.
Wij zijn in 2016 verhuisd en wij hebben voor 2 persoons huishouden verhuizen zo'n 50 km verderop 1000 euro betaald.
Dat was inclusief dozen, verpakmateriaal en stickers.
En in het nieuwe huis hebben ze alle dozen alvast in de juiste ruimte gezet.
Wel zelf in- en uitpakken.
Dozen werden een paar weken van tevoren geleverd en x weken na verhuizing weer opgehaald.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 15:00

Ik heb studentverhuizers een mailtje gestuurd voor een offerte. Uiteraard belden ze net toen ik 6 dingen tegelijkertijd aan het doen was en heb toen een mailtje ontvangen met daarin wat prijzen. Ik zal toch iemand langs moeten laten komen voor een specifieke prijs want dat is zelf lastig in te schatten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:28

Mijn dochter heeft drie jaar terug 600 euro betaald voor verhuizen van Utrecht naar een plaats er net buiten.
Ze hebben de grote spullen keurig met dekens ingepakt en vastgezet en de dozen waren al ingepakt, ze kwamen met twee vrachtwagentjes omdat er bij ons ook het een en ander gehaald moest worden.
Op het nieuwe adres netjes alles daar gezet waar het moest.
Als ik ga verhuizen neem ik ook het verhuisbedrijf Utrecht.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:42

Mijn moeder was 2 naar geleden iets meer dan 1000 euro kwijt. Dozen waren al ingepakt en ze kwamen met 3 man en een busje. Grote dingen hebben ze uit elkaar gehaald indien nodig en in elkaar gezet. Dozen werden ook op de goede plek gezet.
Ze hadden een lift en hebben toen tegelijkertijd de oude bewoonster ook verhuist ivm woningruil dan kon de lift blijven staan

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:30

Oefh jeetje wat een flinke bedragen!
Ik heb alles voor de verhuizing al in dozen gezet (1 euro per doos bij de action geloof ik) en elke keer dat we naar het huis reden (60km) dozen meegenomen. Tegen de tijd dat we over wilde waren alle dozen en dingen die in de auto paste mee over.
Een boedelbak gehuurd a 45 euro voor 1 dag geloof ik. Vriend samen met schoonouders het zware meubilair in en uit geladen en dat was het.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:02

Seni schreef:
Oefh jeetje wat een flinke bedragen!
Ik heb alles voor de verhuizing al in dozen gezet (1 euro per doos bij de action geloof ik) en elke keer dat we naar het huis reden (60km) dozen meegenomen. Tegen de tijd dat we over wilde waren alle dozen en dingen die in de auto paste mee over.
Een boedelbak gehuurd a 45 euro voor 1 dag geloof ik. Vriend samen met schoonouders het zware meubilair in en uit geladen en dat was het.

Het is ook veel geld maar ik vind het iedere euro meer dan waard en zou echt niet snel meer zonder professionele verhuizers verhuizen. Wat een verademing. Ze komen 's morgens vroeg, iets na de lunch was alles over in het nieuwe huis en dezelfde dag nog alle dozen uitgepakt. Dat zelf sjouwen zou ik alleen nog maar doen als ik het echt niet meer kan betalen. Wat een gedoe is dat allemaal.