Webshop weigert retour

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Re: Webshop weigert retour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:48

Maar dit is wel echt een werkwijze van een dropshitter om zo onder een retour uit te komen. Dus echt volhouden en alles via de mail laten lopen zodat je alles schriftelijk hebt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:51

Heb je die mail wel terug gehad voordat hun het pakket hebben ontvangen?

Als de volgorde zo is:
Jij meld retour
Bedrijf bevestigd
Bedrijf ontvangt pakket.

Dan gaat er iets hopeloos mis bij het bedrijf en denk ik ool aan oplichting.

Maar als hun het pakket eest hebben ontvangen en terug gestuurd en daarna jou bevestiging hebben gestuurd.. ja dan gaat er iets mis in jullie volgorde en communicatie. Dan zou ik zeggen jij bent te snel met opsturen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:08

amy495 schreef:
Zover ik weet is het geen duits bedrijf. Heeft iig wel een kvk nummer. Ik heb het betaald via ideal, wat het helaas ook makkelijker maakt.
Helaas kwam ik +- 30 minuten na order geplaatst te hebben erachter dat het een dropshipper is. Anders had ik er sowieso niet besteld.

Wat is een dropshipper?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:21

SjonnieZ schreef:
amy495 schreef:
Zover ik weet is het geen duits bedrijf. Heeft iig wel een kvk nummer. Ik heb het betaald via ideal, wat het helaas ook makkelijker maakt.
Helaas kwam ik +- 30 minuten na order geplaatst te hebben erachter dat het een dropshipper is. Anders had ik er sowieso niet besteld.

Wat is een dropshipper?

Oh gelukkig ik was al bang dat ik de enige zou zijn die dat niet weet.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:54

Dropshipping is a retail fulfillment method where a store doesn’t keep the products it sells in stock. Instead, when a store sells a product using the dropshipping model, it purchases the item from a third party and has it shipped directly to the customer. As a result, the seller doesn’t have to handle the product directly.

Tegenwoordig gaat het vaak om relatief goedkope spullen, die vervolgens door de dropshipper voor misschien 1/10 wordt gekocht in bijv. China. Dus levering duurt lang en vaak geen klantenservice.

TS, misschien een idee om via drimble een telefoonnummer te vinden en zo wel te kunnen bellen?
https://drimble.nl

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:56

MoOtJuHh schreef:
Dropshipping is a retail fulfillment method where a store doesn’t keep the products it sells in stock. Instead, when a store sells a product using the dropshipping model, it purchases the item from a third party and has it shipped directly to the customer. As a result, the seller doesn’t have to handle the product directly.

Thanks heldere uitleg

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:57

Cioccolato schreef:
Heb je die mail wel terug gehad voordat hun het pakket hebben ontvangen?

Als de volgorde zo is:
Jij meld retour
Bedrijf bevestigd
Bedrijf ontvangt pakket.

Dan gaat er iets hopeloos mis bij het bedrijf en denk ik ool aan oplichting.

Maar als hun het pakket eest hebben ontvangen en terug gestuurd en daarna jou bevestiging hebben gestuurd.. ja dan gaat er iets mis in jullie volgorde en communicatie. Dan zou ik zeggen jij bent te snel met opsturen.

Dit is inderdaad de volgorde. Sorry voor de eventuele onduidelijkheid.
Ik denk dat het voor mij nu een kwestie is van volhouden. Telefoonnummer kan ik misschien wel opzoeken via drimble morgen.
Hun "klantenservice" is morgen ook beschikbaar dus ik hoop morgen weer antwoord te hebben via mail, maar verwacht er niet veel van. Ze reageren namelijk vaak pas na 2-3 dagen.

Dit is ook een geval goedkope dropship uit China zelf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:39

Dat zo'n bedrijf een kvk nummer heeft is vaak nep. Ook het retouradres is vaak een kantoor waar meer van dat soort bedrijven zitten gevestigd. Je kan eens op Facebook kijken op ali versus de rest, daar staan heel veel dropshitters op.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:51

Er zijn veel dropshippers die spullen verkopen die rechtstreeks bij AliExpress vandaan komen. Zo kwam ik van de week oorbellen tegen bij een Nederlandse dropshipper voor €150,-. Exact diezelfde oorbellen zijn voor €0,80 te koop op AliExpress.
Wanneer de levertijd op zulke webshops langer is dan een week moet je oppassen. AliExpress heeft een functie dat je daar met foto’s naar producten kan zoeken. Dus sla de foto op en zoek ‘m op op AliExpress.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 14:58

Update: Niet verwacht, maar ik heb een mail dat het geld is teruggeboekt. Staat nog niet op mijn rekening, dus wil niet te vroeg juichen maar hopelijk is het hier mee klaar.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:14

amy495 schreef:
Update: Niet verwacht, maar ik heb een mail dat het geld is teruggeboekt. Staat nog niet op mijn rekening, dus wil niet te vroeg juichen maar hopelijk is het hier mee klaar.

Fingers crossed! Maar dat klinkt goed.
Zelf ben ik nog aan het wachten tot een retourtje aankomt in China... gevalletje too goo to be true (Italiaanse broek die uit China bleek te komen), maar goed. $52 vind ik net teveel om te laten zitten. Leverancier wilde echter het retouradres niet verstrekken, maar een kadobon van $10 geven. Maar met behulp van Paypal toch retouradres gekregen en hopelijk 1 dezer dagen dus ook het geld retour. Pffff.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:36

Hebben jullie je geld nog terug gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:42

Heb hetzelfde grapje gehad.
Kwam er te laat achter dat het een dropshipper was. Ongeopend retour naar Antwerpen dus dat kost klauwen met geld. heb na lang gezeur mijn aanschaf terug maar niet de retour.
Kijk de volgende keer, wat ik meestal doe, eerst de hele website na oa KvK en retourbeleid, soort van betaalmogelijkheden en vooral de levertijden.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 16:08

De dag nadat ik de laatste mail kreeg heb ik het volledige bedrag ontvangen.
@Morganlefay ik kijk nou ook als ik bij een webshop bestel bij alle punten.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:18

Ik heb een webshop en ben sinds kort aangesloten bij Trusted Shops. Keurmerken als Trusted Shops, Webwinkelkeur, Thuiswinkelwaarborg etc zijn ook gescreened op hun retourbeleid en voorwaarden, en bij een grote hoeveelheid reviews ook beter te vertrouwen.

En het kost maandelijks geld, dus dropshippers die het alleen maar voor het geld en de hoge winst doen zullen dat niet snel afsluiten, denk ik.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:45

Het vervelende is, is dat veel dropshippers er niet voor terugdeinzen om deze keurmerken gewoon op hun site te zetten zonder erbij aangesloten te zitten.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:35

Dat kan je checken bij het keurmerk. Maar wel een goed punt ja :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:41

En even de naam van de shop intikken op sites zoals trustpilot en de site van politie.