Externe spaarrekening met betaalpas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Externe spaarrekening met betaalpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:00

ik heb ook rabobank met 1 internetspaarrekening en ik heb een spaarrekening extern.
de eerste is heel makkelijk overboeken naar mijn betaalrekening en de 2e is juist veel lastiger en moet ik altijd een dag wachten.

dus daarmee een extra grendel er op zeg maar haha

potjes nog niet gedaan.. is wel een idee, zal het eens uitzoeken. dan kan ik voor speciale dingen sparen

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:05

Mizora schreef:
Bij de rabobank kan je gratis meerdere spaarrekeningen hebben, en daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid tot potjes.

Wilde ik ook opperen idd. Vind de Rabobank daarin heel fijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:38

Maar is dat ook met pas? Ik kan bij eigen bank ook een extra rekening openen met bankpas, maar dat kost extra. Spaarrekening is zonder pas en wel gratis.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:43

Bij de ING kan dat, ik heb 5 spaarpotje gemaakt. Kost me niets.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:52

Volgens mij is het vandaag de dag zo dat van bank x naar bank y het er direct op staat.
Ik heb een betaal rekening bij ing en een gratis internetspaarrekening bij sns (zonder pas).
Voor mij werkt dat prima, want ik heb de sns app gewoon niet op mijn telefoon staan dus ergens ter plekke overboeken gaat niet :+ O:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:00

waarom wil je zo graag met pas?

ik boek het van de betreffende rekening af (of spaarpotje) naar mijn lopende en dan pin ik dat.
kost volgens mij geen extra geld

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:01

Ik heb voor een rekening een Excel sheet aangemaakt. Mutaties downloden, doel weergeven, klaar.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:33

Ik kan bij de Rabo met mijn ‘eigen pas’ bij al mijn potjes.
Ofja, het staat in een app overzicht en vanuit daar kan ik heen en weer schuiven en betalen met mijn pas.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:37

Bij de rabobank kun je ook kijken wwar je geld heen gaat rien10. Dat doet hij op een gegeven moment zelf

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:51

Ik heb 2 verschillende spaarrekeningen bij de Rabobank. 1 ‘gewone’ waar ik altijd bij kan en vooral de extra’s opstaan die ik soms overhou, en 1 periode spaarrekening waarbij het geld pas na 30 dagen op mn direct rekening staat. Dit werkt voor mij perfect, maar ik heb dan ook voor echte nood mn vader waarbij ik eventueel eerst geld kan lenen en 30 dagen later kan terug betalen en die geeft geen geld voor onzin :+

Bij beide spaarrekeningen kan ik potjes maken maken ook weer inderdaad zoals al eerder genoemd is en je betaald voor de periode spaar wel geld geloof ik!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 11:03

Joltsje schreef:
waarom wil je zo graag met pas?

ik boek het van de betreffende rekening af (of spaarpotje) naar mijn lopende en dan pin ik dat.
kost volgens mij geen extra geld

Dit deed ik eerst ook maar ik merkte dat dit voor mij gewoon niet prettig werkt. De verleiding en het gebrek aan discipline zorgde ervoor dat ik aan het einde van de maand maar net aan rond kwam met bijv. mijn benzine geld of dat mijn spaardoelen weer leeg waren. Zodoende werkt voor mij MoneYou heel goed, want ik zie het niet en merk dat de verleiding dan minder groot is.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:20

Muisbal schreef:
Ik weet niet helemaal of het is wat je zoekt, maar ik heb gewoon een betaalrekening bij ING waarbij je meerdere spaarrekeningen aan kan koppelen die je namen kan geven en ook een doelbedrag kan invoeren. Je kan ook instellen dat er bijvoorbeeld elke maand op een vaste dag een bepaald bedrag naar een potje gaat.

Ik betaal €2,40 per maand voor het basispakket, met betaalpas en spaarrekeningen dus.

Dit. En er is nog een goedkopere versie met bankpas van 1,70 per maand. Ik denk niet dat er ergens een gratis rekening is die je ook nog een bankpas geeft. (Blijkbaar was MoneYou dat wel).

Bij Nationale Nederlanden kun je een gratis spaarrekening openen. Daar zit verder geen bankdienst aan vast. Je geeft een tegenrekening op waar het geld heen moet. Overboeken kost meestal een of twee dagen, in ieder geval staat het niet direct op je rekening.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:34

KNAB. Goedkoop, overzichtelijk. Een pas en in je app kun je allerlei spaarpotjes met een muisklik aanmaken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:02

Openbank. Was geloof ik met pas en alles. Potjes weet ik niet. Maar ik weet wel zeker dat het minimaal een dag duurt om over te boeken.

Verdere optie die een dag weg zijn:
- NIBC Direct
- Leaseplan Bank
- N26 (geen spaarrekening! wel met pas) Misschien interessant voor de benzinerekening.

Ik denk dat voor jou die drempel bij het overboeken het allerbelangrijkste is ivm Impuls aankopen.
Die potjes kun je dan eventueel nog zelf bijhouden in een excel bestand. Of gewoon N26 nemen voor de brandstof en een andere internetspaarrekening voor de rest.

Zoiets als moneyou is er simpelweg niet. Ik begreep dat Resolut het IT gedeelte overnam.
Wellicht dat zij later dezelfde infrastructuur adopteren, maar dat wordt pas bekend als moneyou einde verhaal is verwacht ik.

Ikzelf heb mijn geld naar de Rabobank gehaald en eigenlijk te lui om nog een andere aanbieder op te zoeken. Het scheelt dat ik misschien wat te gedisciplineerd ben en moeite heb om het uit te geven. :+

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:04

En als je echt verschillende doelen nodig hebt en dat wil niet bij 1 bank.
Dan neem je toch een rekening bij alle gratis banken ;)