[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 09:30

We zijn weer flink bezig geweest! Mijn vader is vrijdag aan de slag gegaan en heeft ook weer flink wat gesloopt :D

Weg plafond..
Afbeelding

Weg keuken..
Afbeelding

Gisteren hebben de mannen de fundering gegraven voor de aanbouw. Mijn vriend mocht op zo’n rupsbandapparaatje om modder weg te brengen dus het was voor hem net een dagje efteling :+ Onze tuin is wel een beetje een troep geworden nu!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:39

Boys en hun toys :+

Hard aan de slag zeg.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 09:21

Haha ja echt he! :D

Mijn schoonvader gaat als het goed is vanaf morgen aan de slag dus hopelijk zien we snel weer meer verandering en kunnen we snel beginnen met het opbouwen in plaats van afbreken.. :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 09:11

En.. de muur is eruit!

Afbeelding

Afbeelding

Hier was ik wel het meest benieuwd naar! Ik ga het vanavond pas in het echt zien, maar heb deze foto van mijn vriend ontvangen. Dit is de muur van de keuken naar de kamer.

Dit was de betreffende muur vanuit de keuken:

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 11:47

Zijn er nog volgers? :D

Wij zijn laatst bij de nieuwe buren op de koffie geweest, en die vertelden dat ze de zijkant van hun woning wat op wilden knappen maar dat niet meteen wilden doen omdat ze het niet fatsoenlijk tegenover ons vonden om meteen van alles te veranderen. Ze zijn inmiddels in overleg met ons begonnen en dat begint er al top uit te zien :D Dit gedeelte was eerst helemaal open en verderop is nog te zien hoe rommelig dat eruit zag. Het gaat om het gedeelte naast onze voordeur. Wij zijn er in ieder geval echt blij mee.

Afbeelding

Ook is mijn schoonvader met zijn werknemer bezig geweest met het afmetselen van de aanbouw. Het begint nu echt vorm te krijgen en we kunnen nu ook zien hoe het eruit komt te zien! Ook de meter die er nog bij komt is best veel.

Afbeelding

Onze tuin wordt er helaas niet beter op.. :+

Afbeelding

Ook zijn wij in het weekend op pad geweest om een badkamer uit te zoeken. We zijn lang aan het schuiven geweest wat nou precies de indeling gaat worden omdat we met een groot raam zitten. De afmetingen zijn 2.00 bij 3.26 dus dat was best nog wel ingewikkeld. Onderstaande kleuren hebben wij uitgezocht en ik heb zelf een tekening gemaakt hoe de indeling gaat worden. Wij gaan volgende week zaterdag weer heen om de offerte te bespreken, ik hoop dat het meevalt.. :o We gaan zelf veel doen dus ik hoop dat we daardoor iets voordeliger de badkamer kunnen plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wandtegel is wat roestkleurig en de houten tegel zou dan over de hele vloer komen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:52

Hele toffe badkamer!! Ook fijn dat de buren even in overleg zijn begonnen.

Danache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:57

Wat een mooie badkamer!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:07

Jeetje wat leuk allemaal ketley!
Waar ik wel benieuwd naar ben wanneer je het daadwerkelijk hebt gekocht en gingen jullie dan elke week ff heen om te kijken ofzo?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:30

Wauw leuk ontwerp van je badkamer zo!!
Leuk om zo de veranderingen te zien. Op de eerste tekening van je aanbouw lijkt de aanbouw enorm. Maar als je zo de uitbouw ziet liggen in het echt (nouja foto dan) dan lijkt het weer mee te vallen.
Maar ik weet nog toen ons huis gebouwd werd en er alleen fundering lag ik echt dacht; uh als ik plat ga liggen, lig ik van voor tot aan achterin het huis... :P
En nu is het af en is het geowon een ruim huis :p

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 13:21

@Alja, ik stuur je even een pb, is een beetje een specifieke situatie :D Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, dan sturen jullie maar even een pb!

@Seni, ja klopt, het lijkt anders he? In het echt lijkt de aanbouw wel een stuk groter! De tussenmuur komt er ook nog uit dus het wordt nog wel iets ruimer omdat dat niet zo'n dikke muur wordt als nu, dus als het goed is wordt de ruimte wel groter.

Hier is het misschien nog te zien dat het opzich nog wel vrij ruim is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:27

Ahhh bedankt hoor ketly
Mooie oplossing toch :)

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:29

Gaaf zeg! Ik volg mee :)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:35

Wauw heel gaaf zeg!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:02

Wat een gave verbouwing TS! Laten jullie de bovenverdieping helemaal zoals het is, of wordt daar ook nog iets aan verbouwd?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 14:14

@Alja, zeker! :D

De bovenverdieping blijft eerst zo. Mochten er later kinderen komen dan kan het zijn dat er een dakkapel nog opkomt om er eventueel grotere slaapkamers van te maken of zelfs 3 slaapkamers. Ik denk wel dat we het tapijt eruit trekken en als er iets budget overblijft dat er nieuw vloerbedekking in komt. We twijfelen nog of we het dak ook al gaan isoleren of dat we dit later aan gaan pakken.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:20

Is het geen idee om het muurtje bij de wastafel aan de kant van het raam niet tot het plafond te laten lopen, maar bijv. 1.20 hoog? Dan krijg je meer licht bij de wastafel en oogt je badkamer ook een stuk ruimtelijker.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:30

Mooie materialen voor je badkamer, ik had alleen even doorgepuzzeld zodat je een dubbele wastafel kwijt kon (bad in de hoek waar nu de radiator hangt en onder het raam, grote inloopdouche op de plek van het bad en dan een dubbele wastafel tegen de wand als je binnenkomt links (waar nu de douche is). Zo behoud je volgens mij ook veel meer licht omdat je vrij donkere tegels hebt en een dubbele wastafel is zo fijn! Als je nu aan je wastafel staat kan er direct niemand meer naar binnen ook.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:33

Wat ontzettend leuk! Ik houd hiervan :#

Ik volg!

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend, nu nog in zijn huis, maar met een paar jaar is het de bedoeling naar het buitengebied te verhuizen. Ik kijk nu al uit naar het ontwerpen en verbouwen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:34

Wat een leuk project!

Mijn ex en ik hadden de badkamer ook met zo'n groot raam op ongeveer die plek, maar wij hadden de indeling heel anders.
Wij hadden de douche op dezelfde plek, waar jullie de radiator hebben hadden wij het bad in de breedte staan (ja voor het raam inderdaad), rechts naast de deur een hoge kast en een lage kast met ladekasten waar 2 wastafels op stonden en links daarvan de radiator en de wasmanden. Dat was de enige plek waar ze niet in de weg stonden. :=

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:36

Mooi project! Succes met de werkzaamheden!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:34

criollo_yess schreef:
Is het geen idee om het muurtje bij de wastafel aan de kant van het raam niet tot het plafond te laten lopen, maar bijv. 1.20 hoog? Dan krijg je meer licht bij de wastafel en oogt je badkamer ook een stuk ruimtelijker.

Oeh precies dit dacht ik ook aan om te opperen, geeft een ruimer gevoel aan de badkamer. Maar waar laat je de spiegel?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:36

Wat een leuk project, ik volg graag mee! Leuk gedaan ook zo met dat nisje voor de wastafel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 16:37

Criollo_yess en Seni, deze wordt samen met de douchewand aan de zijkant niet helemaal tot het plafond :D Maar we willen deze wel iets hoger houden omdat wij dan iets van haken of eventueel een kastje of iets dergelijks daar kunnen hangen omdat we in de badkamer zelf weinig ruimte hebben om iets op te bergen.

Leuk, zoveel nieuwe volgers!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:47

Wat gaat jullie badkamer mooi worden zeg, heel gaaf die tegels <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:48

Wat een leuk topic! Lekker bezig! Hier aan het bouwen en kom in je badkamer iets tegen wat ons sterk werd afgeraden. Dat zijn de tegeltjes in de douche aan de achterwand. Door dat het niet glad is gaan er veel resten inzitten van douchegel en shampoo ed waardoor het op den duur echt vies word. Wellicht iets om over na te denken!