Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xmarliez schreef:Brainless schreef:Is de pachter een agrarisch bedrijf?
Ja
xmarliez schreef:Brainless schreef:Is de pachter een agrarisch bedrijf?
Ja
xmarliez schreef:Ja we zitten nog ruim voor het jaar einde! Dus we hebben nog voldoende tijd gelukkig.
Wat ik nu lees is toch zeker een goede advocaat inschakelen. Dit ga ik ook zeker doen, bedankt iedereen
tienus63 schreef:Ik weet hierbij welke regio je zit.
In Zwolle zit deze tijger van een agrarisch recht advocaat.
https://www.gvk-advocaten.nl/advocaten/ ... an-eerten/
Ik zou je advocaat in agrarisch recht aanbevelen, juist omdat die ook op de hoogte is van alle landbouwregels.
Lindsey_99 schreef:Daarom verkopen huizen op pachtgrond ook moeilijk. Behalve als het Amsterdam is.
Dit betreft een landbouwperceel waar de pachter blijkbaar niet veel mee doet, en daarom is het niet relevant het te vergelijken met een woning-pachtconstructie.
Zolang de pachter zich verzet tegen het opzeggen resteert slechts de gang naar de rechter. Die zal een bindende uitspraak doen.
Wirobelgje schreef:Maar het wordt voor ts ook een inkomstenbron dus waarom zou dat minder doorwegen?
Het verpachte stuk is nu verkocht dus in mijn logica zou de pacht moeten komen vervallen in het voordeel van de koper.
juval schreef:de pachter krijgt de glb gelden, en de opbrengst van de gewassen. Dus het is voor hem een inkomstenbron.