Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:26

Thokkadisje schreef:
Mijn moeder had in haar vorige auto een koffiezetapparaatje laten installeren :') Die zat tussen de 2 voorstoelen. Ze deed daar 's ochtends gemalen koffie en water in, en als ze dan bijvoorbeeld in de file terecht kwam kon ze met 1 druk op de knop een vers bakje zetten :9

Is ook nog een mogelijkheid :P

Wait wut?! Hoe? Wat? Waar? Bij wie en wat kost het

_kimm

Re: Op zoek naar dé perfecte koffie beker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:17

Ik heb al jaren een superfijne beker van de blokker eentje met een druk knop waarna je kunt drinken. Ik kan hem nu alleen zo snel niet meer op de website vinden. Is een rvs beker met zwarte dop en rode stukknop

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 13:23

Thokkadisje schreef:
Mijn moeder had in haar vorige auto een koffiezetapparaatje laten installeren :') Die zat tussen de 2 voorstoelen. Ze deed daar 's ochtends gemalen koffie en water in, en als ze dan bijvoorbeeld in de file terecht kwam kon ze met 1 druk op de knop een vers bakje zetten :9

Is ook nog een mogelijkheid :P

Ohhhhh dat wil ik ook! En dn ook nog een tosti ijzer erbij :9
Alleen wissel ik ongeveer 4/6 keer per dag van voertuig dus dat is wat minder handig. Maar voor in de eigen auto wel chill!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:41

Ik heb het even nagevraagd, het apparaatje is er blijkbaar nog maar nu staat hij op de boot. Het is een 12V koffiezetapparaat (geen 24V!), bij onder andere Bol.com verkrijgbaar. De garage had tussen de 2 voorstoelen een plankje gemaakt waar hij op vast geschroefd zat. Het is zo'n 1 kops apparaat.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:20

Mkango schreef:
Ik ben niet zo heel bekend met de travel mugs van Contigo, maar wellicht is het de moeite waard om even te kijken wat ze hebben: https://mycontigo.com/en/thermal
Mijn waterfles is van dit merk en sommige travel mugs hebben eenzelfde soort dop: leak proof met een klepje en je opent hem met een knopje dat je ingedrukt houdt terwijl je drinkt.

Ik heb daar een mok van en die is heel fijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:09

Bagheera_206 schreef:
Ik heb twee TK Wide's van Klean Kanteen. Echt een ideale thermos koffiebeker.

[ Afbeelding ]
https://www.kleankanteen.com/collection ... ted-tkwide

Helaas alleen geen rubber onderkant, maar wellicht dat je hier zelf iets op kunt plakken of een rubberen bodem op kunt schuiven oid.

Je hebt diverse deksels. Ik heb ze gekocht inclusief de koffiedop en heb een dichte draaidop er later los bij gekocht.

[ Afbeelding ]
https://www.kleankanteen.com/collection ... e-cafe-cap

Ben op dit moment even mijn thermosfles aan het checken voor een Bokker dus ben de test ook maar gestart voor de koffiebekers. Eentje met koffiedrinkdop en eentje met de normale schroefdeksel erop.

Afbeelding

Wat is voor jullie de minimale temperatuur dat jullie koffie/thee nog niet te koud/lauw vinden?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 16:19

Gaaf dat je test met een warmte meter! Mijn thee heeft geen minimale warmte, die drink ik rustig koud. Koffie moet wel minstens lauw zijn maar de tempratuur zou ik niet weten.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:24

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:41

Muiz schreef:
Gaaf dat je test met een warmte meter! Mijn thee heeft geen minimale warmte, die drink ik rustig koud. Koffie moet wel minstens lauw zijn maar de tempratuur zou ik niet weten.

Same. Thee boeit me niet zo.
Koffie moet wel echt warm, zo niet heet zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:47

Muiz schreef:

Bij thermosfles laat ik test doorlopen tot 24 uur. Denk dat ik hem bij koffiebekers maar tot 6 a 7 uur hoef te doen. Thermosfles ook logischer dat hij veel langer warm kan blijven in tegenstelling tot koffiebeker waar je ook veel warmteverlies hebt bij de dop.

Dit is de koffiedrinkdop:
Afbeelding

Dit is de gewone schroef deksel:
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:53

Goof schreef:
Muiz schreef:

Same. Thee boeit me niet zo.
Koffie moet wel echt warm, zo niet heet zijn.

Dan zou ik in theorie de test ook moeten doen met echte koffie. := Ik doe het nu met water uit de waterkoker en zo heet zal je koffie nooit worden. Tenzij je oploskoffie lekker vindt. _O-

Hebben jullie straks in ieder geval een beetje het idee hoe lang het ongeveer warm kan blijven. Uiteraard wel in ideale omstandigheden. Netjes voorverwarmd en omgevingstemperatuur in keuken zal 19/20 graden zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:11

Bij start:
Afbeelding

Na 1 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 1 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 2 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 2 uur met drink dop:
Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:21

pjer schreef:
https://www.bol.com/nl/p/tefal-travel-m ... woQAvD_BwE Deze! Duur maar het geld meer dan waard.
Hij kan in de vaatwasser, is zekerweten lekvrij ook op zijn kop in je tas. Drinken door op de knop in het deksel te drukken, hij houd je koffie een uur of 4 makkelijk warm, echt een super top ding.

Ik heb deze nu een jaar of 10 en het is een ontzettend fijne beker. Aan mijn thee voeg ik koud water toe, anders is het niet te drinken zo heet binnen de tijd die ik heb. Als ik het niet aanleng blijft het uren warm!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:27

Starbucks thermobeker voldoet aan al je eisen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:03

De test voor Cchanny. :D

Ik heb voor de test van mijn koffiebeker eerst even voor verwarmd met heet water en er daarna water uit waterkoker in gedaan. Ik heb ieder uur even een foto gemaakt om te zien hoe warm het water nog is. Het gaat om de Klean Kanteen TK Wide 355ml. Ik heb er twee. Kon ik mooi de test doen met twee verschillende deksels. Eentje met de draai drink deksel gedaan en de ander met gesloten schroefdeksel. Een uur of zes moet je dus kunnen halen. Ter referentie heet water uit de kraan is ongeveer 60 graden. Ik bedoel heet water zonder zo een Quooker. 60 Graden is voor koffie niet zo heet meer, maar ja als je nou echt je cafeïne nodig hebt. _O- Het enige nadeel van deze beker is dat de dop helemaal uit elkaar kan om goed schoon te maken, maar aan de andere kant blijft je drinken wel een paar uur goed heet. +:)+

Dit is de gewone schroef deksel:
Afbeelding

Dit is de koffiedrinkdop en zie je iets meer warmte lekken:
Afbeelding

Bij start:
Afbeelding

Na 1 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 1 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 2 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 2 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 3 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 3 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 4 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 4 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 5 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 5 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 6 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 6 uur met drink dop:
Afbeelding

Na 7 uur met niet drink dop:
Afbeelding

Na 7 uur met drink dop:
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:13

Ir111 schreef:
Starbucks thermobeker voldoet aan al je eisen!

Eens. Ik gebruik hem dagelijks.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 10:29

Van die starbucks bekers kan ik niet voldoende vinden. Ze hebben natuurlijk geen webshop meer en in de winkel staan ze los in het vak of zijn ze uitverkocht. Heb er eens mee in mijn handen gestaan maar aangezien ik niet kon zien waar de bekers op getest waren heb ik ze weer terug gezet. Daarbij las ik ook verhalen van smaakveranderingen net als bij de Tefal beker. Dat lijkt me echt niet prettig als je goed geld uit geeft voor een beker.

Door de goede reclame van bagheera ga ik een kleen kanteen uitproberen. De koffie dop en een losse rietjes dop heb ik besteld. Ik heb een cadeaubon van Bol voor mijn werk dus die kan daar mooi uitgegeven worden :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:14

Wel een mooi kleurtje uitgekozen? Ik heb de paarse en de groene. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:23

Ik heb er eigenlijk geen nodig maar door de posts van Bagheera word ik zo hebberig :')

Gaat op de verlanglijst!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:24

Telpeva schreef:
Ik heb er eigenlijk geen nodig maar door de posts van Bagheera word ik zo hebberig :')

Ja same, ben blij dat ik nog geen ander had gekocht want anders had ik er nu twee _O-

Ik heb de paarse/aubergine besteld. Ben heel benieuwd!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:05

Na 22 uur is het dan ook echt lauw. _O-

Afbeelding

En ook ideaal voor in de hete zomers. Gewoon zonder deksel gebruiken met jouw gekoelde drankje erin. Drinken blijft veel langer koel als je met 30 graden in je tuin of op het balkon zit. :D

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 21:04

Ken je die grap van de 16oz drinkbeker?

Nee, ik ook niet. Ik heb de 20oz binnen gekregen en de 16oz is nu niet meer leverbaar |o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:11

Oh wat irritant! Greenjump verkoopt ze ook maar daar is je bol kaart niet in te leveren...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:18

Muiz schreef:
Ken je die grap van de 16oz drinkbeker?

Nee, ik ook niet. Ik heb de 20oz binnen gekregen en de 16oz is nu niet meer leverbaar |o

Kak! Dat is wel een hele grote koffiebeker! -O-

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 21:42

Ja ik baal flink, hoop dat ze de 16oz nog kunnen leveren. Die is al wel aan de maat maar nog wel handelbaar, die 20oz is net te groot om handig te zijn :')

Ik had de rietjesdop inderdaad via greenjump gekocht. Hoop dus echt dat ze de goede maat nog voor mij hebben want anders heb ik alleen een dop en een rietje _O-