Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cookies schreef:Ik zie veel mensen die een bioscoop willen in de kelder. Ga je daar echt zitten?
Ik heb een joekel van een tv in de kamer. Dus zie mezelf nog niet beneden zitten.
Plukje schreef:Cookies schreef:Ik zie veel mensen die een bioscoop willen in de kelder. Ga je daar echt zitten?
Ik heb een joekel van een tv in de kamer. Dus zie mezelf nog niet beneden zitten.
Mijn man gaat helemaal los met speciale apparatuur die ik niet in mijn woonkamer wil hebben. Daarnaast hebben wij een zeer grote woonkamer waarbij het lastiger is om de akoestiek zo goed te krijgen als in een speciale kamer in de kelder. Daar worden ook de muren en het plafond bekleed met speciaal spul wat de akoestiek bevordert. Ook dat hoef ik niet in mijn woonkamer.
Of we er vaak gaan zitten? Ja, ik denk wel dat mijn man er vaak gaat zitten. Hij kijkt vaak nog een film als ik al naar bed ben en voor hem is het geluid heel belangrijk. Dan zal hij naar zijn bioscoop verkassen verwacht ik. Mijn zoon en ik zijn van de programma’s zoals wie is de mol en expeditie Robinson enzo. Dat zijn ook de moment waarop mijn man naar zijn hol afdaalt
Ibbel schreef:Er worden hier suggesties gedaan dat ik denk: ja, maar het is een kelder. Dus in principe ook keldertemperatuur. Idealiter een graad of 15. Heerlijk praktisch voor voorraadkamer (al dan niet met wijnvoorraad).
Dat je daar ook een werkbank, sauna, fitnessapparatuur zet, prima. Dan werk je je wel warm.
Een zomerslaapkamer als het bloedheet is, ook een goed idee.
Maar een bibliotheek, bioscoop of naaimachine, mán, dan zit je met koude vingers je kleding te spelden, en bibber je niet van de spanning van de film maar van de kou... Dat lijkt mij geen goed idee in een koude kelder.
En ga je die kelder verwarmen, dan is het hele idee van een kelder als koude plek in huis wel weg