Lek dak na koop huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Lek dak na koop huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:48

Ik heb ook lekkage gehad in mijn nieuwe huis.
Er waren geen vlekken te zien van eerdere lekkage.
En dus nieuw.

Bij mij bleek het het gootje te zijn van een kiep kantel raam.
Dit gootje zit onder de pannen dus niet te zien
Er bleek een verstopping te zitten.
Na schoonmaken geen nieuwe lekkage gehad.

Via de verzekering de schade kunnen verhalen.
Het oplossen moest ík uiteraard zelf betalen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:51

MightyMike schreef:
Ik zou ook je rechtsbijstand inschakelen, maar wel van belang hoe de lekkage tot stand is gekomen. Een verschoven dakpan is pech en kan gebeuren natuurlijk, maar iets van groter constructief belang is idd een ander verhaal. Ben het daarin met ElCid eens, maar eerst de oorzaak achterhalen lijkt mij, dan weet je ook waar je over praat richting de rechtsbijstand natuurlijk. Maar zeker niet leuk..

Dat sowieso, eerst zelf de oorzaak proberen te achterhalen inderdaad; het kan een kleinigheidje zijn, dakpan o.i.d. .

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 15:04

Heel vervelend maar een verborgen gebrek verhalen op de vorige bewoners die misschien ook niet weten dat het er was en dus ook geen röntgenogen hebben maar ze moeten wel betalen, vind ik eigenlijk vreemd. Voor mij is verborgen gebrek idd iets wat net is geschilderd, een plaat overheen ofziets. Hoe kunnen vorige bewoners weten dat iets niet goed is wat ook voor hun niet zichtbaar is? Dan is het eerder achterstallig onderhoud, ja hwt is ook een gebrek wat verborgen zat en daardoor niet zichtbaar.