Matras kiezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Matras kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:18

Wij hadden een emma matras maar wat heb ik daar een pijn van gehad, in mijn schouders, nek, heupen...

Wij hebben uiteindelijk bij slaapcenter verwijen een matras gekocht, komt uit de fabriek van Mline maar dan zonder het merk.

Wordt opgemeten door een computergestuurd matras, dat meet hoe je ligt en waar het steviger en waar het zachter moet zijn. Omtrek is 2p maar we hebben dus wel ons eigen matras, zonder dat je er tussen valt. Niet goedkoop maar wel echt top. En binnen een jaar na aankoop kunnen we het nog gratis aan laten passen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:19

Ik zou ook een emma matras adviseren. Best getest en lang proefslapen. Het is dat mijn geliefde perse zn waterbed wil houden maar anders hadden wij ook een emma. Kussens hebben we ook al.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 21:31

Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuw matras. Lastige tijd, maar daarom nu goed oriënteren voor de winkels weer open gaan en ik veel gerichter kan kijken. De nodige onderrug problemen. Maar met een goede matras sta ik fluitend op.

Ik heb vlak voor de lockdown een eastborn kunnen testen. Wat een drama. Ik weeg 57 kg, ben niet super rond op mijn heupen, maar mijn bips lag gewoon 5 cm hoger dan zou moeten. Het bipsdeel bleek zelfs in de zachtste variant nog te stevig voor mij.
Dus ik lees graag mee voor goede tips.

Enige lastige is dat we een bed hebben van 210 ivm lengte vriend. Dus ikea etc valt af. Oh en traagschuim kan ik niet hebben, wordt ik helemaal nerveus van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:50

Prairy schreef:
Wij hadden een emma matras maar wat heb ik daar een pijn van gehad, in mijn schouders, nek, heupen....
Welke Emma had je ?? Die dikke met 2 kleurtjes (grijs/wit) of de dunnere ??

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:55

Volgens de consumentenbond komen de Emma matras en de Mattsleeps matras heel goed uit de verf. Wij hebben naar aanleiding daarvan redelijk kort geleden een Matt matras uitgezocht. We zijn uiteindelijk voor de Matt gegaan omdat mijn man liever een iets steviger matras heeft en ik een iets zachter matras en bij de Emma kan je dat niet individueel aanpassen. Bij de Matt wel. Wij slapen er nu een maand op en ik ben heel tevreden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:55

DubbelFun schreef:
Prairy schreef:
Wij hadden een emma matras maar wat heb ik daar een pijn van gehad, in mijn schouders, nek, heupen....
Welke Emma had je ?? Die dikke met 2 kleurtjes (grijs/wit) of de dunnere ??

Grijs wit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:57

Ik kon even de andere niet vinden (site doet het niet zo), maar weet wel dat de O2 ong 25 cm dik is (en loeizwaar :D )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:59

Uit de test van de consumentenbond bleek overigens dat de spiraal/lattenbodem/boxspringonderstel niet tot nauwelijks invloed had op het slaapcomfort, dus laat je vooral geen idioot dure bodem aansmeren want blijkbaar heeft dat weinig invloed. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:00

_Nelleke_ schreef:
Uit de test van de consumentenbond bleek overigens dat de spiraal/lattenbodem/boxspringonderstel niet tot nauwelijks invloed had op het slaapcomfort, dus laat je vooral geen idioot dure bodem aansmeren want blijkbaar heeft dat weinig invloed. :+

Dat klopt wel, wij hebben de emma op pallets gehad maar ook op lattenbodems, dat maakte niet echt veel uit.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:05

Hier heb ik een matras gehad van 2000 euro, allemaal bijzonderheden etc. Ik had nog zo vaak last van mij rug. Nu een ikea matras (niet een te zachte). Ik slaap geweldig en veel minder pijn.

Mijn ouders hebben ook alles geprobeerd, van medische tot dit en dat, superduur en goedkoop geprobeerd. Uiteindelijk hebben zij hun superdure matras ingeruild voor een lidl matras. Zijn ze super tevreden mee :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:12

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:14

Ik heb voorheen ook op een hele dure state-of-the-art auping geslapen maar ik vond die niet per se lekkerder liggen dan het Ikea-bed wat ik daarna heb gekocht.

Helaas was het Ikea-matras na 6jr al helemaal doorgezakt en deze kon je niet omdraaien. Vandaar dat we nu een Matt hebben.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:17

Ik heb mijn rug gebroken gehad en sindsdien ben ik een soort prinses op de erwt

En dus een drama met matras, niveau Ikea kan dan gewoon niet meer.

Ik slaap nu al jaren op een super matras van traagschuim, geweldig, ik wil niet meer anders.
Er zijn ook drie verschillende dikten in.
En daarbij is het onderstel met schotels en verstelbaar bij hoofd en benen.
Nu zit ik alleen voor je te dubben hoe de leverancier heet ( Den Haag).
Ze hebben een showroom en je kan proefliggen.
Mijn matras bleek achteraf te zacht en toen mocht ik toch voor een andere variant gaan.
Super en nog steeds iedere nacht blij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:01

_Nelleke_ schreef:
Ik heb voorheen ook op een hele dure state-of-the-art auping geslapen maar ik vond die niet per se lekkerder liggen dan het Ikea-bed wat ik daarna heb gekocht.

Helaas was het Ikea-matras na 6jr al helemaal doorgezakt en deze kon je niet omdraaien. Vandaar dat we nu een Matt hebben.

Niet per se relevant voor jou maar wellicht wel voor anderen: Ikea geeft echt een super lange garantie op matrassen dus als hij echt doorgezakt is kan je er altijd mee naar de winkel rijden en dan krijg je gewoon zonder gemor een nieuwe. Ze meten dan ff hoe heftig de doorligplekken zijn en als dat aan de voorwaarden voldoet krijg je dezelfde ervoor terug.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:33

Wij hebben ook een emma matras en zijn er heel blij mee. Geen rugpijn meer voor mij!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:07

Gister pocketveringmatras van de Lidl besteld. Komt rond 28 jan. Zal mij benieuwen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:32

Wat is een goed top matras op een boxspring ? Mijn oude is versleten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:39

Ik heb een caresse boxspring met dito matrassen. Slaap weer heerlijk

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:42

Wij hebben ook een Emma sinds de zomer (onze oude had al te lang kuilen). Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan vind. Mijn vriend vindt hem in ieder heel fijn. Koop Emma in ieder geval altijd als er korting is, want er is regelmatig korting, zonde als je dan net de volle mep betaald. Onze overweging was inderdaad dat je lang kan proefslapen. Ik vond hem acceptabel genoeg om te houden en ook het gebrek aan vele andere opties, waarbij je lang kan proefslapen. Fijnste vind ik nog altijd de Auping boxspring, maar vonden we te duur.
Die van de Lidl schijnt ook goed te zijn inderdaad, maar blijkbaar wel hard, dus daar moet je van houden.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:49

Hier eerst een hema matras geprobeerd maar was te dun voor ons. Was geen probleem en snel opgehaald. Hadden 100 dagen proef slapen.

Nu een Emma matras en super blij mee. Mijn man wil graag een harde matras en ik juist zacht en slapen hier alle 2 erg goed op.

Hebben een 3 persoons bed en zijn aan het sparen voor ook 3de deel een Emma matras te kopen.

Ook had ik van Emma het kussen ook daar zat 100 dagen proef slapen op. Deze was niet de juiste voor mij en ook geen probleem met terug sturen (werd opgehaald door hun)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:07

@conejo: een 3-persoonsbed ??

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:13

DubbelFun schreef:
@conejo: een 3-persoonsbed ??

Ja zelf gemaakt van pallets. Zodat als onze kinderen bij ons willen slapen wij ook gewoon nog ruimte genoeg hebben.

Afbeelding
En dan met latten aan elkaar vast gemaakt zodat het niet kan schuiven.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:35

Dat is wel een loeier van een bed dan :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:00

Ik volg het topic even. Zowel mijn man als ikzelf ervaren pijn door ons matras. Mijn man heeft er een van Ikea, maar zelfs met een topdek heeft hij gruwelijk veel pijn in zijn rug. Zelf heb ik een Lidl matras, waar ik in eerste instantie blij mee was, maar ondanks dat ik voor een hogere gewichtscategorie heb gekozen, is het matras binnen een jaar volledig doorgezakt. Geen aanrader dus. Mijn (medische) klachten liggen in mijn heup(en) en rug.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:33

Shenavallie schreef:
Ik volg het topic even. Zowel mijn man als ikzelf ervaren pijn door ons matras. Mijn man heeft er een van Ikea, maar zelfs met een topdek heeft hij gruwelijk veel pijn in zijn rug. Zelf heb ik een Lidl matras, waar ik in eerste instantie blij mee was, maar ondanks dat ik voor een hogere gewichtscategorie heb gekozen, is het matras binnen een jaar volledig doorgezakt. Geen aanrader dus. Mijn (medische) klachten liggen in mijn heup(en) en rug.

Welie heb je dan van de Lidl? Koudschuim of pocketvering?