Welke auto B-segment?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: Welke auto B-segment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:51

Is een Seat Leon of Seat Ibiza niks?
Zelf rij ik al jaren in dit merk en vind het fantastische auto’s.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:59

boemel schreef:
daantjuhhh schreef:
Ja Clio vind ik ook erg leuk. Alleen die sleutelkaart. Dat vind ik echt waardeloos.
Weet niet of ze die nog steeds gebruiken?

Ja en eenmaal gewend, wil ik niet anders meer.

En ik wil door de ervaring en gewenning van het verleden nooit meer een sleutelkaart.
Ik had altijd ellende met dat ding.
Moest ze altijd beide bij mij hebben.
Bij de een werkte het starten niet maar kon ik de auto wel van slot doen.
En bij de ander kon ik de auto niet op slot doen maar wel starten.
Kaart uit laten lezen. Laten repareren. Nou werkte mooi niet.
Had altijd ellende met die kaarten.
En dat zijn dure grapjes.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:15

laura1987 schreef:

Dit zou ik ook aanraden.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:21

Haha, ik heb zowel een Opel corsa, Ford Fiesta als een Renault clio gehad in de afgelopen 4 jaar. De eerste twee hatchbacks, de laatste was de estate versie en wel alle drie dieseltjes. Ik vond de corsa en de clio beiden denk ik toch het fijnst. Ford voelt wel als meer auto op de één of andere manier, maar ik vond de fiesta maar een traag ding (kan ook zijn omdat hij de eerste drie jaar van zijn leven maar weinig kms had gemaakt). Wel was het navi en telefoon systeem echt top, nooit problemen mee gehad en de navigatie gaf je heel vlot betere routes bij file vorming. De clio is qua rijden prima in orde, starten en lopen, maar het starlink systeem van renault is echt verschrikkelijk. Veel problemen met aankoppeling telefoon, navigatie en algeheel vast lopen gehad. Dan weer 0 problemen met de keycard eigenlijk, afgezien dat als je hem dicht had geklikt via de kaart, de keyless entry de keer erop niet pakte. De opel was vlug, maar dat was dus wel de diesel. Heb ook proefgereden in een naar ik geloof 1.2 benzine en dat was bal. Daarbij ging bij de opel het stukje bekleding waar je linkervoet op kan rusten naast je koppelingspedaal snel stuk, dat vond ik wel een slechte zaak van een degelijke Duitse auto. In de corsa zat geen navi of telefoon koppeling, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Seat Ibiza heb ik jaaaaaren terug mijn lessen in gehad, wederom wel een diesel. Fijne auto! Geen ervaring met snufjes, maar volgens mij is Seat daarin helemaal niet slecht en je koopt in principe natuurlijk het iets goedkopere broertje van een volkswagen en dan kan je ook niet echt verkeerd gaan. Collega heeft de Leon station, wel zo'n beetje de dikste uitvoering, maar heb hem ook nog nooit horen klagen erover en hij rijdt, net als ik en nog wel meer, serieuze kms.

Mazda 3 zit ook nog beetje in het segment denk ik? Wel eens de auto van een collega gereden, maar die uitvoering was niet zo mijn ding. Desondanks heb ik nu zelf wel een mazda, maar dan wel zijn stuk grotere broer en die is geweldig, maar zul je niet zoeken.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:25

Ik heb nét de Renault clio grandtour gekocht :D
Ik kom van een suzuki swift welke 13 jaar trouwe dienst had.

Ik heb de clio grandtour gekozen voor de ruimte

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:25

Als je ze kan vinden voor dat geld ( wat denk ik wel lukt) zou ik inderdaad voor een wat duurdere uitvoering gaan van Seat :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:26

Allebei mijn dochters hebben een Clio, de een een Estate en de ander een gewone maar ze vinden het heerlijke auto’s en ik vind ze ook lekker rijden.
Ze hebben beiden de wat luxere uitvoering dus de accessoires zijn voldoende aanwezig.
De Corsa vind ik ook een leuke auto om te zien maar weet niet hoe die rijdt, weet wel jaren terug dat Opel en Ford altijd nogal ‘kaal’ waren van binnen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:52

Hier met beide Renaults 0 problemen met de sleutelkaart.

Inderdaad wel met koppeling mobiele telefoons... ik word er nog wel eens uitgegooid.

Alleen bij de Samsung, de Apple gaat wel goed.
Maar, ik vind dat zelf niet echt een issue.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:38

laura1987 schreef:

Nu je het zegt, ik heb een paar jaar geleden ook in een Ibiza gereden, stationwagen diesel als ik me goed herinner. Was prima auto, reed lekkerder dan ik vooraf had verwacht.

Er staan 35 benzine en 10 diesel Ibiza Stations op mp die aan je wens 2015 en rond 10K voldoen: link

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:55

Ik heb 2 jaar geleden een skoda fabia, combi model gekocht, model van 2014, 64.000 op de teller voor 11,5k (dus iets boven je budget). Wel een automaat. Tot nog toe nog zeer tevreden. Geen "spannende" auto, maar wel rijdt soepel, en naar mijn idee krijg je veel ruimte voor je geld :-)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 20:18

De Seat Ibiza heb ik nog op mijn lijstje gezet. De Leon vind ik al te groot, evenals de Mazda 3. En met bouwjaar vanaf 2015 valt Mazda sowieso buiten budget (helaas :D). Over de Fiesta lees ik ook veel goede dingen, maar dat interieur vind ik dan weer zo niet modern..

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:28

Sourire schreef:
De Seat Ibiza heb ik nog op mijn lijstje gezet. De Leon vind ik al te groot, evenals de Mazda 3. En met bouwjaar vanaf 2015 valt Mazda sowieso buiten budget (helaas :D). Over de Fiesta lees ik ook veel goede dingen, maar dat interieur vind ik dan weer zo niet modern..

Tja ik had een fiesta-versie met echt alles erop en eraan, dus eigenlijk wel best modern van binnen. En uiteindelijk moet hij doen waar hij voor is: je altijd van A naar B brengen (en terug, ook wel zo handig :') ). De binnenkant vond ik persoonlijk dan net weer wat minder belangrijk.