Online aankoop defect, advies (juridisch) gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Re: Online aankoop defect, advies (juridisch) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:23

Hoe heb je de fiets betaald? Met creditcard of paypal ben je verzekerd misschien kun je op die manier iets doen?

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 21:25

Dat kan, maar ik zit ook vaak in (online) overleg. Daarnaast moet ik me gewoon focussen op mijn werk en niet op de telefoon.

Ik heb tot 30 september termijn gesteld voor het bedrijf om mijn geld terug te storten, zo niet, dan ga ik er inderdaad heen. Wel een tank benzine kwijt, maar dat moet dan maar.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:54

Waarom doe je geen aangifte van internetoplichting?
De politie neemt dan contact met hen op en dat wil echt nog wel eens helpen weet ik uit ervaring.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:58

Bedrijf zit in Den Helder.
Mijn man kreeg na 6 weken eindelijk zijn spullen.

Je hebt ze een lange termijn gegeven.
Hopelijk is het niet nodig om er zelf langs te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:18

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:30

Hutcherson schreef:
Als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen, heb je 6 maanden recht op gratis reparatie of vervanging. Gaat de verkoper niet akkoord omdat hij denkt dat jij het product niet goed hebt gebruikt? Dan moet hij dit bewijzen met een onderzoeksrapport.
Na de termijn van 6 maanden moet jij bewijzen dat je het product netjes en normaal hebt gebruikt.

Dit vind ik een halve waarheid, een klein stukje dat uit de context is gehaald. Als mensen op bovenstaande vetgedrukte afgaan nemen ze misschien hun verlies maar, want hoe bewijs je dat nou, terwijl dat helemaal niet altijd hoeft.
Consuwijzer schreef:
Gaat het product meer dan 6 maanden na de aankoop kapot?
Dan kan het product ook ondeugdelijk zijn. Hebt u het product normaal gebruikt en is het uit zichzelf kapot gegaan? Dan kunt u dat aan de verkoper melden en moet hij het probleem oplossen.

U hoeft niet meteen te bewijzen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan. Dit hoeft u pas te doen als de verkoper aanwijzingen heeft dat dit wél uw schuld was . In dat geval moet u aantonen dat het product al niet goed was toen u het kocht. En dat u er niets mee hebt gedaan wat schadelijk kon zijn.

Bij sommige producten is het lastig om aan te tonen dat het buiten uw schuld kapot is gegaan. Bijvoorbeeld bij een computer of een mobiele telefoon. Soms lijkt het of die opeens niet meer werken, maar komt dat doordat u er een schadelijke app op hebt geïnstalleerd. Dan is het waarschijnlijk toch uw schuld. Het is verstandig om op internet te zoeken of meer consumenten klagen over hetzelfde probleem. U kunt dan aantonen dat het probleem vaker voorkomt en dat het dus niet aan u ligt.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... eb-gemaakt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:47

Hebben ze een Twitter/Facebook? Kans is klein als alles per mail gaat, maar toch. Je klacht publiekelijk ergens plaatsen wil bedrijven nog wel eens tot beweging drijven.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 11:01

Ik kan nu melden dat ik inmiddels mijn geld terug heb.

Afgelopen woensdag heb ik ze toch maar gebeld. Ik had even een rustig moment op mijn werk.
Na een minuut of tien kreeg ik (denk ik) de bedrijfsleider aan de telefoon.
Er was een onderdeel niet leverbaar en daarom heeft alles zo lang geduurd :?
Bijzonder dat ik als consument daar niet over geïnformeerd werd. De toezegging dat de fiets in de week van 11 augustus naar mij retour zou komen werd letterlijk niet op gereageerd.

Naar aanleiding van mijn brief hebben ze me één keer gebeld en dat vonden ze voldoende. Ik was toen net met de garage van mijn auto aan de telefoon en kon niet aannemen. Maar goed.
Een e-mail of brief vond hij kennelijk niet nodig.

Ik heb uiteindelijk mijn doel bereikt maar klachtafhandeling en vertrouwen hebben ze nog nooit van gehoord.
Jammer dat het zo gelopen is, ik lang heb moeten wachten en zit nu alsnog zonder fiets.

Anyway, eind goed al goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:59

Fijn dat het is opgelost, maar slechte klantenservice zeg.