Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:16

Hier ook een roomba e5. Heeft inderdaad geen logisch patroon. Naar eigen zeggen 'detecteert' hij vuil en gaat dan bij erg vervuilde plekken er een paar keer overheen. Hoe dan ook, hij doet perfect zijn werk en ben super tevreden. Doet elke dag om 16:00 zijn rondje en is dan klaar als ik thuis ben. Ideaal met vogels die veel rotzooi en troep rondom hun kooi gooien.

Stopt inderdaad op afgrondjes. Hij ziet bij mij soms de mat bij de voordeur ook aan als afgrond :')

Docking station van dat ding vind ik wel wat licht. Zo heeft hij heel af en toe zijn eigen station opzij gereden waardoor hij 'm niet kan vinden :+ maar goed, als de batterij leeg is stopt ie ook :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

sans6 schreef:
Ik zou het zo fijn vinden als ik in een gestofzuigd huis thuis kom!

Die van mij zet ik gewoon aan als ik vertrek, en als ik thuis kom is ie klaar en hoef ik em maar leeg te maken en in te steken om te laden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:21

zonnebloem18 schreef:
Verder heb ik nog een Google Nest mini en Chromecast. Ik hou ook wel van gadgets. Volgende op mijn lijstje is slimme verlichting.

Hier idd ook Google Assistant, Chromecast, Nest thermostaat/rookmelder, slimme stekkers en Philips Hue. Mijn laatste aanwinst is een slimme ventilator. _O-

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:37

Wij hebben ook een Roomba 896 stofzuiger. Hij doet het goed, maar we zetten hem toch minder vaak aan dan gedacht omdat je de ruimte toch echt moet ‘preppen’. Hij kan bij ons net niet onder de bank door, dat is jammer. Onder een bepaalde kast mag hij niet want daar liggen niet netjes weggewerkte kabels. Dus moet er een paaltje staan. Zo ook boven. En rond de eettafel wil ik eerst de stoelen aan de kant hebben. Dus wij delen de huiskamer op in 3 delen en verplaatsen dan steeds ‘de halve huisraad’.

Stoelen opzij schuiven doe je natuurlijk ook als je normaal stofzuigt, maar toch hadden wij hier niet aan gedacht toen we hem kochten. Mijn dochtertje van nu bijna 3 jaar vond hem als baby ENG en nu is het een ware attractie haha.

Edit: over robotjes gesproken: ik heb ivm rugklachten sinds een paar maanden de Floor Cleaner van Kärcher. Dus een dweilmachine. Moet je wel handmatig doen en de onderdelen moet je heel precies monteren elke keer, maar ik kan sindsdien wel rugpijnloos dweilen.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 27-08-20 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:38

Hier stofzuigrobot (medion) en dweilrobot IRobot Brava.

Gelijkvloers, dus over afgronden weet ik niks, maar ze doen hun werk prima.
Je moet natuurlijk wel vaak legen / bijvullen / dweil vervangen, maar ze doen het prima, ik zou niet meer zonder willen

Enige nadeel, ik vergeet ze wel eens aan te zetten :7

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:39

Ik moet die van mij net als 8nnemiek zelf aanzetten, en ik blijf erbij als hij draait. Niet omdat de robot z'n werk niet doet, maar omdat de katten het een te leuk stukje speelgoed vinden _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:47

Ik vind het juist wel fijn dat ik eerst even een rondje door het huis moet doen voor ik hem aan zet. Eerst even afstoffen, troepjes opruimen, alles weer neerzetten waar het hoort. Ik draai wel te eettafelstoelen op de tafel, maar dat kost bijna geen tijd.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:50

Die van mij gaan om de meeste dingen keurig heen, maar als ik de stoelen op tafel zet gaat het wel sneller, want als je ze laat staan zijn ze wel lang met de eethoek bezig

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:55

Wij hebben de Roomba E5, daar kan je ook nog eens wat onderdelen van vervangen als iets stuk gaat.
Ik vind het fijn dat we eerst de kleine rommel/speelgoed van de vloer moeten halen voordat ik hem aanzet. Anders is er veel Lego kwijt. :D

Je kan een schema in de app zetten, maar die gebruiken wij niet. Meestal zeggen we tegen ons Google Home apparaat: “start met stofzuigen”.

Superfijn dat hij goed onder de banken enzo komt. En ideaal voor de slaapkamers, aanzetten en ondertussen iets anders doen.
Automatische ramenlapper zou ook wel wat zijn, aangezien wij ramen hebben van vloer tot plafond. Hoewel dat best een leuk klusje is met de kinderen samen...

Ik zou nog wel een wasopvouwrobot willen, daar heb ik echt een hekel aan.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:59

Ik vind dit topic nu al zo zoet. Mensen die hun stofzuiger 'ze' noemen. <3

Hier nog geen snufjes, maar zodra ik iets van een huis heb gaat er geheid een leger aan robotjes komen. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:03

Gilles, onze dochter heeft de robotstofzuiger Roosje genoemd, dus het is een ze. :D

Ik zeg dan ook, hey Google, laat Roosje stofzuigen. :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:04

zonnebloem18 schreef:
Verder heb ik nog een Google Nest mini en Chromecast. Ik hou ook wel van gadgets. Volgende op mijn lijstje is slimme verlichting.

Naast de neato stofzuiger (die precies onder de bank en kasten past) heb ik inderdaad nog wat andere gadgets, slimme verlichting (Hue), slimme thermostaat (tado) en op de verlanglijst staat een slimme airco bediening (via de tado kan je ook de airco laten bedienen, ik wacht nog even op een aanbieding :D ) en trapverlichting die automatisch aan en uit gaat ( zodra de trap gerenoveerd wordt).

En buiten de reeds genoemde botjes, heb je ook nog robots die het gras maaien.

@ Hiraeth - mijn handmatige stofzuiger heet Henry.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 27-08-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 16:05

Ik heb de mijne net een ronde in een woning laten doen met 2 honden en een papegaai en mijn eigen kapper was net geweest :+ niet helemaal eerlijk natuurlijk, want mn haren belandde niet in de opvangbak, maar bleven aan de lap hangen die onder de achterzijde zit. Nu heb ik het maar even met de hand gedaan en ik heb hem zo ingesteld dat hij elke dag de woonkamer en keuken gaat doen. Ben benieuwd!

Als ik een nieuwe koop wil ik dat ie tegen hondenharen kan zuigen, zelf naar zn laadstation gaat en als hij dan weer vol is, zijn ronde ook echt afmaakt en dus verder gaat waar hij bezig was. Dat hij systematisch te werk gaat, vuildetectie heeft en op afstand te bedienen is. Oh en als hij vloerbedekking kan zuigen is dat ook een dik pluspunt. Mocht iemand hier er 1 hebben die aan alle eisen voldoet, hoor ik graag welke je hebt :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:05

Ik hou van snufjes :):)

Momenteel 2 stofzuigers, maar 1tje nog in de doos. Deze is voor boven.
Mijn vriendjes komen van ali, maar zegt zo blij mee :')

Alle kamers wat ik al onderhanden heb gehad bestaan al uit slimme lichten. Die van tuin gaan aan met zonsondergang.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:09

Hier nog geen naam gegeven... := Dus hier gewoon Hey Google, ga stofzuigen. _O-

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:10

zonnebloem18 schreef:
Gilles, onze dochter heeft de robotstofzuiger Roosje genoemd, dus het is een ze. :D

Ik zeg dan ook, hey Google, laat Roosje stofzuigen. :j

Je zou als buur maar net enkel dat laatste zinsdeel horen. :') _O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:25

Wij hebben ook een robotstofzuiger, echt fantastisch! Je kan er ook nog een dweil onder hangen, maar dat doen we niet zo vaak ivm laminaat. Alleen de badkamer en het toilet af en toe. Wat ik heel fijn vind is dat je in de app allerlei zaken kunt aangeven, zoals no go-zones. Of dat hij alleen de slaapkamer of alleen de hal moet doen. Echt ideaal! Wij hebben de Roborock S5 Max trouwens :)

Verder vind ik alle andere smart home dingen ook helemaal leuk. We hebben een Google home + Nest mini, bijna alle lampen van Philips Hue... Nu willen we graag nog slimme gordijnen <<)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:58

Hiraeth schreef:
Ik vind dit topic nu al zo zoet. Mensen die hun stofzuiger 'ze' noemen. <3

Hier nog geen snufjes, maar zodra ik iets van een huis heb gaat er geheid een leger aan robotjes komen. :D

Die van ons heet zoef

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:01

stofzuiger heet Robby hier, dweilapparaat ben ik nog niet uit _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:55

Robby en Dobby? :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:58

*\%/* en het dweilapparaat is vandaag officieel Dobby genoemd *\%/*

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:09

idylle schreef:
Als ik een nieuwe koop wil ik dat ie tegen hondenharen kan zuigen, zelf naar zn laadstation gaat en als hij dan weer vol is, zijn ronde ook echt afmaakt en dus verder gaat waar hij bezig was. Dat hij systematisch te werk gaat, vuildetectie heeft en op afstand te bedienen is. Oh en als hij vloerbedekking kan zuigen is dat ook een dik pluspunt. Mocht iemand hier er 1 hebben die aan alle eisen voldoet, hoor ik graag welke je hebt :o

Ik heb twee honden en heb mijn paarden in de achtertuin staan, dus veel zand, haren en andere viezigheid. Mijn xiaomi roborock draait elke dag automatisch zijn rondje en het is hier dan heerlijk schoon. Hij heeft een automatische vloerbedekking detectie, dus dan gaat hij extra hard zuigen. De schoonloopmat is dan weer mooi schoon.

Hij heeft een plattegrond gemaakt en via de telefoon kan ik hem naar de verschillende kamers sturen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 01:36

zonnebloem18 schreef:
Ik vind het juist wel fijn dat ik eerst even een rondje door het huis moet doen voor ik hem aan zet. Eerst even afstoffen, troepjes opruimen, alles weer neerzetten waar het hoort. Ik draai wel te eettafelstoelen op de tafel, maar dat kost bijna geen tijd.

Vergeten te zeggen: onze stoelen kunnen we niet op de eettafel zetten vanwege hun vorm. Als dat wel kan is het inderdaad makkelijker.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 05:48

(Nog) niet alles gelezen, maar wij hebben hier Xiaomi Mi Roborock S50 Max aka Rocky. Echt een top ding, ik wil niet meer zonder. :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 05:53

Aaaah, die van ons heet ook Rocky! :D <3