Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:05

Onze Miele droger ging stuk na 20 jaar en we hadden een bosch warmtepompdroger gekocht.
Wat een waardeloos ding. Duurde veel te lang qua drogen.
Omgeruild voor een Bosch standaard droger.
Volgende drogerwordt weer een Miele.

Miele wasmachine ging ook stuk na 20 jaar en die is vervangen voor een Miele.
Wat ik fijn vind is dat er een timer op zit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:09

Het heeft er mee te maken hoe vaak je wast en met hoeveel personen je bent. Een Miele blijft altijd de beste maar heeft eigenlijk alleen zin als je hem heel veel gebruikt dus elke dag meerdere wassen draait.
Een Miele gaat gerust 20 jaar mee.
Voor mij was dit niet nodig. Ik was ongeveer 2-3 in de week. Ik heb ook geen groot gezin dus had geen enorme capaciteit nodig. Ik heb gekozen voor een AEG wasmachine met 6 kilo inhoud en een AEG droger van dezelfde serie. Was toen ook een aanbieding samen. Heb er veel plezier van, heb ze nu 5 jaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:31

Ik heb een Bosch condensdroger die zgn. beste koop zou zijn volgens de Consumentenbond maar wat een waardeloos ding is het. Hiervoor had ik een AEG en die droogde echt veel beter. Over mijn Bosch wasmachine ben ik wel tevreden.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:38

Ik heb voor het eerst mijn droger ingeruild van een warmtepomp naar condens, was eerst sceptisch maar ben er nu wel heel tevreden over!!
1u20 is mijn wasje droog.
Kan eindelijk mijn wollen kleding met een gerust hart drogen vanwege de sensor. :Y)

Ik heb 8kg ivm dekentjes/kussens van de honden die gewassen moeten worden.
5/6 kg vond ik té klein ondanks ik ook maar alleen ben.

Zou dus zeker de grotere versie pakken! Ook voor bvb je beddengoed etc is een machin van 8kg handiger.

Ben nu ook nog opzoek naar een wasmachine maar idd, zoveel opties én .... ik weet het ook even niet meer haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 11:48

Dispar_Vulgo schreef:
Wij hebben onlangs nieuwe wasmachine en iets later nieuwe droger gekocht, van AEG.

Ene was een showmodel in de winkel, gunstige prijs voor wat we wilden. En daarna op de website van BCC zelfde merk droger met kleine vervoersschade, maar daarom stuk goedkoper:
https://www.bcc.nl/outlet/huishouden/wasmachine

We hebben een 9kg trommel, vooral met handdoeken enzo is dat ideaal. We zijn met z’n 2en en wassen nu maar ong 1x in de 2 weken.
We hebben extra gelet op grote opening om de was erin te doen. (Zagen in de winkel dat dat handig is).
En onze machine heeft eco stand, duurt veel langer maar veel energie zuiniger, dus prima voor s nachts.
En een stand voor machine reiniging is handig!

Om de week wassen?
Ook je beddengoed? En het keukenmeid? Hoeveel handdoeken/onderbroeken en sokken heb je dan wel niet?
Toen wij nog met z’n tweeen waren had ik ook elke dag wel een was.

Wij hebben een bosch wasmachine, nu 5jaar oud en nog perfect. Fijne machine vind ik.
Droger hebben we niet en mis ik ook niet

Marie111

Re: Wasmachine en droger, waar moet ik op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:38

Over toeren.
Onze nieuwe Miele kan centrifugeren op 1600 toeren. Meestal stel ik die in op 1200 of gebruik het kreukherstellend programma (ook 1200),wamt ik heb gemerkt dat het dan veel minder kreukt. Vooral net was aan de lijn drogen is dat handig, hoef ik ook niet meer te strijken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:19

Ik vind het fijn om de temperaturen bij beide handmatig in te kunnen stellen.
Nu heb ik een machine die synthetische, katoen of wol ect. Was op zijn eigen temp. Synthetische en katoen kunnen handmatig ingesteld worden , helaas de centrifuge niet. Dus alleen bij katoen op 1400 toeren. Dat vind ik jammer. Droger heeft hier voorzichtig en katoen en synthetische stand en dan kastdroog of minder. Maar bevalt me niet zo die droger. Moet t ermee doen, maar is wel iets om bij stil te staan. En zeefje aan de voorkant zodat schoonmaken makkelijker is.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:31

Wij moeten ook een nieuwe droger. Wij gaan voor een Miele condensdroger. De warmtepompdrogers duren mij veel te lang en hoor enorm vaak dat de was dan nog niet eens droog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:53

verootjoo schreef:
Om de week wassen? Ook je beddengoed? En het keukenmeid

Wat zielig! Heb je dan geen haren in je trommel?

Ik heb ook geen droger en mis 'm ook niet. Alleen in de winter zou het soms wel handig zijn, maar ach. Ik vind het fijn dat mijn wasmachine ook een kort programma heeft (20 min), dat ik snel de duur van het programma kan aanpassen en dat hij mooi stil is. Ik hoor hem nauwelijks.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:18

Hier nooit geen droogkast met warmtepomp meer. Duurde 3u voor de was droog was, was constant kapot.
Tecnieker zei dat hij te veel draaide, sorry als droger niet 1 keer per dag aankan, moeten ze dat erbij zeggen. Dan had ik die niet gekocht.

Uiteindelijk een nieuwe gekregen en mocht kiezen tussen een gewone of met warmtepomp, heb terug de gewone genomen.
Werkt perfect en de was is droog in 1.5u tijd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:35

Ik heb een Siemens warmtepompdroger met een kort programma van 40 minuten. Droogklasse A dus korte tijd en goed droog :j
Ook ruime opening, verlichting in de trommel, zelfreinigende condensor.
Is echt een fijn ding.

Wasmachine heb ik nu 20 jaar, is een hele goedkope Whirpool. Maar daar heb ik geen actuele tips voor

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:12

culaccino schreef:
verootjoo schreef:
Om de week wassen? Ook je beddengoed? En het keukenmeid

Wat zielig! Heb je dan geen haren in je trommel?

Ik heb ook geen droger en mis 'm ook niet. Alleen in de winter zou het soms wel handig zijn, maar ach. Ik vind het fijn dat mijn wasmachine ook een kort programma heeft (20 min), dat ik snel de duur van het programma kan aanpassen en dat hij mooi stil is. Ik hoor hem nauwelijks.

Omg wat een autocorrect :')
Het keukengoed :+

Oh ja zo’n kort programma heeft de mijne ook, duurt een kwartier.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:18

Ik heb een bosch wasmachine en droger (warmtepomp). Ben zeer tevreden, verbruiken weinig energie, veel opties en goede prijs kwaliteit verhouding. Ik denk dat mijn droger er misschien wel iets langer dan gemiddeld over doet maar maakt dat echt uit? Hij produceert een stuk minder warmte (erg fijn bij kleine ruimte waar ook mijn vriezer staat) en alles komt er kurkdroog uit.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:32

Mijn schoonzus heeft net als Fransje23 ook een Siemens warmtepompdroger en is daar ook erg tevreden over.
Mijn plan was om als mijn huidige droger het begeeft er ook een te kopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:40

De droogklasse is wel belangrijk. Klasse A is echt beter droog dan klasse B.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:16

Hier ook Bosch.
Mijn wasmachine, de maxx6 is vorige jaar na 13 jaar overleden.
Nu heb ik weer een Bosch wasmachine, de Maxx8 dus grotere trommel.
De droger is ook een Maxx6 en inmiddels 14 jaar oud en doet het nog perfect.
Ik heb een condensdroger.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:26

Toevallig heb ik een 2de hands LG wasmachine gekocht, deze heeft ook een droger functie.

Wassen is 8 Kilo, voor Drogen 4 kg.
Drogen heb ik niet echt nodig.

Die 8 kg vind ik juist fijn, omdat ik ook mijn dekbed, maar ook honden dekens/kussens kan wassen.

Als ik echt, door omstandigheden een droger nodig zou hebben, zou ik een droger los kopen, dus een wasmachine en een droger.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:19

Suzanne F. schreef:
Het heeft er mee te maken hoe vaak je wast en met hoeveel personen je bent. Een Miele blijft altijd de beste maar heeft eigenlijk alleen zin als je hem heel veel gebruikt dus elke dag meerdere wassen draait.
Een Miele gaat gerust 20 jaar mee.
Voor mij was dit niet nodig. Ik was ongeveer 2-3 in de week. Ik heb ook geen groot gezin dus had geen enorme capaciteit nodig. Ik heb gekozen voor een AEG wasmachine met 6 kilo inhoud en een AEG droger van dezelfde serie. Was toen ook een aanbieding samen. Heb er veel plezier van, heb ze nu 5 jaar.

Same here. Miele is en blijft imo ook het best. Maar hier ook voor AEG gegaan. Ook al 5 jaar tevreden mee. Droger hebben we niet. Nu inmiddels wel met 4 personen dus wordt nu zeker meer gebruikt maar hij doet het prima. Ook alle functies zitten er wel op. Behalve (automatisch) doseren van wasmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:34

Miele heeft onderhand ook wel door dat ze geen centen meer verdienen op hun wasmachines als ze claimen dat ze het 30 jaar doen. En daar maken ze ze nu ook naar.

Ik heb al 20 jaar AEG, nu twee jaar geleden een nieuwe aangeschaft. Fijn merk, en niet zo over de kop als Miele heden ten dage.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:51

Hier een LG 2 in 1.
Ik droog weinig, maar ivm ruimtegebrek in het vorige huis was het wel handig voor beddengoed en handdoeken.

Gebruik de droger niet veel, maar hij werkt echt prima. Zou het zo weer aanschaffen ipv een aparte droger.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:10

Lizz schreef:
Als ze naast elkaar staan, dat de deuren goed openen. Zodat je je was van de wasmachine kan overgooien naar de droger :D

Dit.
Ik heb dat dus niet. Heel irritant

Tevens heb ik een wasmachine met ronde hoeken. Ik kan dus de droger er niet opzetten.

Mijn deurtjes draaien naar elkaar toe open waardoor overkieperen van de wasmachine naar de droger over 2 deurtjes moet.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:14

Een wasmachine waar een programma van 15min/20 min op zit. Ideaal. Zoveel gebruikt voor iets wat maar heel iets vies is en je apart moet wassen . Bijvoorbeeld een goed jurkje, of babykleertjes in mijn werk.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:45

daantjuhhh schreef:
Lizz schreef:
Als ze naast elkaar staan, dat de deuren goed openen. Zodat je je was van de wasmachine kan overgooien naar de droger :D

Dit.

*knip*

Mijn deurtjes draaien naar elkaar toe open waardoor overkieperen van de wasmachine naar de droger over 2 deurtjes moet.

Dat klinkt meer als een inrichtingsprobleem dan een probleem van de apparaten zelf :D of passen ze niet andersom, dat je dan niet uitkomt met de leidingen ofzo?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:17

JorineV schreef:
daantjuhhh schreef:

Dit.

*knip*

Dat klinkt meer als een inrichtingsprobleem dan een probleem van de apparaten zelf :D of passen ze niet andersom, dat je dan niet uitkomt met de leidingen ofzo?

Nee. Ze passen niet andersom. Dan moet ik de leiding verleggen.
Ik heb de wasmachine ook nog maar 2 jaar.
Ik ben vorig jaar verhuisd en hier staat alles andersom.
Om nu een nieuwe te kopen vind ik ook zonde.