Hoe maken jullie thuis schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:35

De was en afwas bijhouden, op zondagochtend even samen een uurtje schoonmaken. Dan kan ons appartement er weer een week tegenaan :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:35

Robby en Dweily doen het meeste werk hier. *\%/*
= Robotstofzuiger en Robotdweiler.
WC en wastafel badkamer neem ik 1 x in de week onderhanden.
Verder ren ik wat rond met een kruimeldief voor vensterbanken en plekjes waar de robotjes niet kunnen komen.
Ramen zemen binnen (buiten wordt gedaan) hooguit 1 x per jaar.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:37

Ik probeer dagelijks te zuigen (2 langharige katten) en keuken neem ik elke dag af met een doekje. bank was ik elke maand. wc 2x per week en badkamermeubel 1x per week. bed 1x per week en zuig mijn slaapkamer dan ook. Wassen is ook geen straf meer met wasparfum!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:38

Sosha schreef:
Verder ren ik wat rond met een kruimeldief voor vensterbanken en plekjes waar de robotjes niet kunnen komen.

Robotdweiler? Wat? Dat is een geheel nieuw concept voor mij :+

Tell me more!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:39

Ik heb een 4 wekelijkse afstreeplijst wat ik moet doen, van maandag tot en met zaterdag. Zondag doe ik niks. Heb een aantal dingen die ik elke dag doe en heb klusjes die 1x per week, per 2 weken of per maand gedaan worden. Deze zitten allemaal verwerkt in de lijst. Ik heb een robotstofzuiger die dagelijks aan gaat voor een rondje en 1x per week stofzuig ik het huis grondig.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:39

Benfan schreef:
Ik nodig mijn moeder uit voor koffie...

:') :') :')

Om nou te zeggen ik 'hou' van schoonmaken.. nee. Maar ik hou wel van een schoon huis, dus dan moet je toch wat he :+

Omdat ik vogels heb, doet de roomba elke dag een rondje door het huis. 1x pw stofzuig ik zelf alles grondig (mijn roomba pakt immers m'n plinten niet mee.) en 1x per 2weken dweil ik.

Keuken doe ik altijd na gebruik en ik heb mezelf aangeleerd ook 'opgeruimd' te koken. Ik heb dan een bakje waar ik bijvoorbeeld schillen, verpakkingen etc in doe en als ik klaar ben kiep ik dat in 1 x leeg in de prullenbak. Gasfornuis doe ik ook na het eten (als ik wat gemorst heb. spoilers: ik ben onhandig). Heel af en toe wil ik de afwas wel een nacht laten staan, maar dan sta ik de volgende ochtend vroeg dus af te wassen om het voor het werk weg te hebben. Doe ik mezelf ook geen plezier mee.

Badkamer wekelijks helemaal, dus tegels, douchekop, afvoer, wasbak, kranen. toilet zelf 2 wekelijks (waarvan 1 x enkel even toiletreiniger onder de rand, de 2e keer grondiger)

Ik doe erg veel met schoonmaakazijn en ik heb een stoomreiniger voor de vloer en de tegels.

Dingen zoals kasten, vensterbank etc worden ook afgestoft elke week en 1x per 2-3 weken mee met een grote sop. Koelkast denk 1 x per maand.

Bed verschoon ik elke week. De was draait ook gewoon elke week.

Het hoeft voor mij niet steriel, wel gewoon netjes.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:40

SinneJ schreef:
Sosha schreef:

Robotdweiler? Wat? Dat is een geheel nieuw concept voor mij :+

Tell me more!

Dat is hetzelfde principe als een robotstofzuiger, alleen deze dweilt :D

Zelf vind ik het wel nodig om ook af en toe zelf te dweilen en/ of stomen, maargoed wij hebben een kleine meid van 1,5, 3 katten en tegels beneden.

@kana dank je wel!!!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:43

We zijn met 2 personen en 2 katten.
Wekelijks poets ik het huis van boven tot onder: afstoffen, stofzuigen, badkamer + wc's poetsen (douche is 's avonds insprayen met badkamerreiniger en de ochtend erna tijdens het douchen schoonspoelen en schrobben). Dweilen doe ik eens in de 2-3 weken. Verder gaat om de dag de robotstofzuiger een rondje door de benedenverdieping.
Normaal pak ik ook ongeveer maandelijks de stoomreiniger erbij voor de keuken, ramen en sanitair, maar met die hitte de afgelopen weken heb ik die ook maar even vakantie gegeven :D
Kattenbakken scheppen we trouwens 2x per dag en eens in de 3 weken worden ze uitgesopt.

@SinneJ, onze robotstofzuiger kan ook dweilen. Alleen gaat hij random over de vloer heen en als perfectionist wil ik dat hij in de richting van het laminaat dweilt, anders zie je strepen. Dweilen doe ik dus maar gewoon zelf. O:)
Laatst bijgewerkt door Oedi op 18-08-20 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:43

Afbeelding

Dit is een lijstje van mij, elke week een ander lijstje. Werkt voor mij overzichtelijk en ik weet dan dat alles elke dag gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:44

fjordjes schreef:
[ [url=m/C19VdW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een lijstje van mij, elke week een ander lijstje. Werkt voor mij overzichtelijk en ik weet dan dat alles elke dag gebeurt.

Neuzen van het raam :D

Wat een heerlijk overzichtelijk lijstje!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:45

Een robotstofzuiger en dweiler zouden heel wat schelen. Alleen durf ik dat niet meer sinds ik op youtube filmpjes gezien heb van wat een robotstofzuiger aanricht als de hond of kat in huis gepoept heeft... je zal zo maar thuis komen... :')
Mijn katten kotsen nog wel eens, komen daar echt voor naar binnen gerend want op het parket kotst natuurlijk veel lekkerder dan buiten in de tuin. Of er ligt weer eens een uit elkaar gerukte vogel, een half opgegeten muis... om maar wat te noemen. Ik denk niet dat het dan handig is die robot los te laten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:45

Sicayes schreef:
ik heb een stoomreiniger voor de vloer en de tegels.

Werkt dat echt goed? En makkelijk? Die dingen zijn best duur en ik ken niemand met zon apparaat dus ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Laatst bijgewerkt door Kana op 18-08-20 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:46

GamblersCup schreef:
Een robotstofzuiger en dweiler zouden heel wat schelen. Alleen durf ik dat niet meer sinds ik op youtube filmpjes gezien heb van wat een robotstofzuiger aanricht als de hond of kat in huis gepoept heeft... je zal zo maar thuis komen... :')
Mijn katten kotsen nog wel eens, komen daar echt voor naar binnen gerend want op het parket kotst natuurlijk veel lekkerder dan buiten in de tuin. Of er ligt weer eens een uit elkaar gerukte vogel, een half opgegeten muis... om maar wat te noemen. Ik denk niet dat het dan handig is die robot los te laten.

Onze robot stofzuiger en dweil zetten we alleen aan als we thuis zijn.
Meestal zet ik de stofzuiger aan als ik naar bed ga en zet mijn vriend hem bij thuiskomst uit.
Voor die tijd heb ik gezorgd dat de vloer opgeruimd is en dit dus ( hopelijk) niet kan gebeuren :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:47

Benfan schreef:

Hahahahaha. *\o/*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:50

brokjes schreef:
fjordjes schreef:
[ [url=m/C19VdW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neuzen van het raam :D

Wat een heerlijk overzichtelijk lijstje!

Haha ja mijn hond plant graag z'n neus tegen het raam dus die afdrukjes moeten er af en toe van het raam gepoetst worden.

Nog een tip voor mensen die een hekel hebben aan de ramen wassen, gebruik een vochtige microvezel doek en een droge microvezel om te drogen. Streeploos schoon. Of de doekjes van optidee, werken ook heel fijn. Werk zelf in de schoonmaak en zo doen wij het ook.

Stoomreiniger werkt heel erg fijn! Gebruiken we op het werk ook (werk in de zorg als schoonmaak) als we een kamer moeten opleveren maken we ook alles schoon met de stoomreiniger. Ook rolstoelen en rollators maken we er mee schoon. De karcher sc4 easyfix is een hele fijne.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 18-08-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:50

Ja die robotdweil bij mij werkt erg goed. Maar die combi-dingen schijnen weer minder te zijn.
Ik laat ze allebei gewoon iedere dag lopen, en dan houden ze het echt goed schoon hoor.
Zonder schoonmaakmiddel, 2 doekjes (wasbaar) per dag.
Als je echt hele vieze plakkerige plekken heb, ja dan is niet in een keer schoon, maar dat soort dingen deed ik altijd al gelijk met een doekje op.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:51

Kana schreef:
Sicayes schreef:

Werkt dat echt goed? En makkelijk? Die ding zijn best duur en ik ken niemand met zon apparaat dus ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Als ik hier ook op mag antwoorden, ik vind de stoomreiniger heel fijn voor gladde oppervlakken zoals de ramen (ook fantastisch tegen die neusafdrukken :+ ). Je hebt verschillende opzetstukken zoals borstels, daar doe ik de voegen van de badkamer mee. Hij maakt goed en hygiënisch schoon zonder schoonmaakmiddelen, maar het is geen wonderding. Naderhand moet je nl. wel even alles met een doekje afdoen, want stof en water e.d. zuigt hij niet op. Ik vind hem vooral goed werken tegen vet en afdrukken, maar kalkaanslag bijv. weer niet. Ik vind het wel een fijn idee dat ook alles meteen ontsmet is.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 14:53

Ik doe zelf dekbed om de 1.5 a 2 weken. Om de week draai ik de laken sowieso om.

Voor de vakantie poets ik alles goed, verder stofzuig ik 1x in de week, en dweil ik om dd 14 dagen.

Soms stof zuig ik ook nog welleens tussendoor als het echt vies is, ivm paarden enzo. :+

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:53

Stoomreiniger heb ik ook, maar sinds dweily hier woont, niet meer nodig voor de vloeren.
Voor toilet en andere zaken nog steeds een super ding.
Zelfs wel eens een vlek van een witte muur af kunnen stomen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:54

De wondersponsjes van de action vind ik ook een hele fijne om mee te werken. 5 sponsjes voor 89 cent. Krijg je je rvs kraan weer kalk druppels vrij mee en de strepen van schoenen van de vloer. Gaan wel gauw stuk maar voor dat geld vind ik dat niet zo erg.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:54

Banyu schreef:
en dweil ik om dd 14 dagen.

Oh dat kan hier echt niet hoor, ik heb 2 honden lopen, zonder dweily minstens 2 x per week nodig.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:56

Twee personen en twee katten:
Ik maak twee keer per week de badkamer en het toilet schoon. Een keer per week maken we de meubels schoon en stofzuigen we. Dweilen een keer per week of om de week.
Kattenbakken schep ik twee keer per dag uit en maandelijks verschoon ik deze helemaal. Keuken maken we schoon na gebruik. Wekelijks verschonen we het beddengoed en wassen we de dekens en kussens op de bank.

Mijn man werkt fulltime en ik werk 36 uur per week. We hebben helemaal geen tijd en zin om elke dag van alles schoon te maken joh. Waste of time. :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:57

Benfan schreef:

Same, maar ik weet niet of jij bedoeld dat je het haar laat doen? :') Maar ik kan ineens heel goed en snel schoonmaken als ik weet dat ze straks komt. :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:59

Kana schreef:
Sicayes schreef:

Werkt dat echt goed? En makkelijk? Die dingen zijn best duur en ik ken niemand met zon apparaat dus ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Ik ben er heel blij mee, ik heb de Black+Decker 17-in-1 Steam-mop en het scheelt me onwijs veel werk. Ik stofzuig wel vantevoren (net als bij dweilen eigenlijk) en daarna de stoomreiniger er overheen. Hij heeft 3 verschillende standen (qua hoeveelheid hitte en water geloof ik. Vinyl, laminaat en tegel) en ik doe het zelf eigenlijk nooit af met een doekje? Hij is namelijk ook heel snel weer droog omdat het zo heet is.

Hardnekkige vlekken/kalk laat ik hem iets langer op 'stomen' (heen en weer) en verder gewoon hup in 1 keer. Streeploos schoon en inderdaad ontsmet!

Moet wel zeggen dat ik hem enkel op de vloer, spiegels, tegels en binnenzijde ramen gebruik. (Buitenkant komt de glazenwasser). Dus niet op stof oid.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:59

zonnebloem18 schreef:
Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.
[ [url=m/k408jc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.

Aaaha wat handig zeg, ik ga die gelijk installeren. Als het goed is ben ik binnen een half jaartje afgestudeerd en dan komt er een schoonmaker, ik werk namelijk 10x liever dan dat ik schoonmaak :o :Y) (ons huis is wel schoon nu hoor haha)